Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:
+1 De sista uppgraderingarna jag gjort kan jag bara klassa som "ökad naturlighet", kan inte sätta någon annan värdering på det.
shifts skrev:Tycker många avfärdar väldigt mycket som verkar hyggligt, otroligt snabbt och
det med hårda ord som "det låter skit" och sen ingen mer motivering.
Det här var min första mässa och jag hade verkligen väntat mig att "det låter
skit", men så var inte min upplevelse. Jag var verkligen positivt överraskad av
det potentiella välljud som i flera rum.
Några få rum kunde jag avfärda på det huggna sättet, men verkligen inte
majoriteten. Jag tycker ofta man kunde ana en potential, som kan kunde
förstå inte visades fullt ut i rummet.
FBK skrev:shifts skrev:Tycker många avfärdar väldigt mycket som verkar hyggligt, otroligt snabbt och
det med hårda ord som "det låter skit" och sen ingen mer motivering.
Det här var min första mässa och jag hade verkligen väntat mig att "det låter
skit", men så var inte min upplevelse. Jag var verkligen positivt överraskad av
det potentiella välljud som i flera rum.
Några få rum kunde jag avfärda på det huggna sättet, men verkligen inte
majoriteten. Jag tycker ofta man kunde ana en potential, som kan kunde
förstå inte visades fullt ut i rummet.
Instämmer till 100% Det verkar ha gått sport i att avfärda det mesta som skit.
celef skrev:jag är lite förvånad över en del som skrivs, jag undrar därför, ni som har hittat rätt rigg, har ni inget i övrigt att önska från den, är det precis så där som musiken ska återges?
Tompa_39 skrev:Nu fattar jag som vanligt inte riktigt om detta är ironi eller inte men, "ökad naturlighet" vad är det?
Övernaturligt??![]()
paa skrev:Det vore ju bra om man i mässtråden diskuterar det som fanns på mässan, och om man vill diskutera något annat så finns hundratals, ja kanske tusentals andra trådar att göra det i, och om ingen av dom passar så kan man starta en ny, hur lätt som helst.
shifts skrev:Tycker många avfärdar väldigt mycket som verkar hyggligt, otroligt snabbt och det med hårda ord som "det låter skit" och sen ingen mer motivering.
-Palle- skrev:Ok, för att vara lite ontoptic, Larsen, ja vad ska man säga många verkar gilla ljudet men jag tycker att bägge gångerna jag lyssnat på dessa så har ljudet varit väldigt vasst, dom faller mig inte alls på läppen.
Bill50x skrev:-Palle- skrev:Ok, för att vara lite ontoptic, Larsen, ja vad ska man säga många verkar gilla ljudet men jag tycker att bägge gångerna jag lyssnat på dessa så har ljudet varit väldigt vasst, dom faller mig inte alls på läppen.
Det är mitt, begränsade, intryck också. Jag tror iofs att noggrann matchning med andra delar i anläggningen kan tämja detta. Frågan är om andra kvaliteter hos Larsen-högtalarna uppväger detta trixande? Jag gillar annars konceptet starkt med snygga högtalare som tar liten golvyta, kan (ska?) stå mot vägg, prismässigt helt OK osv.
/ B
Goldfinger skrev:Konstigt att nästan alla i tråden pratar om tonala karaktärer och ingenting om tex upplösning, timing och förmåga att ta fram rummet i inspelningen, sånt som kännetecknar bra högtalare.
Goldfinger skrev:Konstigt att nästan alla i tråden pratar om tonala karaktärer och ingenting om tex upplösning, timing och förmåga att ta fram rummet i inspelningen, sånt som kännetecknar bra högtalare.
profbd skrev:fast nu går man väl på mässa för att kolla in prylarna live
jag tycker ofta att hur länge man blir i rummet är en värdemätare på hur bra det är
själv blir jag ofta sittande en stund hos larsen eller reidar
RogerGustavsson skrev:Fast hur ofta ligger fokus på det vid mässor? Spela högt och gärna lite högre än vad som egentligen låter bra är väl mera vanligt? Tror jag det är ovanligt att få till "finlirsparametrarna" under mässförhållanden, det är svårt nog hemma. Det är också därför jag har hållit mig borta från mässor i många år, det liknar inte de förhållanden man har hemma.
Strmbrg skrev:
Enligt mitt förmenande så är en god inspelning av just storskalig symfonisk musik väldigt avslöjande.
Det blir ofta grötigt och hårt.
Det är ofta som stora stråksektioner snarare ger intrycket av ett "hårt tutande och visslande" än av just stora stråksektioner, med bredd, djup och upplösning.
Strmbrg skrev:Det största problemet för min del, var att det spelades "fel" musik:
Dvs gles musik och/eller musik som jag inte kan relatera till.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster