Objektivisten skrev:i skrev:petersteindl skrev:i skrev:Peter, jag antar att du tänkt på Japan som en intressant marknad ?
I varje fall tror jag att de kan ha framgång där. Dvs jag tror att de appellerar särskilt till Japaner.
Även Japan är intressant som marknad. Varför tror du att de appellerar särskilt till Japaner? Är det designen eller ljudet eller något annat som just Japaner skulle fastna för?
MvH
Peter
Designen! Och - tror jag - de möberingsmässiga fördelar de ger i de begränsade utrymmen Japaner har.
I varje fall "känns" det för mig som om Japaner skulle gilla dom.
Frågan är hur man får upp dom på en rispappersvägg?
Fast jag tror - rätta mig om jag har fel... ..förresten gör det inte!
 - att dagens japanska hem mest har icke-rispappersväggar.  Och de som har många rispappersväggar ofta är såpass välbärgade att de lätt kan lösa problemet.  (Rispappersväggar är väl överhuvud ett problem för nästan alla högtalare ?  Kanske stora dipoler undantagna ?)
  - att dagens japanska hem mest har icke-rispappersväggar.  Och de som har många rispappersväggar ofta är såpass välbärgade att de lätt kan lösa problemet.  (Rispappersväggar är väl överhuvud ett problem för nästan alla högtalare ?  Kanske stora dipoler undantagna ?)



 Så kan man dema Pink Floyd.
 Så kan man dema Pink Floyd.


 En aning motsägelsefullt.
  En aning motsägelsefullt.
 
   /Peter
 /Peter
 
 







 
 




