Jag har ägt 3.4 före jag köpte pi60, och jag uppfattar det som eriken och mx och har skrivit det i olika sammanhang. Men visst möts man av lite misstroende då
Sedan är ju Dynaudio generellt mycket välrenomerade hem- och studio högtalare över hela världen och får alltid mycket bra omdömen i tester. Men här på faktiskt.se finns en del som inte håller dem så högt som sagt. Men de är i väldigt liten minioritet, så jag tar inte direkt notis.
3.4 har bra bas, men där tycker jag pi60 också ligger i samma nivå, inte sämre iallafall. Dynaudios diskantåtergivning och mellanregister är top-notch, men pi60 också i samma nivå mer eller mindre.
Skillnader? Ja, lite svårt att säga. Jag hade dem inte parallellt som eriken och mx, men hade 3.4 par år och en vecka emellan pi60 ett par år nu.
pi60 mer lättdrivna, det är dem, även om 3.4 inte är hemskt tungdrivna.
Med bs60 som jag har till pi60 så blir det en helt annan högtalare, men det är ju inte rättvis jämförelse med 3.4
Jag har glömt exakt hur 3.4 lät men jag kommer ihåg när jag bytt hur lika de kändes, dvs de var väldigt bra båda två med få eller inga märkbara svagheter.