UrSv skrev:Inte jag men JA800 är ju klass AB såvitt jag förstår av beskrivningen eller menar du att de ger 350 W klass A och 400 W klass AB?
Effektavgång 2600W per kanal. Vad tror du?
Moderator: Redaktörer
Stereotypen skrev:Ragnwald skrev:Någon som hittat ett trissteg med lika eller högre effekt i klassA, som Jadis JA800 med sina 350W, som jag nämnde tidigare ?
http://www.jadis-electronics.com/popup- ... 12296;=eng
Krell MDA 500 ger 500 W i klass A om jag inte har fel.
Ragnwald skrev:UrSv skrev:Inte jag men JA800 är ju klass AB såvitt jag förstår av beskrivningen eller menar du att de ger 350 W klass A och 400 W klass AB?
Effektavgång 2600W per kanal. Vad tror du?
Morello skrev:Har aldrig riktigt greppat detta fokus på arbetsprinciper då det relevanta torde vara relationen mellan in- och utsignal.
Harryup skrev:Herregud, vad är problemet. Är väl bara att köpa så mycket kylflänsar man har råd med. Överdimensionerar man så blir det ju bara lite svalare i rummet och det är ju skönt i synnerhet på sommaren.
mvh/Harryup
UrSv skrev:Ragnwald skrev:Någon som hittat ett trissteg med lika eller högre effekt i klassA, som Jadis JA800 med sina 350W, som jag nämnde tidigare ?
http://www.jadis-electronics.com/popup- ... #9001;=eng
Inte jag men JA800 är ju klass AB såvitt jag förstår av beskrivningen eller menar du att de ger 350 W klass A och 400 W klass AB?
Morello skrev:Har aldrig riktigt greppat detta fokus på arbetsprinciper då det relevanta torde vara relationen mellan in- och utsignal.
sprudel skrev:Morello skrev:Har aldrig riktigt greppat detta fokus på arbetsprinciper då det relevanta torde vara relationen mellan in- och utsignal.
Där blåste du rent från allt tanketrassel i hörnen.
Dock
vill jag verkligen inte vifta bort den senare diskussionen, eftersom den har
betydelse för ekonomin/resursfördelningen, och därför bör den som jag ser
det ingå i den ekvation som konstruktören bör ta ställning till inför tagandet
av de grundläggande konstruktionsvalen.
IngOehman skrev:Harryup skrev:Herregud, vad är problemet. Är väl bara att köpa så mycket kylflänsar man har råd med. Överdimensionerar man så blir det ju bara lite svalare i rummet och det är ju skönt i synnerhet på sommaren.
mvh/Harryup
Det blir inte kallare i rummet för att man använder en större kylfläns än
man behöver, således att förstärkaren går kallare.
Man måste skilja mellan temperatur och effekt (energi/tid). Den senare
är en produkt av energitäthet hos avstrålaren och dess yta.
- - -
Vh, iö
Harryup skrev:Herregud, vad är problemet. Är väl bara att köpa så mycket kylflänsar man har råd med. Överdimensionerar man så blir det ju bara lite svalare i rummet och det är ju skönt i synnerhet på sommaren.
mvh/Harryup
Ragnwald skrev:Kan möjligen klassD, vara en tydligare arbetsprincip, än klassA?
lech skrev:Det är många som jämför klass-D med rör.
Det kanske är så, och då blir dom klokare efter den jämförelsen.
MVH
Lech
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster