Moderator: Redaktörer
paa skrev:Varför vill man införa ospecificerade och onödiga induktanser och kapacitanser mellan referensjord i hög- respektive lågpassdelen i högtalarfiltren?
Stereotypen skrev:Samma skilnad skulle då kunna fås genom att skippa mässingblecket och ha 2 kopparskenor/kablar imellan istället.
2-ch skrev:Stereotypen skrev:Samma skilnad skulle då kunna fås genom att skippa mässingblecket och ha 2 kopparskenor/kablar imellan istället.
Märkligt, eftersom mässing består av 60-80% koppar och resten zink och vi pratar om någon cm
Stereotypen skrev:Jag tycker att det blivit ett annorlunda ljud då jag testat biwiring på olika högtalare jag haft. Bättre vet jag inte. Däremot tror jag på att ersätta de mässingbleck som sitter mellan terminalerna på de högtalare som är förberedda för biwiring med enkardeliga koppartrådar. På mina Usher BE-10 märkte jag ganska stor skilnad genom detta. Jag tror att detta kan vara en anledning att många märker skilnad till det bättre med biwiring. Samma skilnad skulle då kunna fås genom att skippa mässingblecket och ha 2 kopparskenor/kablar imellan istället.
Laila skrev:Själv så är jag gôrlessen för att jag inte kan bivajra
någon av mina högisar . . . tänk va kulit de skulle
watt o få ytterligare några parametrar å joxa mä . . .![]()
KarlXII skrev:Laila skrev:
Tänk på att det kanske låter ÄNNU bättre med triwire...
jonasp skrev:avr7000 skrev:Hela denna tråd utgör ett exempel på den faktiskt filosofiska åsiktshegemonin som råder![]()
milners inlägg exluderat, svaret till milner inkluderat
Stefan
Är det bra eller dåligt då?
paa skrev:Ja och på Djurgårdens och AIK:s hemsidor är det också ensidigt.
Vill du korrigera det också?
avr7000 skrev:
Detta sagt utan någon värdering från min sida angående ursprungsfrågan, jag kanske också tycker att biwire är onödigt ur ett rent tekniskt perspektiv.
Stefan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster