Moderator: Redaktörer
2) Mission, dvs. att sprida kunskap om att det finns en värld många inte upptäckt, alternativt glömt bort och att detta faktiskt inte behöver vara det dyraste men att konsumenterna måste ställa krav.
För att kunna ställa krav måste konsumenten vara medveten.
Det senare fallet känner jag spontant sympati för, det gäller även återväxten kan man säga, om inga eller väldigt få är intresserade av bra ljud så kommer heller inget att satsas på detta.
Finns det en växande skara finns det möjligheter till förbättringar och en fortsättning.
Det hela är lite som skolan, skolans uppgift borde vara, även om det inte alltid är så, att presentera möjligheten av något och att väcka medvetenhet och intresse för något, i detta fall stereo.
Blir fler uppmärksammade om att det finns en värld de missat, kan fler bli intresserade och skaran öka, troligtvis inte dramatiskt men med en tillväxt som gör att skaran ljudintresserade i alla fall inte minskar.
Vänder man sig bara till de redan intresserade riskerar man sotdöden och att vårt intresse drunknar i bruset av allting annat.
Vill man finnas till i sinnesvärlden idag måste man synas på något sätt.
1) Det är helt meningslöst med en intresseorganisation därför att de som är ointresserade kommer ändå att vara det.
De som lyssnar på hifi är ca. 35+, LTS drager sig tydligen inom sitt skall och intresserar bara sig för ev. intresserade.
Den tanke jag vurmar för (och försöker driva inom LTS) är att arbeta för dem som faktiskt bryr sig* . Jag är helt ointresserad av att omvända andra.
Som tur är har du fel.
Återväxten är prima, och branschen är i växande. Och LTS inflytande visas väl om inte annat av ditt (ehuru irrelevanta och fjärran från vad LTS står för på riktigt) tjat om LTS uppfattingar och betydelse.
Sladd skrev:Får jag fråga om detta med branschen. Ordet används vad det verkar både som benämning av skivbranschen, musikindustrin, hifibranschen, produktionsapparaten (av hifi) m fl
Ibland blir det helt underligt när t ex Öhman säger att "branschen mår bra". Då undrar jag vilken som avses?
mvh
.
Han är inte precis typen som hugger ner på¨andra medlemmar och skriver nedlåtande kommentarer hela tiden som många andra gör.
IngOehman skrev:Det är ju ett välkänt faktum att det inte ingår någon TV i en konnessör-anläggning.![]()
Vh, iö
.
IngOehman skrev:Men så är hon också väldigt söt, så det finns gott om "bra-utrymme" därunder.![]()
Att hon agerar mest i en "lättare jazz-genre" tror jag bidrar till din oförmåga att uppskatta henne. Men hon överlever nog det. Hon har ju sålt en och annan platta ändå...![]()
Vh, iö
mats skrev:Öhman som har stor makt tycker jag skall gå upp till de fina skivbolagsbossarna och slå näven i bordet och kräva bättre kvalite på cdskivorna annars jävlar så blir det synd om direktörerna
Callisto skrev:mats skrev:Öhman som har stor makt tycker jag skall gå upp till de fina skivbolagsbossarna och slå näven i bordet och kräva bättre kvalite på cdskivorna annars jävlar så blir det synd om direktörerna
Glöm inte att ta med hink och spade.
mats skrev:Callisto skrev:mats skrev:Öhman som har stor makt tycker jag skall gå upp till de fina skivbolagsbossarna och slå näven i bordet och kräva bättre kvalite på cdskivorna annars jävlar så blir det synd om direktörerna
Glöm inte att ta med hink och spade.
Hink o spade? vad menar du? De skall banne mig inte få roa sig med sandlekar, utan de skall sätta igång att få bättre ljud på cdskivorna.
Sladd skrev:Öhman:
Tack för svar. Fast jag är ganska säker på att du inte har rätt.
DVD-spelare av enklare kaliber, TV, plasma etc säljs i mycket liten utsträckning av hifibutiker. Eventuella uppgångar i de segmenten kanaliseras via Expertbutiker och näthandel ffa och såklart de stora varuhusen.
iö skrev:Möjligen kan även TV-apparater inräknas, men det är tveksamt om man kan kalla dessa apparater fidelitetsiriktade med så små bilder.
Sladd skrev:Hifibranschen i övrigt är knappast vid god vigör. Varför skriver du så?
mvh.
Bravo skrev:2) Mission, dvs. att sprida kunskap om att det finns en värld många inte upptäckt, alternativt glömt bort och att detta faktiskt inte behöver vara det dyraste men att konsumenterna måste ställa krav.
För att kunna ställa krav måste konsumenten vara medveten.
Det senare fallet känner jag spontant sympati för, det gäller även återväxten kan man säga, om inga eller väldigt få är intresserade av bra ljud så kommer heller inget att satsas på detta.
Finns det en växande skara finns det möjligheter till förbättringar och en fortsättning.
[..]
Jag har bara pratat om allmänheten, gärna den ointresserade konsumenten enligt din termenologi om du så vill och att det vore bra om det ginge att öka insikten bland dessa, vilket jag tror är möjligt. Ingenstans har du IngOehman jävat detta påstående, men återigen, ingen kan göra allt och fler aktörer kan därmed behövas.
Var letar man folk för att starta ett korpfotbollslag?
Bland de ointresserade, eller bland dem som är idrottsintresserade?
För kom ihåg: Det går prima att spela stereomusik på en kvalificerad hemmabioapparatur, men näppeligen att avnjuta film eller musikvideo i en bildlös stereoanläggning. Varför begränsa sig i onödan?
Användare som besöker denna kategori: nopalfda och 35 gäster