Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:nu börjar det likna nåt efter en inoljning ser det ut så här ( bafflarna är endast lutade mot kabinetten) mycket mer olja ska på vill verkligen inte att dom ska spricka
Haakan_W skrev:Castor det ska på ett lager vax efter också....blir ungefär som en gevärskolv
Kraniet skrev:
är inte den låddan lite liten? (baslådan alltså..)
zvenzzon skrev:Kraniet skrev:
är inte den låddan lite liten? (baslådan alltså..)
Nej den är alldeles lagom.I denna låda fås ett naturligt Qtc på ca 0,5. Dra på några decibel EQ i det djupa, och tillsätt hyggligt med effekt så fås en grymt fint bas med särledes hög WAF.
Kraniet skrev:men för ett q på 0,5 får jag att lådan bör vara nästan 700 literär det en XXLS 12 tum? den där lådan är vad, ca 50-60 liter? Men du kanske använder 830847 inte 830844?
edit: 830845 menar jag.. 44 e ju en sån passiv tingie.. en sån gör ju ingen nytta(inte ensam iaf..)
zvenzzon skrev:Kraniet skrev:men för ett q på 0,5 får jag att lådan bör vara nästan 700 literär det en XXLS 12 tum? den där lådan är vad, ca 50-60 liter? Men du kanske använder 830847 inte 830844?
edit: 830845 menar jag.. 44 e ju en sån passiv tingie.. en sån gör ju ingen nytta(inte ensam iaf..)
Det är 12 tum "Original" XLS jag bygger med. Heter även "SWR308-830500".
Har dock enbart ett element nu, så en låda har jag kvar att bestycka. Låter riktigt lovande ändå, med enbart ena basmodulen spelandes.
pinnick_swe skrev:
om man vill kan man ladda hem den lilla bilden genom att klicka med höger musknapp och spara och sen förstora den och kisa då ser man nästan