Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:lennartj skrev:Jag fick för mig att butiken på Mölndalsvägen, snett emot Lisebergs södra entré hade någon koppling till Ågrens, som stöptes om och flyttade till Teatergatan vid ungefär samma tid .
De hade en fin Alphason-tonarm som jag var sugen på, den satt nog på en Heybrook skivspelare. Fin-fina grejor. Mest engelska högtalare i butiken, som Roger och Heybrook, om jag minns rätt, men vad hade de för elektronik?
Då har du haft för dig rätt. Den lilla butiken på Mölndalsvägen drevs av Ljudtema som hade import och distribution och service i den lokalen förrutom den lilla butiksverksamheten och de köpte sedermera butiken Ågrens och då flyttade all butiksverksamhet till Ågrens och senare flyttade Ljudtema till större lokaler.
MvH
Peter
Vallejos skrev:Ljudkällaren på Stigbergstorget försvann för något halvår sedan och har nu ersatts med en optiker/glasögonbutik. Tror dom flyttade, inte att dom upphörde
Vallejos skrev:Vill minnas att butiken på Mölndalsvägen sålde bla Sugden elektronik. Den affären stod igenbommad under en längre tid i slutet av åttiotalet-början av nittiotalet.
Numer finns ju även Marten Center på Chalmersgatan, en parallellgata med Teatergatan där "Livsstilsbutiken" Ågrens ligger. Radiolagret låg bara ett par hundra meter därifrån på tvärgatan Engelbrektsgatan.
Ljudkällaren på Stigbergstorget försvann för något halvår sedan och har nu ersatts med en optiker/glasögonbutik. Tror dom flyttade, inte att dom upphörde... Ljudkällaren.
Helmers hifi finns fortfarande kvar och Helmer ringde mig i våras då jag satt ut en annons på ett Ljudtema rack han var intresserad av för affärens räkning.
Saknar Radiolagret...
Någon som vet vart bröderna tog vägen? Att den affären gick ihop så länge dom drev den förstår jag inte. Dom gav ju inbytespriser som var så generösa att det gav bättre än att sälja begagnat. Att dom var bröder kunde man ju inte tro när man så dom. Thomas om jag minns rätt var den smale långe broderna medan Jerker var med av normallängd och inte lika smal
Numer finns ju även Marten Center på Chalmersgatan
Bernt skrev:Numer finns ju även Marten Center på Chalmersgatan
Nä, de har flyttat därifrån och har temporärt kontor i Majorna.
De är på väg till Mölndal, om de ska ha butik där vet jag ej men
för tillfället är det Akkelis Audio som visar deras högtalare.
Bernt skrev:Numer finns ju även Marten Center på Chalmersgatan
sportbilsentusiasten skrev:Bernt skrev:Numer finns ju även Marten Center på Chalmersgatan
Så de har ingen butik för tillfället?
Pengaproblem eller?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 31 gäster