de sprayar ett ton Dolce & Gabbana i veckan
Nänä, du menar WD40 va? Det luktar minst lika gott!

Moderator: Redaktörer
screen skrev:de sprayar ett ton Dolce & Gabbana i veckan
Nänä, du menar WD40 va? Det luktar minst lika gott!
mapem skrev:Vem gör den första "klonen"? Urskuren ur ett enda trästycke kanske.![]()
Eller hoplimmade av en massa "lövsågade" lameller, som jag såg att någon gjorde med en Sonus Faber-klon.
Fina konstruktioner brukar inte gå fria från sånt.
DanNorman skrev:Wolframkarbid var ju ändå inte så dyrt. Typ $5 per pund. http://www.metalprices.com/FreeSite/Charts/w_carbide_wc_inserts_charts.html?weight=lb
Slipper man bearbeta det så mycket, tex genom att gjuta, blir det nog inte så dyrt
Ragnwald skrev:Stereotypen skrev:Jag skulle nog kunna tänka mig ett par ägg i oljad valnöt
Ägg i valnöt, lite skrovligt blir det.![]()
mapem skrev:Vem gör den första "klonen"? Urskuren ur ett enda trästycke kanske.![]()
Eller hoplimmade av en massa "lövsågade" lameller, som jag såg att någon gjorde med en Sonus Faber-klon.
Fina konstruktioner brukar inte gå fria från sånt.
petersteindl skrev: Det går att använda sig av de befintliga CAD-filerna och fräsa delarna i t.ex. valnöt![]()
paa skrev:phon skrev:Några förslag på elementval? Kanske nåt upphottat med en sexhalva eller åttatummare?
Jag röstar för en 15" bas och två kompressionshorn!
mapem skrev:Jag vill ha mina i fernissad hondurasmahogny. Eller möjligen i mattlackad masurbjörk. Kan inte italienarna fixa det?
paa skrev:phon skrev:Några förslag på elementval? Kanske nåt upphottat med en sexhalva eller åttatummare?
Jag röstar för en 15" bas och två kompressionshorn!
Bill50x skrev:mapem skrev:Jag vill ha mina i fernissad hondurasmahogny. Eller möjligen i mattlackad masurbjörk. Kan inte italienarna fixa det?
Normalt sett kan man få exakt vad man önskar (förutom ett evigt liv) bara man betalar. Så det är en prisfråga
/ B
petersteindl skrev:H-15 alias kassaskåpet
screen skrev:Är det denna?
petersteindl skrev:Just nu håller vi på att genmanipulera fram B-strutsar så kallade bautastrutsar som kan lägga tillräckligt stora äggMed fjädrarna kan man damma av dom
2-ch skrev:petersteindl skrev:H-15 alias kassaskåpet
oj... vilka tonårsminnen den beteckningen väcker
petersteindl skrev:screen skrev:Är det denna?
Neeej, två horndiskanter och en femtontummare i en grålackad låda med benämningen H-15 eller kassaskåpetfrån Cerwin Vega
![]()
MvH
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster