Moderator: Redaktörer
Naqref skrev:Själv kommer jag köra min i mitt biosystem som består av Pre-25(remote), Matrix-8 (prototyp för analog nedmixning av upp till 7.1 kanaler för att komma undan dolbykomprimeringen), Amp-17 samt Larsen 6. Pioneer DVD-spelare som signalkälla och ev ska jag försöka skaffa en SB Touch. Sanyo Z3 för bild.
RogerGustavsson skrev:Vad kostar HA Amp SevenTeen?
DuST skrev:@ RogerGustafsson : Den är som framgår av bilderna exakt lika stor som en Pre25 (eller alla andra HA`s produkter) , AMP Seventeen är 25 cm djup + ett par centimeter för högtalarkontakter. Jag har den stående i en stringhylla modell bred (30 cm hyllplan) och den får perfekt plats med alla anslutningar på det utrymmet.
AMP Seventeen är det klart bästa slutsteg jag någonsin ägt. Låter bara bättre och bättre med "inbränningen"..
adzer skrev:Ser ut som en mycket trevligt liten produkt.
Vad ger en sån liten rackare för uteffekt?
Nattlorden skrev:Aerob skrev:
Varför finns något så pass uppenbart i verkligheten, men inte ens omnämns som kommande produkt på hemsidan?
Varför verkar nästa alltid intressanta saker stå i omvänd proportion med kvalitén på hemsida?
HolographicAudio™ skrev:adzer skrev:Ser ut som en mycket trevligt liten produkt.
Tack!
Det lämnar 50W kontinuerligt ihm.
50W motsvarar +17dB mer än 2,83V överhm (1W), därav modellbeteckningen "AMP SevenTeen". En högtalare med en känslighet på 93dB spelar alltså (93+17dB) 110dB innan slutsteget klipper...
En kombinerad DAC och försteg skulle jag vilja se. Tex PRE25 med usb anslutning.
Tänk er en Mac Mini som ansluts med usb till en PRE25 och sedan vidare till en AMP17 som driver ett par piP. Hade varit en galet kapabel liten rigg. mmmm aluminium
Och NÄR kommer en bild på innanmätet?
adzer skrev:HolographicAudio™ skrev:adzer skrev:Ser ut som en mycket trevligt liten produkt.
Tack!
Det lämnar 50W kontinuerligt ihm.
50W motsvarar +17dB mer än 2,83V överhm (1W), därav modellbeteckningen "AMP SevenTeen". En högtalare med en känslighet på 93dB spelar alltså (93+17dB) 110dB innan slutsteget klipper...
Tackar. Uppskattar verkligen när en tillverkare tar sig tid att svara på frågor från den lilla människan sas.
Kan instämma med dust att en HA DAC hade varit riktigt trevligt.
En kombinerad DAC och försteg skulle jag vilja se. Tex PRE25 med usb anslutning.
Tänk er en Mac Mini som ansluts med usb till en PRE25 och sedan vidare till en AMP17 som driver ett par piP. Hade varit en galet kapabel liten rigg. mmmm aluminium
ps. måste bara säga att namnen på förstärkarna är helt fenomenalt smarta. Enkelt och tydligt. Fast varför just 5dB steg?
DuST skrev:+1
tror jag slår till på en mac mini , galet snygga och går ju at använda i en pc-konfiguraion också.
mrGaskill skrev:Tycker det var snyggt med jämna steg i modellbeteckningarna som passar med effektökningen samt att effekterna i de olika modellerna täcker de flesta behov.
HolographicAudio™ skrev:Därför att vi anser att det är dessa steg som man kan tänkas behöva. En instegsmodell på +12dB (15W) för köket eller arbetsrummet, ett monster på +27dB (450W) och två modeller där imellan.
Det finns även produktionstekniska aspekter som stödjer ovanstående men det vill jag inte gå in på här.
adzer skrev:Det håller jag helt med om. Namnen är verkligen smarta och passande.
Jag funderar bara på om det fanns någon teknisk anledning till just 5dB. Eller om det vara bara för att "det blev så".
HolographicAudio™ skrev:adzer skrev:Det håller jag helt med om. Namnen är verkligen smarta och passande.
Jag funderar bara på om det fanns någon teknisk anledning till just 5dB. Eller om det vara bara för att "det blev så".
Det hela är ganska komplext men utöver det faktum att vi tycker att 5dB är alldeles lagom stora steg så kan jag tillägga att en av alla tekniska parametrar som påverkade beslutet var tillgängliga kondensatorer och dess spänningstålighet (25V, 50V, 63V, 100V).
adzer skrev:Kan instämma med dust att en HA DAC hade varit riktigt trevligt.
1. Tänk er en Mac Mini som ansluts med usb till en PRE25 och sedan vidare till en AMP17 som driver ett par piP. Hade varit en galet kapabel liten rigg. mmmm aluminium
2. ps. måste bara säga att namnen på förstärkarna är helt fenomenalt smarta. Enkelt och tydligt. Fast varför just 5dB steg?
adzer skrev:Föresten finns det några planer för en HA förstärkare med för och slutsteg i ett?
Naqref skrev:adzer skrev:Föresten finns det några planer för en HA förstärkare med för och slutsteg i ett?
Behövs det med så smutta produkter?
Ragnwald skrev:Kommer AMP22 att hamna som monosteg i AMP16-lådor?
Skulle vara rasande smutt.
adzer skrev:Föresten finns det några planer för en HA förstärkare med för och slutsteg i ett?
adzer skrev:Naqref skrev:adzer skrev:Föresten finns det några planer för en HA förstärkare med för och slutsteg i ett?
Behövs det med så smutta produkter?
Klart det inte behövs, men ju mindre sladdar destå bättre brukar jag tycka.
Jag skulle vid datorn vilja ha en liten förstärkare som har usb anslutning och är på 2x50w med bra ljud.
Ungefär samma storlek som PRE25, kanske lite större om det behövs.
Tänk dig PRE25 kombinerat med AMP17 och en DAC i samma skal.
Mumma till datorn
Kanske inte något för alla, men för mina behov hade det varit perfekt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster