dimitri skrev:IOFS finns det inget som hindrar att ni i LTS utvecklar
EA's idé och går ut med bredare kampanj

Moderator: Redaktörer
dimitri skrev:IOFS finns det inget som hindrar att ni i LTS utvecklar
Den tanke jag vurmar för (och försöker driva inom LTS) är att arbeta för dem som faktiskt bryr sig*. Jag är helt ointresserad av att omvända andra.
Frågan är om orden fungerar så. Ointresserade som jag definierade det går inte att väcka intresset hos, det ingår liksom i definitionen för ointresse
Hotspur skrev:dimitri skrev:IOFS finns det inget som hindrar att ni i LTS utvecklar
Urrk, skona oss!
BRavo kör konsekvent med den. Så även här som på Euphonia. Jag har också reagerat över "-andet men nu så pass mycket och ofta att jag förstått att det är så "Bravo" skriver.bosco skrev:OT-fråga: Varför alla dessa citationstecken?
"Bravo" ger en motsatt betydelse, eller hur?
IngOehman skrev:Bravo skrev::) Det finns två synsätt i denna fråga helt klart.
1) Det är helt meningslöst med en intresseorganisation därför att de som är ointresserade kommer ändå att vara det.
De som lyssnar på hifi är ca. 35+, LTS drager sig tydligen inom sitt skall och intresserar bara sig för ev. intresserade.
2) Mission, dvs. att sprida kunskap om att det finns en värld många inte upptäckt, alternativt glömt bort och att detta faktiskt inte behöver vara det dyraste men att konsumenterna måste ställa krav.
För att kunna ställa krav måste konsumenten vara medveten.
Det senare fallet känner jag spontant sympati för, det gäller även återväxten kan man säga, om inga eller väldigt få är intresserade av bra ljud så kommer heller inget att satsas på detta.
Finns det en växande skara finns det möjligheter till förbättringar och en fortsättning.
Det hela är lite som skolan, skolans uppgift borde vara, även om det inte alltid är så, att presentera möjligheten av något och att väcka medvetenhet och intresse för något, i detta fall stereo.
Blir fler uppmärksammade om att det finns en värld de missat, kan fler bli intresserade och skaran öka, troligtvis inte dramatiskt men med en tillväxt som gör att skaran ljudintresserade i alla fall inte minskar.
Vänder man sig bara till de redan intresserade riskerar man sotdöden och att vårt intresse drunknar i bruset av allting annat.
Vill man finnas till i sinnesvärlden idag måste man synas på något sätt.
Vad har du för bild av LTS och världen i övrigt egentligen?
LTS medlemmar är friskt spridda mellan kanske 15 och 90 år, kom på medlemsmötena och kolla själv.
Inte drar sig LTS innanför något skal. Tvärtom betyder att vända sig till de intresserade (vilket inte är samma sak som "redan" intresserade) att man når en massa nya människor. Hur tror du vi får nya medlemmar egentligen? Vi är ju betydligt fler nu än vi var före internet, dataspel och en massa andra sker som slåss om medmänniskornas tid (och pengar).
Och sist men inte minst - varifrån har du fått att branschen är på nedåtgående? Det är den inte. Tvärtom.
Skivbranschen har trubbel, men int beroende på minskat musikintrsse, utan på grund av minskat intresse att bidraga till de kämpande artiskternas överlevnad. Det är ju billigare att ladda hem musik gratis...
Vh, iö
Tänker man verkligen så? "Jag köper den här plattan för att stödja artisten..."
Det var väldigt vilka vindar det kommer från öst...Hotspur skrev:i förlängningen bidrar ni då till
en sund och nödvändig nöjesindustriell revolution!
EngelholmAudio skrev:Det var väldigt vilka vindar det kommer från öst...Hotspur skrev:i förlängningen bidrar ni då till
en sund och nödvändig nöjesindustriell revolution!![]()
Tänkte mer på lukten!Hotspur skrev:EngelholmAudio skrev:Det var väldigt vilka vindar det kommer från öst...Hotspur skrev:i förlängningen bidrar ni då till
en sund och nödvändig nöjesindustriell revolution!![]()
De ostliga vindarna kommer faktiskt från väst, denna gång!
EngelholmAudio skrev:Tänkte mer på lukten!Hotspur skrev:EngelholmAudio skrev:Det var väldigt vilka vindar det kommer från öst...Hotspur skrev:i förlängningen bidrar ni då tillen sund och nödvändig nöjesindustriell revolution!![]()
De ostliga vindarna kommer faktiskt från väst, denna gång!![]()
Jag släpper detta spår (politik) då mitt inlägg var menat som en åt minstonde halvkul kommentar i farten bara.Hotspur skrev:EngelholmAudio skrev:Tänkte mer på lukten!Hotspur skrev:EngelholmAudio skrev:Det var väldigt vilka vindar det kommer från öst...Hotspur skrev:i förlängningen bidrar ni då tillen sund och nödvändig nöjesindustriell revolution!![]()
De ostliga vindarna kommer faktiskt från väst, denna gång!![]()
Luktar det inte gott?
n-puh skrev:Uppspelning av musik och film hanteras alltmera av hemma-PCn, som som i sig motiveras i hög grad av att en önskan att kunna ha tillgång till nätet.
EngelholmAudio skrev:Känns som att vi kanske har lite samma syn men väljer att beskriva det olika - glaset är halvtomt eller halvfullt!Svante skrev:EngelholmAudio skrev:Tråkigt är att ni är mycket negativa till mitt förslag, min ide.
Nja, nejdå, alltså jag tycker nog att det är bra att sprida kunskap till dem som vill ha det. Och visst är det bra med organisationer som vill göra det. Jag tycker att LTS är en sån.
Nattlorden skrev:n-puh skrev:Uppspelning av musik och film hanteras alltmera av hemma-PCn, som som i sig motiveras i hög grad av att en önskan att kunna ha tillgång till nätet.
...vilken inom ganska kort tid kommer att hamna som media-pc-box i tvhyllan om Microsoft får som de vill... vilket de brukar... så då kommer vi tillbaka till en situation ihop med riktiga "prylar"... flirten med vanliga datorer kommer således att bli kort.
.Bravo skrev:Om du ägnar dig lite åt läsövningar "IngOehman", så slapp du debattera mot dig själv, eller är dessa ständiga missförstånd medvetna för att avsiktligt missförstå
Bravo skrev:Jag har inte studerat LTS katekes utan utgick från en rad i en av dina kommentarer ovan som mycket väl förklarar varför LTS inte existerar som begrepp ens bland många hifiintresseade.
Bravo skrev:Det övriga är mest det vanliga meningslösa ordvrängandet om man inte vill förstå.
Bravo skrev:Strunt givetvis och har inget med ordets normala innebörd att göra, naturligtvis går det att väcka intresset hos ointresserade eller omedvetna.
Bravo skrev:Att du bryter söder sammanhanget i mitt korta stycke är lite puerilt, men om du lyfter blicken en smula så ser du att jag inte specifikt talar om vare sig Dig eller LTS specifikt, utan om de stora sammanhangen där LTS blir en del med sin inriktning enligt citat ovan.
Bravo skrev:Stycket gällande mjukvaruindustrin, hör och häpna, syftade inte ens på Dig "IngOehman", utan var faktiskt ett inpass utifrån "EngelholmAudio"s ursprungsidé, givetvis med tanke på att kunna nå en minsta gemensamma nämnare.
Bravo skrev:Det vore kanske välgörande om du inte trodde att allt centrerar kring dina inlägg "IngOehman", det finns faktiskt flera skribenter som har skrivit.
Bravo skrev::) Problemet är väl om man vill ha datorn som ett alltiallo, det främjar knappast kvaliteten för ljud.
Dessutom om man inte skall ha flera burkar så kommer den att fungera som en centralenhet med oändliga kabeldragningar, jag ryser vid blotta tanken.
Återigen kan du ha rätt "n-puh" att hifi riskerar att bli alltmer segmenterat och marginaliserat över tid.
Dags för moteld således.
Den tanke jag vurmar för (och försöker driva inom LTS) är att arbeta för dem som faktiskt bryr sig*. Jag är helt ointresserad av att omvända andra.
Omedvetna kan visa sig vara klart intresserade. Dem når vi gärna
*Om musik, om ursprungstrogen inspelning (/bra produktioner /omanipulerade överföringar) och om uppspelningskvalitet.
Bravo skrev::) Jag är som sagt var fruktansvärt rädd att du har rätt "n-puh", alla nya möjligheter till billiga men sunkiga nedladdningar och bolagens ointresse av att möta dessa problem med annat än juridiska hot är en skandal.
Vill man sälja skivor i en föränderlig tid så gäller det att ge ett mervärde som inte går att få över nätet, dels att vara offensiv med kvalitetsprodukter och våga satsa på nya artister.
Dock är väl försäljningen inte så dålig som bolagen vill göra gällande även om de egentligen skulle förtjäna detta.
Bravo skrev:LTS sysslar ju inte heller med folkbildning vilket givetvis är för mycket begärt och de flesta vet inte ens vad LTS är.
Där finns ju behovet av en intresseorganisation för att göra allmänheten nyfiken och kunna ställa krav.
Även om branchen tog fram ett nytt format i form av dvd-audio som har potentiellt en mycket högre kvalitet att erbjuda än CD och nya möjligheter med multikanal mm så har timingen för introduktionen varit dålig. Käbbel kring förstörande digitala vattenstämplar och nya kopieringsskydd fördröjde introduktionen varför dvd-video apparater redan har hunnit muta in marknaden
Ett problem då för LTS är att nya potentiella medlemmar eller intresserade som möter upp för att söka kunskap på området avskräcks av allt prat om ormolja. Att det tom förlöjligar sällskapet. Fast jag misstänker att subjektionistiska värderingar fortfarande håller ett stadigt grepp om hifi-intresserade. Och det är dessa intresserade som representanter för sällskapet oftast möter
Fördelen med att göra flera intresserade är ju att få en större påtryckningsgrupp, men då måste man som sagt börja väldigt enkelt och samtidigt acceptera att folk kan ha väldigt olika anledningar och orsaker till att ställa dessa krav. Basen måste vara bred.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster