DVD-ai skrev:Nattlorden skrev:Martin skrev:Nej. Jag menar att all musik låter behagligt.
Usch då, sådana skulle jag inte vilja ha.
varför inte... ?!
Om vi säger såhär, om du kunde ha ett par högtalare som på bra inspelad musik låter lika bra som det gör hemma hos dig nu. Men som även på riktigt risiga, helt fruktansvärda inspelningar, som du idag inte knappt kan lyssna på. Faktiskt låter 2helt ok" så at dtet går att lyssna på dom.
Det finns inget jag inte kan lyssna på. Däremot stör jag mig olika mycket över hur man misshandlat något som kunnat låta renare.
Skulle du ändå föredra att ha dåliga inspelnignar låta "sämre än nödvändigt" fast att dom bra inspelnignarna låter identiskt ?!
De skall låta precis så dåliga som de är, varken bättre eller sämre. Det finns inget man kan göra som BARA påverkar dåliga inspelingar - vilken förändring man än gör påverkar även uppspelning av de bra.... och de får absolut inte försämras. ( Om både dåliga och bra blir bättre - då är det ju en vanlig uppgradering. )
det tycker jag låter jätte märkligt... till saken hör att jag tycker att Ino är ett av dom få märken som faktiskt KAN spela upp dåliga inspelningar utan att man får ett slaganfall... Men om du kunde ha möjligheten alltså, till samma högkvalitativa återgivning med högkvalitativt material, men samtidigt bättre återgivning med sämre material än du har idag. Menar du att det inet skulle vara intressant ?! (detta helt hypotetiskt alltså !)
Men varför skall jag svara ja på en hypotetisk fråga som är i sig själv orimlig? Högkvalitativ ÅTERGIVNING av dåligt material skall låta dåligt. Låter det bra om dåligt material kan det väl visst vara trevligt att lyssna på, men konceptet ÅTERGIVNING har försämrats.
Allt detta besvarat, så måste jag dock meddela att du helt missat poängen med min post, nämligen... spelar man in "koncert för motorsåg och tavelkritgnissel"... så skall denna inte låta behagligt... den skall låta obehagligt.... en högtalare som tar bort obehagligheten gör ju ett tokstort ingrepp i återgivningen.