de sprayar ett ton Dolce & Gabbana i veckan
Nänä, du menar WD40 va? Det luktar minst lika gott!

Moderator: Redaktörer

screen skrev:de sprayar ett ton Dolce & Gabbana i veckan
Nänä, du menar WD40 va? Det luktar minst lika gott!
 Uppriktigt sagt, det luktar inte så gott på fabriken där de gjuter
 Uppriktigt sagt, det luktar inte så gott på fabriken där de gjuter   

mapem skrev:Vem gör den första "klonen"? Urskuren ur ett enda trästycke kanske.
Eller hoplimmade av en massa "lövsågade" lameller, som jag såg att någon gjorde med en Sonus Faber-klon.
Fina konstruktioner brukar inte gå fria från sånt.
 Personligen skulle jag tycka det vore trevligt att ha dem i ett stycke wolframkarbid som därefter har genomgått ytterligare en process som heter PVD som är en plasmabeläggning av ett diamantliknande skikt
 Personligen skulle jag tycka det vore trevligt att ha dem i ett stycke wolframkarbid som därefter har genomgått ytterligare en process som heter PVD som är en plasmabeläggning av ett diamantliknande skikt   Dessa DLC-skikt ger Bremenäggen mycket goda tribologiska egenskaper
 Dessa DLC-skikt ger Bremenäggen mycket goda tribologiska egenskaper   Priset för denna version är ännu inte fastställt
 Priset för denna version är ännu inte fastställt   

Med fjädrarna kan man damma av dom
 Med fjädrarna kan man damma av dom  

DanNorman skrev:Wolframkarbid var ju ändå inte så dyrt. Typ $5 per pund. http://www.metalprices.com/FreeSite/Charts/w_carbide_wc_inserts_charts.html?weight=lb
Slipper man bearbeta det så mycket, tex genom att gjuta, blir det nog inte så dyrt

Ragnwald skrev:Stereotypen skrev:Jag skulle nog kunna tänka mig ett par ägg i oljad valnöt
Ägg i valnöt, lite skrovligt blir det.

mapem skrev:Vem gör den första "klonen"? Urskuren ur ett enda trästycke kanske.
Eller hoplimmade av en massa "lövsågade" lameller, som jag såg att någon gjorde med en Sonus Faber-klon.
Fina konstruktioner brukar inte gå fria från sånt.

petersteindl skrev: Det går att använda sig av de befintliga CAD-filerna och fräsa delarna i t.ex. valnöt

paa skrev:phon skrev:Några förslag på elementval? Kanske nåt upphottat med en sexhalva eller åttatummare?
Jag röstar för en 15" bas och två kompressionshorn!

mapem skrev:Jag vill ha mina i fernissad hondurasmahogny. Eller möjligen i mattlackad masurbjörk. Kan inte italienarna fixa det?

paa skrev:phon skrev:Några förslag på elementval? Kanske nåt upphottat med en sexhalva eller åttatummare?
Jag röstar för en 15" bas och två kompressionshorn!
 Aha, då kan man måla den helt grå och förslagsvis kalla den H-15 alias kassaskåpet
  Aha, då kan man måla den helt grå och förslagsvis kalla den H-15 alias kassaskåpet   

Bill50x skrev:mapem skrev:Jag vill ha mina i fernissad hondurasmahogny. Eller möjligen i mattlackad masurbjörk. Kan inte italienarna fixa det?
Normalt sett kan man få exakt vad man önskar (förutom ett evigt liv) bara man betalar. Så det är en prisfråga
/ B

petersteindl skrev:H-15 alias kassaskåpet

screen skrev:Är det denna?
 från Cerwin Vega
 från Cerwin Vega   

petersteindl skrev:Just nu håller vi på att genmanipulera fram B-strutsar så kallade bautastrutsar som kan lägga tillräckligt stora äggMed fjädrarna kan man damma av dom

2-ch skrev:petersteindl skrev:H-15 alias kassaskåpet
oj... vilka tonårsminnen den beteckningen väcker
petersteindl skrev:screen skrev:Är det denna?
Neeej, två horndiskanter och en femtontummare i en grålackad låda med benämningen H-15 eller kassaskåpetfrån Cerwin Vega

MvH
Peter
 Jag fick lite bilder från en kompis som sålde dessa på NK på den tiden då det begav sig.
 Jag fick lite bilder från en kompis som sålde dessa på NK på den tiden då det begav sig.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster