Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Jag skulle gissa att det om man får räkna in hemmabio finns ungefär 100'000 som lagt mer än 30kkr på sin anläggning.
adzer skrev:Jag känner bara en person som har en musikanläggning för över 30k och det är subben här på faktiskt.
Tror att väldigt liten andel av befolkningen skulle lägga de pengarna.
Bill50x skrev:adzer skrev:Jag känner bara en person som har en musikanläggning för över 30k och det är subben här på faktiskt.
Tror att väldigt liten andel av befolkningen skulle lägga de pengarna.
Jag tror (obs, tror, inte vet) att ganska många här på Faktiskt har anläggningar som kostar mer än 30k. Jag till exempel. De jag känner här på forumet, med något undantag, har alla anläggningar för mer än så. Nu är ju Faktistianer inga medel-Svensson när det gäller ljudanläggningar, så det är iofs knappast representativt.
Det beror också på hur man räknar. Ska man räkna begagnat till faktisk inköpskostnad eller vad grejorna kostar nya idag? Om man har en hem-bioanläggning med fem kanaler, ska man bara räkna av tv´n eller även mitt- och bakkanaler?
/ B
mapem skrev:Nominellt pris för min anläggning är nog en bit över 60' men det har jag inte betalat. Allt är köpt begagnat. Jag betraktar mig inte som audiofil utan om musikälskare.
suolla skrev:Hej!
1. Är det nån som har nåt fakta om hur många "Audiofiler", semi eller fullblods- som det kan finnas i Sverige?
2 Hur många av Sveriges befolkning tror ni är villig att betala mer än 30 000 för musikanläggningen, respektive 60 000?
Min egen fundering tagen ur luften på fråga1 är typ: 4 milj vuxna i Sve, och var 20e är extra musikintresserad = 200 000st!
paa skrev:Jag skulle tro att det finns en hel del rika eller nyrika personer som köper en dyr anläggning bara för att dom har råd, även om dom egentligen inte har något större hifi- eller musikintresse, och dom orkar inte heller hänga på forumen.
Bill50x skrev:paa skrev:Jag skulle tro att det finns en hel del rika eller nyrika personer som köper en dyr anläggning bara för att dom har råd, även om dom egentligen inte har något större hifi- eller musikintresse, och dom orkar inte heller hänga på forumen.
Alla som köpt en B&O-anläggning har nog passerat 30k....
/ B
Bill50x skrev:paa skrev:Jag skulle tro att det finns en hel del rika eller nyrika personer som köper en dyr anläggning bara för att dom har råd, även om dom egentligen inte har något större hifi- eller musikintresse, och dom orkar inte heller hänga på forumen.
Alla som köpt en B&O-anläggning har nog passerat 30k....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster