Moderator: Redaktörer
Margaux skrev:Alla vet säkert om detta men jag gick nästan på minan idag.
Min dotter har ett c:a 30 tal dvd skivor som jag köpt.
Då dessa extremt lätt blir repiga och oanvändbara hade jag spanat in en DVD spelare med 80GB hårddisk och tänkt att lägga över dem på hårddisken.
Detta var förstås naivt. I affären berättade försäljaren att kopieringskyddet gör att man inte får lägga över DVD (material jag redan betalt för) på hårddisken.
VILKA IDIOTER BRANSCHEN BESTÅR AV.
Nu skaffar jag en dator och ett kopieringsprogram och rippar det istället. Vilka tomtar....Dom förtjänar faktiskt att bli ruinerade och misslyckas.
Kribban skrev:Men är det inte så att kopieringskyddet inte ingår i cd standarden och har då en cd kopieringskydd så är det ingen cd längre?
bosco skrev:Jo det stämmer ju, men det hindrar ju inte att det är olagligt att kringgå det kopieringsskydd som finns.
Margaux skrev:Jag skall få kopiera mina egna skivor punkt slut. Om några individer som ändå inte har några pengar kopierar på nätet så är det inga problem heller för mig.
Det skulle gå alldeles utmärkt att se till att man kan spara på hårddisk om industrin vore det minsta lilla intresserade av att lösa problemet.
Men vad som gör mig ÄNNU MERA förbannad är tex den senaste Shrek 2 som jag tyvärr har köpt till mina barn.
DÄR HAR ANSVARIG UTGITVARE THOMAS KRUTZE SETT TILL ATT MAN INTE KAN SPOLA FÖRBI 10 MINUTERS REKLAM - VARJE GÅNG MAN VILL SE FILMEN. HUR J......A MYCKET FÖRAKT VÄXER INTE FRAM AV DET???
Tänk er att man köper en CD skiva och så skall man tvingas att höra snuttar i 10 minuter från andra band. Är det inte horribelt?
Jag har ont i halsen idag kanske därför jag är en sån hetsporre idag![]()
![]()
Naqref™ skrev:Margaux: Låter som du har legitima orsaker att vara förbannad. Det skulle jag vara. Lämna tillbaka skiten.
Svante skrev:Naqref™ skrev:Margaux: Låter som du har legitima orsaker att vara förbannad. Det skulle jag vara. Lämna tillbaka skiten.
Mja, fast brukar man få det när förpackningen är bruten?
Nattlorden skrev:Svante skrev:Naqref™ skrev:Margaux: Låter som du har legitima orsaker att vara förbannad. Det skulle jag vara. Lämna tillbaka skiten.
Är den kopieringsskyddad kan man ju inte ha gjort kopia, eller?
Svante skrev:Nattlorden skrev:Svante skrev:Naqref™ skrev:Margaux: Låter som du har legitima orsaker att vara förbannad. Det skulle jag vara. Lämna tillbaka skiten.
Nä men man kan ha tummat på den så att nästa kund inte vill ha den.
n-puh skrev:
Redan i den lagtext vi har innebär det ju att om någon mångfaldigar och sprider ett verk till vem som helst utan upphovsmannens samtycke så har ju ett brott blivit begånget.
Själv har jag varit på vippen att köpa kopieringsskyddad CD men avstått i tyst bojkott av fenomenet.
Nattlorden skrev:Svante skrev:Nattlorden skrev:Svante skrev:Naqref™ skrev:Margaux: Låter som du har legitima orsaker att vara förbannad. Det skulle jag vara. Lämna tillbaka skiten.
Bah... hur många kronor kostar de att göra? Mycket väsentligare att hålla kunderna nöjda. Tar minst fem, om inte tio, nöjda kunder att väga upp det som en missnöjd kund drar ned.
Svante skrev:Nattlorden skrev:Svante skrev:Nattlorden skrev:Svante skrev:Naqref™ skrev:Margaux: Låter som du har legitima orsaker att vara förbannad. Det skulle jag vara. Lämna tillbaka skiten.
Bah... hur många kronor kostar de att göra? Mycket väsentligare att hålla kunderna nöjda. Tar minst fem, om inte tio, nöjda kunder att väga upp det som en missnöjd kund drar ned.
Jag lovar dig att en returnerad skiva går ut till nästa kund...
NoMoreMrRegistryMan skrev:Fast egentligen tycker jag att man inte ska köpa skivor någonsin mer, av något slag. Musiker och skivbransch förtjänar att gå i konka. Arbeta med fysisk produktion i stället, era lata pårökta drular! Och Shrek är ju inte omistlig, precis.
MartinX skrev:Dom hårddiskbestyckade DVDspelarna kommer att få det trögt med försäljningen så länge det inte går att kopiera som man vill, jag förutspår en blomstrande modifieringsverksamhet typ regionbefrielse av DVD spelare som redan finns, det går att ta bort spärren av snabbspolning också Margaux.
Margaux skrev:Jag skall få kopiera mina egna skivor punkt slut. Om några individer som ändå inte har några pengar kopierar på nätet så är det inga problem heller för mig.
Det skulle gå alldeles utmärkt att se till att man kan spara på hårddisk om industrin vore det minsta lilla intresserade av att lösa problemet.
Men vad som gör mig ÄNNU MERA förbannad är tex den senaste Shrek 2 som jag tyvärr har köpt till mina barn.
DÄR HAR ANSVARIG UTGITVARE THOMAS KRUTZE SETT TILL ATT MAN INTE KAN SPOLA FÖRBI 10 MINUTERS REKLAM - VARJE GÅNG MAN VILL SE FILMEN. HUR J......A MYCKET FÖRAKT VÄXER INTE FRAM AV DET???
Tänk er att man köper en CD skiva och så skall man tvingas att höra snuttar i 10 minuter från andra band. Är det inte horribelt?
![]()
Oloph skrev:Margaux skrev:Jag skall få kopiera mina egna skivor punkt slut. Om några individer som ändå inte har några pengar kopierar på nätet så är det inga problem heller för mig.
![]()
Detta har jag också märkt, det är inte bara shrek 2 som detta gäller kan jag meddela. Jag blir lika j**la förbannad varje gång det händer. Konstigt nog så är det bekvämare och bättre att ladda ner filmerna gratis från internet, man slipper iallafall bli påtvingad reklam då![]()
Hur F*N kan dom tro att försäljning av DVD ska kunna öka när dom tar ut 250 kronor för en film som man dessutom måste glo på 10 minuter reklam innan man kan se?
Svante skrev:Jag lovar dig att en returnerad skiva går ut till nästa kund...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster