Moderator: Redaktörer
Laila skrev:I "originalskick" så har jag för mig att en Bryston(efter modifiering)
samt Sentec PA9 klarat sig . . i övrigt är det ganska så tunt . .
ps. Men om du löser medlemskap i LTS(300:-) så får du fortlöpande
information hem i låddan angående nya "medtävlare".
Alternativt så kan du köpa upp gamla nummer av MoLT, till
vad jag tycker är "rena rövarpriser", för att få läsa om ovanstående
rariteter . . .![]()
pss. Men som alltid . . .jag kan ha fel . . .
Objektivisten skrev:Undrar om en Stingray skulle klara sig.
Laila skrev:Objektivisten skrev:Undrar om en Stingray skulle klara sig.
Ungefäringen lika bra som en SG jämfört med en Rami´res . . .
subjektivisten skrev:Ja, för dom flesta så är denna tråden meningslös, iaf om vi snackar om hörbara skillnader.
Vinylcalle skrev:subjektivisten skrev:Ja, för dom flesta så är denna tråden meningslös, iaf om vi snackar om hörbara skillnader.
För mig fyller den en funktion då jag helt enkelt är nyfiken och intresserad. Har du någon koll på hur det ligger till?
Har för övrigt för mig att Quad 405 eventuellt 405-2 fick goda rekommendationer ifrån LTS en gång i tiden.
MvH Carl
Komorok skrev:
...
Svaret på frågan verkar vara: Så vitt jag själv har klurat ut har bara PA9 klarat
sig omoddad igenom. Kanske någon annan vet mer om just den. (Fast den är ju så klen, så vad ska
man med den till?)
Strmbrg skrev:Komorok skrev:
...
Svaret på frågan verkar vara: Så vitt jag själv har klurat ut har bara PA9 klarat
sig omoddad igenom. Kanske någon annan vet mer om just den. (Fast den är ju så klen, så vad ska
man med den till?)
Och den har jag ägt.
Jag tyckte det var ganska tråkigt att lyssna via den stärkaren.
Mitt tyckande betyder naturligtvis inte att den inte är korrekt.
Det var bara en reflexion.
Kanske måste det till lite färgning för att jag skall kunna koncentrera mig på musiken?
Komorok skrev:Ditt tyckande kan ingen ta ifrån dig. Inte heller kan det vara fel. Jag respekterar
ditt tyckande
Inte heller är det fel att du gillar färgningar. För mig är det lite konstigt, eftersom
jag letar efter ofärgande diton. Men ändå så gagnar kankse mitt sökande ditt.
För det jag inte vill ha kanske är intressant för dig.
Strmbrg skrev:Komorok skrev:Ditt tyckande kan ingen ta ifrån dig. Inte heller kan det vara fel. Jag respekterar
ditt tyckande
Inte heller är det fel att du gillar färgningar. För mig är det lite konstigt, eftersom
jag letar efter ofärgande diton. Men ändå så gagnar kankse mitt sökande ditt.
För det jag inte vill ha kanske är intressant för dig.
Jag har nyss bytt ut mina rörsteg mot ett Exposore 3010 stereoslutsteg.
Jag har ingen aning om ifall det färgar, men det är väldigt lätt att fokusera på musiken.
Troligtvis färgar det mindre än rörisarna och helt klart är det mer upplöst och kraftfullt.
Tengil skrev:Om, jag säger om, man hittat en setup som är hygglo trogen mot insignalen och fortfarande tycker att det låter tråkigt, då är det nog troligen musiken som man inte gillar, alternativt hur musiken är musicerad, producerad, mastrad eller nåt.
Vh Christer
Tengil skrev:Om, jag säger om, man hittat en setup som är hygglo trogen mot insignalen och fortfarande tycker att det låter tråkigt, då är det nog troligen musiken som man inte gillar, alternativt hur musiken är musicerad, producerad, mastrad eller nåt.
Vh Christer
K12 skrev:Jag misstänker att det finns en hund begraven i Komoroks resonemang.
För det första måste det ju finnas ett snudd på oändligt antal olika färgningar, men det är säkert så att det ändå finns skillnader. Ingen, inte heller LTS själva, säger ju att förstärkarna är ofärgande, bara att man inte lyckats detektera dem under testet. Någon anledning utöver effekten måste ju finnas att även djupt marinerade LTS-anhängare kan trivas bättre med ex. sin Bryston - eller varför inte O&G - från att ha kommit från andra steg som varit eller snudd på varit odetekterade.
Vinylcalle skrev:För mig fyller den en funktion då jag helt enkelt är nyfiken och intresserad. Har du någon koll på hur det ligger till?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster