Moderator: Redaktörer
E skrev:Jag har hört att Morello är hyfsad på att fixa och dona med slutsteg.
Mvh E*
nadifierad skrev:Jag skulle gärna vilja ha 4 st, bara för att de är så läckra!
Nefilim skrev:Skulle vara intressant att få lite intryck av hur de tycker den presterar -ljudmässigt också.
Vee-Eight skrev:Nefilim skrev:Skulle vara intressant att få lite intryck av hur de tycker den presterar -ljudmässigt också.
För några år sen så var jag med på en öppen lyssning med A500:an tillsammans med Rotel rb1090, sentec pa9 och NAD 208, samtliga med Sentec SC9 som försteg, Pioneer dv668 som cd och Carlsson OA51.3 som högtalare. Tyckte att 1090 var den som lät bäst i sammanhanget, ngn annan föredrog 208. A500:an upplevdes av de flesta som grumlig och lågupplöst i sammanhanget, men ingen kunde sätta fingret på att den tonalt skenade iväg nånstans. Efter testet lånade jag a500:an som användes och jämförde med min Yamaha B2, men grumligheten var fortfarande det som var till A500:ans nackdel.
Nefilim skrev:Vee-Eight skrev:Nefilim skrev:Skulle vara intressant att få lite intryck av hur de tycker den presterar -ljudmässigt också.
För några år sen så var jag med på en öppen lyssning med A500:an tillsammans med Rotel rb1090, sentec pa9 och NAD 208, samtliga med Sentec SC9 som försteg, Pioneer dv668 som cd och Carlsson OA51.3 som högtalare. Tyckte att 1090 var den som lät bäst i sammanhanget, ngn annan föredrog 208. A500:an upplevdes av de flesta som grumlig och lågupplöst i sammanhanget, men ingen kunde sätta fingret på att den tonalt skenade iväg nånstans. Efter testet lånade jag a500:an som användes och jämförde med min Yamaha B2, men grumligheten var fortfarande det som var till A500:ans nackdel.
Jag gjorde mig av med min Marantz SR8002 för att Beheringern upplevdes
som mycket klarare i ljudet hos mig.Varken jag eller någon annan
som lyssnat på min rigg med dessa steg har haft synpukter på att de skulle vara grumliga..
bakerman22 skrev:Mitt A500 knastrar och skorrar som fan ibland.
Även helt utan signal.
Om jag då knackar till lite försiktigt på det, så tystnar det.
En stund... Sen blir det likadant igen, och tystnar inte förrän jag knackar till på det igen..
Vad kan det vara...? Någon form av glappis...?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster