MKo skrev:Morello skrev:Javisst, det finns en pajsare på andra sidan jordklotet som gör sådana vansinniga MOSFET-apparater. Masken och jag städar konstruktionen och har
snart sänkt distorsionen med minst två tioptenser

dvs från en direkt oanständig nivå till en tillfredställande dito.

Morello,
vilken förstärkare då och "när" är "snart" och vid vilka frekvenser och effekter har ni tänkt sänka distortionen med minst 2 tiopotenser?
mvh Michael
Stärkaren är Symamp (AV400)
Nu kan jag säga att förstärkaren sänkt sin dist med 2 tiopotenser i 100W RMS 8ohm vid 1000Hz och inte lika extremt i 10kHz men väl så mycket, nu är det helt klart en jäkligt fin stärkare med
runt 0.005% THD Vid 1kHz.
I orginalskick hade steget närmare 0,007% THD vid olastat läge men så snart man kopplade in 8ohm och drog på lite så gick den snabbt upp emot 1% dist pga att VAS steget inte pallade med

.
Gustaf lade på en finurlig min sen bar det av... vi kopplade in 4st trissor (mje340+mje350) mellan VAS och sluttrissor och ändrade ett par kondingar samt lade till 2 motstånd, dvs gjorde en ändring för några fjuttiga 10or och gick från en sunkstärkare till en riktigt
fin dito (Tack Gustaf)
Nu har jag "bara" 4 kanaler till att löda ihop sen har jag nog en av de mer kraftfulla 5-kanalarna som finns (5*230W RMS 8ohm alt 2*800W+1*230W) som klarar lite svårare laster också