Strauss skrev:Precis. Linn är bara överprissatt OEM skit i svinfula lådor...
Det kan man ju tro om man vill. Varför man skulle vilja tro det vet jag inte, men kanske för att man vill tro att det inte finns bättre grejer än det man känner till?
Moderator: Redaktörer
prolinn skrev:Strauss skrev:Precis. Linn är bara överprissatt OEM skit i svinfula lådor...
Det kan man ju tro om man vill. Varför man skulle vilja tro det vet jag inte, men kanske för att man vill tro att det inte finns bättre grejer än det man känner till?
Strauss skrev:prolinn skrev:Strauss skrev:Precis. Linn är bara överprissatt OEM skit i svinfula lådor...
Linns dyra saker är ju bara en billig standarddator i ett fult skal till ett högt pris.
Nej då plockar jag ihop något själv för ett par tusingar i sådana fall.
Strauss skrev:Jag jävlas bara lite, alltid skoj när det kommer fanatiker så man kan trycka på deras knappar
Zzombie skrev:Jag lämnade selleri.de pga alla frireligiösa Linn-tokar. Det räcker med 10 år i Jönköping för mig....
ThePreTor1aN skrev:SB är hopplöst med alla uppdateringar.
Sedan fungerar covers sällan eller slutar fungera.
Nu är det iPad som gäller med airport-express.
brumel skrev:En Majik DS eller Naim UnitiQute (varför så krångligt namn?) kommer att göra slarvsylta av min SB. Lite är det ju så att man får vad man betalar för.
Sneaky tror jag inte på. Dels för att den saknar display sen är steget upp från SB för litet.
prolinn skrev:Strauss skrev:Precis. Linn är bara överprissatt OEM skit i svinfula lådor...
prolinn skrev:Strauss skrev:prolinn skrev:Till det krävs bättre grejer!
Som vad?
Kan plocka ut musiken bitperfekt ur min SB utan problem
Och väljer jag att köra ut det analogt så funkar det också...
Har bra blindtestat en gång, men det räckte.
Via S/PDIF-gränssnittet eller? Dels så släpar man med sig transportens klocka som ju inte lär vara direkt super ren i SB:n och dels så är inte S/PDIF gränssnittet lysande i sig och även om man anstränger sig till det yttersta så tvingas en rimligt fungerande klockåtervinning ändå förlita sig till viss del på transportens klocka. Alternativet är ju att uppspelaren hämtar data från transporten och genererar klockan helt oberoende av var data kommer ifrån, men då behövs ju inte SB:n.
SB är en utmärkt produkt för pengarna, men man bör inte vänta sig State of the Art prestanda från en pryl för 2000 kr.
Bättre grejer? Linn har flera Digital Stream spelare som är helt överlägsna en Sqeezebox. (Vilket svar hade du väntat dig från mig?)
Naim:s HDX är bra också, men inte prisvärd jämfört med Linn:s streamers, enligt min mening då...
Richard skrev:prolinn skrev:Via S/PDIF-gränssnittet eller? Dels så släpar man med sig transportens klocka som ju inte lär vara direkt super ren i SB:n och dels så är inte S/PDIF gränssnittet lysande i sig och även om man anstränger sig till det yttersta så tvingas en rimligt fungerande klockåtervinning ändå förlita sig till viss del på transportens klocka. Alternativet är ju att uppspelaren hämtar data från transporten och genererar klockan helt oberoende av var data kommer ifrån, men då behövs ju inte SB:n.
SB är en utmärkt produkt för pengarna, men man bör inte vänta sig State of the Art prestanda från en pryl för 2000 kr.
Bättre grejer? Linn har flera Digital Stream spelare som är helt överlägsna en Sqeezebox. (Vilket svar hade du väntat dig från mig?)
Naim:s HDX är bra också, men inte prisvärd jämfört med Linn:s streamers, enligt min mening då...
Nja..... Alla moderna dacar använder nästan alltid omsampling eller uppsampling till 24 bit ( även SB Duet ) och då klockas signalen om och blir mindre känsligt för jitter. Även moderna hemmabioreceivrars dacar fungerar på det sättet- om jag nu inte minns fel. Och då spelar inte koaxial spdif-överföring någon roll längre.*
* Som det gjorde på stenåldern- Karik/Numeriks tid.
Varför tror du att det ibland är jitter som är "boven" till en hård digitalklang i moderna apparater ?
I själva verket så låter extremt lågjittrande källor tvärtom ibland mera dynamiska och "hårdare i klangen" än äldre, mera högjittrande enligt min uppfattning.
prolinn skrev:Richard skrev:prolinn skrev:Via S/PDIF-gränssnittet eller? Dels så släpar man med sig transportens klocka som ju inte lär vara direkt super ren i SB:n och dels så är inte S/PDIF gränssnittet lysande i sig och även om man anstränger sig till det yttersta så tvingas en rimligt fungerande klockåtervinning ändå förlita sig till viss del på transportens klocka. Alternativet är ju att uppspelaren hämtar data från transporten och genererar klockan helt oberoende av var data kommer ifrån, men då behövs ju inte SB:n.
Nja..... Alla moderna dacar använder nästan alltid omsampling eller uppsampling till 24 bit ( även SB Duet ) och då klockas signalen om och blir mindre känsligt för jitter. Även moderna hemmabioreceivrars dacar fungerar på det sättet- om jag nu inte minns fel. Och då spelar inte koaxial spdif-överföring någon roll längre.*
* Som det gjorde på stenåldern- Karik/Numeriks tid.
Varför tror du att det ibland är jitter som är "boven" till en hård digitalklang i moderna apparater ?
I själva verket så låter extremt lågjittrande källor tvärtom ibland mera dynamiska och "hårdare i klangen" än äldre, mera högjittrande enligt min uppfattning.
De bästa digitala källorna låter varken "hårt" eller "digitalt" om inte materialet innehåller sådant ljud. Både den nyaste varianten av ADS och givetvis KDS är flera snäpp bättre än CD12. Varför du nämner Pioneer 668 eller Denon 625 i samma mening är en gåta. Jag tycker MDS är bättre än CD12, men den låter inte lika fint.
Att SB3 skulle representera fullt genomsläpp av musikenDu behagar skämta!? Ta reda på hur det ligger till och sluta spekulera!
Richard skrev:Besök gärna Umeå operahus och lyssna till symfoniorkestern. För mig var det en öronöppnare att höra beethovens 5:a i denna lokal, samt att få ett kvitto på att verkliga stråkar som spelar unisont i fortissimo i verkligheten kan låta hårt och.... digitalt hårt.*
Dvs. lika "digitalt hårt" som en billig dvd ibland kan låta vid 2-kanalsåtergivning hemmavid beroende på inspelning förstås..
carpelux skrev:En sökning på nätet visar att många hade det problemet med 7.5.1 och det verkar som om 7.5.2 lider av samma problem. Ett tips är att ladda ner 7.5.0 och testa.
2-ch skrev:carpelux skrev:En sökning på nätet visar att många hade det problemet med 7.5.1 och det verkar som om 7.5.2 lider av samma problem. Ett tips är att ladda ner 7.5.0 och testa.
Det är testat och nu fungerar denTack för tipset.
Harryup skrev:"Om en SB finnes hyfsat transparent i en noggrann test- hur mycket mera transparent kan det då bli oavsett prislapp uppåt ? "
En Transporter låter öppnare och mindre murrigt än en SB3 i vart fall så nog finns det möjligheter till bättre ljud. Sen är det ju trevligt att kunna spela högupplösta filer också om man skaffar några.
Mvh/Harryup
2-ch skrev:carpelux skrev:En sökning på nätet visar att många hade det problemet med 7.5.1 och det verkar som om 7.5.2 lider av samma problem. Ett tips är att ladda ner 7.5.0 och testa.
Det är testat och nu fungerar denTack för tipset.
Bill50x skrev:Men nu tänker jag skanna igenom mapp för mapp för att se om det är i någon specifik sådan som det stannar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster