Palle:
Bagarn: Som sagt, spela in med varierande musik, jag brukar köra rock och elektroniskt, jag gör den tyngsta elektroniska jag hittar och den tungsta rocken, klandat med lite ambient musik som "cooldown". jag slänger ihopp en lista och sätter den på repeat men intensiva partier och partier med mycket bas och partier med inte mycket alls...
Och låter den stå så en hel dag medan jag jobbar. Volymen är "lagom" alltså inte full-macka men elementen ska röra på sig klart synligt. i ditt fall så blir det ju ganska högt per automatik på grund av dina månster till högtalare, lite skillnad mot mina piPs...
Fördelen är att i och med att jag lägger upp spellistan som jag gör så blir det typ som att man spelar lite musik "helt vanligt" en dag och inte någon intensig hårdkörning direkt i starten.
Fördelen med rock är att det effektivare spelar in diskanten än om du bara spelar typ IM, klart beroende på vilken låt såklart men dock innehåller mer energi uppe i det område där diskanten är verksam = den blir inspelad effektivare.
att spela in basarna görst nog (jag spånar!) med musik som inte är "infra" för det är så långsamam rörelser så jag tror att man tappar lite av effektiviteten med inspelnignen då..
det e klart att det skadar ju inet att att med lite infra också, men >50hz tror jag nästan gör mest för basarna. Material mjukas ju upp på lite olika sätt beroende på vad dom utsätts för, så jag tror det är bar att köra varierande musik och alltså mysik som innehåller mycket information i samtliga register. med andra ord är rock nästan helt överlägset.
Så tycker jag att det är i alla fall