Moderator: Redaktörer
AntFra skrev:Den blev stora lådor, lär spela bra. Men det känns som viforna kommer sätta gränserna, eller?
DVD-ai skrev:Kul bygge !
Hur låter det ?
Har du möjlighet att mäta på resultatet utomhus med bara mark och en vägg som stöd ?!
Det blev ju ett par saftiga moduler detta!
Pontus91 skrev:DVD-ai skrev:Kul bygge !
Hur låter det ?
Har du möjlighet att mäta på resultatet utomhus med bara mark och en vägg som stöd ?!
Jo då, det låter dugligt. Är dock inte 100 % nöjd. Som ni ser på bilden där jag håller en sls12 bredvid mina vifa så har jag en trappa som mynnar från mitt rum till i princip hela huset, därför (antar jag) blir rumsstödet under ca 25 Hz inte så bra som jag hade räknat med, det är alltså lite klent under ca 25 Hz men det kan jag leva med (åtm ett tag).
Har även en del stående vågor i rummet men det kan man inte lasta subbarna för. Hoppas att det ska bli lite bättre när jag får kopplat in den andra också.
Det ska nog gå att fixa mätningar men det kan dröja, det snöade här idag så det tar nog ett tag innan jag känner för att släpa ut stereon i trädgården
Nattlorden: jo jag tänkte faktiskt på det jag med, dina är ju helt klart rätt klunsiga de också
boom skrev:Pontus91 skrev:DVD-ai skrev:Kul bygge !
Hur låter det ?
Jo då, det låter dugligt. Är dock inte 100 % nöjd. Som ni ser på bilden där jag håller en sls12 bredvid mina vifa så har jag en trappa som mynnar från mitt rum till i princip hela huset, därför (antar jag) blir rumsstödet under ca 25 Hz inte så bra som jag hade räknat med, det är alltså lite klent under ca 25 Hz men det kan jag leva med (åtm ett tag).
Har även en del stående vågor i rummet men det kan man inte lasta subbarna för. Hoppas att det ska bli lite bättre när jag får kopplat in den andra också.
Det ska nog gå att fixa mätningar men det kan dröja, det snöade här idag så det tar nog ett tag innan jag känner för att släpa ut stereon i trädgården
Nattlorden: jo jag tänkte faktiskt på det jag med, dina är ju helt klart rätt klunsiga de också
Att det blir klent är att du får en f3db på 32hz och vid 25hz så har den tappat 8.45db .
Och du kommer inte att få ner f3db under 30hz oavset vadf du gör med lådan och port.
Pontus91 skrev:boom skrev:Pontus91 skrev:DVD-ai skrev:Kul bygge !
Hur låter det ?
Att det blir klent är att du får en f3db på 32hz och vid 25hz så har den tappat 8.45db .
Och du kommer inte att få ner f3db under 30hz oavset vadf du gör med lådan och port.![]()
Enligt tidigare visade simulering ligger -3 dB på 16-17 Hz, inte 32. Vad får du siffran 32 ifrån? Mycket möjligt att -3 är 32 Hz i friluft men nu spelar jag inte i friluft utan i ett rum, varpå -3 flyttas ned åtskilliga Hz.
Pontus91 skrev:Nattlorden: jo jag tänkte faktiskt på det jag med, dina är ju helt klart rätt klunsiga de också
nadifierad skrev:Undrar om man inte kunde få dem att smälta in lite bättre, om man satt fötter under TV-bänken!? Så att bänken hamnar i samma nivå, som modulerna?!
zapanasta skrev:Blev stora bläffor det där,precis som mina![]()
Hur låter dom då tycker du när du kanske hunnit lyssna ett tag på dom?
Glebster skrev:Pontus91 skrev:för den jag har nu är bara typ 22 cm.
Blir avstämningen verkligen så låg som du sagt med ett 4"-rör på endast 22cm???
Användare som besöker denna kategori: sammel och 14 gäster