Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Håller helt med Thomas_A, och vill därför ha en bandbredd för försteg med första ordningen LP-filter om 200 kHz.
Om andra ordningens filter används kan jag acceptera 80 kHz.
En fråga fick vi aldrig svar på:
Ole: Är det du som konstruerat det nya GamuT-försteget?
Vh, iö
PS. Du får gärna skriva på danska. Det är mycket enkelt för svenskar att läsa danska, det är att förstå talad danska som är lite svårt ibland...
Jag brukar hävda att jag reste norrut från de södra kolonierna för att tjäna herrefolket.....
profbd skrev:Jag brukar hävda att jag reste norrut från de södra kolonierna för att tjäna herrefolket.....
tro det eller ej men jag hade femma i historia och herrefolket måste man resa söderut för att träffa
man kör genom det trevliga landet danmark tar valfri färga och vips har man hamnat hos herrefolket
olle danska tack
IngOehman skrev:Håller helt med Thomas_A, och vill därför ha en bandbredd för försteg med första ordningen LP-filter om 200 kHz.
Om andra ordningens filter används kan jag acceptera 80 kHz.
En fråga fick vi aldrig svar på:
Ole: Är det du som konstruerat det nya GamuT-försteget?
Vh, iö
PS. Du får gärna skriva på danska. Det är mycket enkelt för svenskar att läsa danska, det är att förstå talad danska som är lite svårt ibland...
NNord skrev:Ingvar, ingen vågar väl svara efter mitt utlägg som var mycket nära en sanning !
IngOehman skrev:
PPS. Huruvida man kan höra 20 kHz, eller högre, är en fråga om ljudtryck. Det blir man varse när man skaffar sig resurser att spela riktigt starkt. Det är förvånansvärt hur höga frekvenser man kan höra när man brassar på tillräckligt. Långt över 20 kHz faktiskt...
IngOehman skrev:Det är inte så många som har lyssnat på 25 kHz vid >120 dB ljudtryck (och därför hört).
Är du verkligen en av dem?
Eller vill du bara i stärsta allmänhet vittna om ett diskantogillande?![]()
Vh, iö
lazyworm skrev:hehe Ingvar!
Jag vet preeeeecis vad du menar, lite sjukt är det allt att det får/kan vara så...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster