Moderator: Redaktörer

petersteindl skrev:Johan_Lindroos skrev:Denna tråd är besudlad av helt felaktiga beskrivningar av fysikaliska förlopp på många ställen, och bör därför inte tas på särskilt stort allvar.
Dessutom innehåller den löjliga personangrepp.
Nja, tråden i sig är det inget fel på men däremot det som står i många inlägg. Jag påbörjade ett inlägg med att försöka svara Kronkan och Stereotypen, men det är så mycket fakta och definitionsfel och missförstånd att det är enklare att börja skriva från början d v s att forsätta skriva min lilla tvärvetenskapliga skrift som kommer att belysa både forskningsresultat och hur de kommer till och vilka slutsatser som kan dras ur befintliga granskade undersökningar. Det är inga konstigheter. Det är läromaterial vid högre studier på Universitet, Högskolor och Medicinska Institut samt ett otal forskningsrapporter.
Du skriver om löjliga personangrepp. De angrepp som IÖ har mot forskarvärlden anser jag vara löjliga tills IÖ visat på motsatsen. Då kan det ju vara läge att Ingvar även visar på legitimitet av sina egna undersökningar.
Tillsammans skulle det i så fall ge ett bra case för Ingvar i sin strävan att falsifiera övrig forskning, men kan inte det göras så har IÖ inget case. Utan case är det endast tomt prat.
MvH
Peter
petersteindl skrev:Det är ok. Det finns inga misstag som inte kan rättas till.
MvH
Peter
Johan_Lindroos skrev:Dessutom innehåller den löjliga personangrepp.
petersteindl skrev:Då kan det ju vara läge att Ingvar även visar på legitimitet av sina egna undersökningar.
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Då kan det ju vara läge att Ingvar även visar på legitimitet av sina egna undersökningar.
Finns och heter pi60s. Gör fullständig reverse egnineering så hittar du alla svar du behöver.
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Då kan det ju vara läge att Ingvar även visar på legitimitet av sina egna undersökningar.
Finns och heter pi60s. Gör fullständig reverse egnineering så hittar du alla svar du behöver.
mapem skrev:Äh, det här var väl inget. Jag har beskådat akademisk kamp på nära håll och det är något helt annat.
mapem skrev:I kampen om de knappa forskningsanslagen, dvs livsbetingelserna för forskare, är inga knivar vassa nog och inga skamgrepp fula nog.
Morello skrev:Begåvat inlägg.
Nattlorden skrev:Morello skrev:Begåvat inlägg.
För begåvat för att du skall hänga med i alla implikationerna uppenbarligen.
Morello skrev:Nattlorden skrev:Morello skrev:Begåvat inlägg.
Inte alls. För övrigt är jag helt säker på att jag vet mer om Pi60, pi60s, övriga Ino-modeller samt hur Ingvar tänker än vad du gör.
petersteindl skrev:Johan_Lindroos skrev:Denna tråd är besudlad av helt felaktiga beskrivningar av fysikaliska förlopp på många ställen, och bör därför inte tas på särskilt stort allvar.
Dessutom innehåller den löjliga personangrepp.
Nja, tråden i sig är det inget fel på men däremot det som står i många inlägg. Jag påbörjade ett inlägg med att försöka svara Kronkan och Stereotypen, men det är så mycket fakta och definitionsfel och missförstånd att det är enklare att börja skriva från början d v s att forsätta skriva min lilla tvärvetenskapliga skrift som kommer att belysa både forskningsresultat och hur de kommer till och vilka slutsatser som kan dras ur befintliga granskade undersökningar. Det är inga konstigheter. Det är läromaterial vid högre studier på Universitet, Högskolor och Medicinska Institut samt ett otal forskningsrapporter.
Du skriver om löjliga personangrepp. De angrepp som IÖ har mot forskarvärlden anser jag vara löjliga tills IÖ visat på motsatsen. Då kan det ju vara läge att Ingvar även visar på legitimitet av sina egna undersökningar.
Tillsammans skulle det i så fall ge ett bra case för Ingvar i sin strävan att falsifiera övrig forskning, men kan inte det göras så har IÖ inget case. Utan case är det endast tomt prat.
MvH
Peter
Nattlorden skrev:Morello skrev:Begåvat inlägg.
Stereotypen skrev:Jag tror att innan man bestämmer sig vilka akustikåtgäder man skall vidta också analyserar vilken återgivning man önskar.
Är det "öppet fönster"-varianten med "loge-tänket" man har fastnat för eller är det "livehärmning" som man tycker passar ens personliga smak. Dessa två varianter borde kräva ganska olika insatser i rummet och även i högtalarval.
Tror jag. (bäst att tillägga)
sportbilsentusiasten skrev:Stereotypen skrev:Jag tror att innan man bestämmer sig vilka akustikåtgäder man skall vidta också analyserar vilken återgivning man önskar.
Är det "öppet fönster"-varianten med "loge-tänket" man har fastnat för eller är det "livehärmning" som man tycker passar ens personliga smak. Dessa två varianter borde kräva ganska olika insatser i rummet och även i högtalarval.
Tror jag. (bäst att tillägga)
Även om du bara tror, hur skulle du bygga dessa två rum? (olika högtalare, olika placeringar och olika akustikfix)
Strmbrg skrev:Den här trå'n blev inte riktigt vad jag hade tänkt mej.
Men, det kanske mer beror på mej än på trå'n?
![]()
Möjligen finns de kommentarer jag väntat mig, nånstans i "härvan", men vem sjåen ids leta efter en nål som kanske inte ens finns i höstacken?
Stereotypen skrev:Vad klagar du på?
Svaren har ju varit både diffusa och reflekterande.
Och man kan väl knappast kalla dikussionen för överdämpad
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster