DVD-ai skrev:Hos mig är problemet 100% psykiskt och grundar sig i en metal störning...
Ja, det är otroligt vad denna hårdrock kan ställa till med mycket...
Moderator: Redaktörer
mx skrev:Bill50x skrev:DVD-ai skrev:Inte bra, jag vill tillbaka till att lyssna på musiken
Provat att lyssna på en Linn-anläggning? Ljudet är inte det allra bästa (framför allt inte om man beaktar priset) men musik, ja! Det svänger och är skitkul. Naim är ännu roligare säger dom som vet. Eller tror sig veta.
/ B
Problemet är att jag har provat det där. Det är ju faktiskt inte så himla kul.
Det är samma fenomen där, själva känslan och mystiken och uppgraderingen
av prylar.
mx skrev:Ragnwald skrev:Många här hängde tidigare i lugnan ro på Carlssonplanet, innan det stora äventyret började.
Så, faktiskt.se är dåligt för hälsan?
mx skrev:Lyssnar ni ibland på musik som ni egentligen inte hade satt på, om det inte
vore för att den låter så otroligt häftig på huvudanläggningen?
mx skrev:Lyssnar ni ibland på musik som ni egentligen inte hade satt på, om det inte vore för att den låter så otroligt häftig på huvudanläggningen?
mx skrev:Lyssnar ni ibland på musik som ni egentligen inte hade satt på, om det inte
mx skrev:Inte helt ensam i universum.
steveo1234 skrev:mx skrev:Inte helt ensam i universum.
Fast sen upptäcker jag ibland artister bara för att de låter bra. Chris Jones och Patricia Barber är exempel på sådana. Eller kanske Norah Jones och infected mushroom och jennifer warnes..
När jag tänker efter så är praktiskt taget all musik jag lyssnar på sådan som jag fått rekommenderad för att den låter bra som jag sen råkat tycka om.
mx skrev:steveo1234 skrev:mx skrev:Inte helt ensam i universum.
Fast sen upptäcker jag ibland artister bara för att de låter bra. Chris Jones och Patricia Barber är exempel på sådana. Eller kanske Norah Jones och infected mushroom och jennifer warnes..
När jag tänker efter så är praktiskt taget all musik jag lyssnar på sådan som jag fått rekommenderad för att den låter bra som jag sen råkat tycka om.
Lyssnar du även på Chris Jones i bilen eller i köksradion?
Bongo skrev:mx skrev:steveo1234 skrev:mx skrev:Inte helt ensam i universum.
Chris Jones i bilen är ganska fett det med (Och han är faktiskt bra). Självklart matchar bilanläggningen anläggningen där hemma också, man är väl ljudnörd även utanför hemmets väggar
mx skrev:steveo1234 skrev:mx skrev:Inte helt ensam i universum.
Nattlorden skrev:Skulle nog inte stoppa Carmina Burana i bilen iofs, men jag hade definitivt inte stängt av om någon annan gjort det. För mig är det nog större sannolikhet det är tvärt om... att vissa saker spelas oftare i bilen, t.ex. något sönderkomprimerat... för det stör inte lika tydligt i den brusnivån och inte heller lyssnar jag lika fokuserat när jag kör bil.
mx skrev:Så olika anläggningar är att föredra för olika musik? Eller hur var det nu?
steveo1234 skrev:mx skrev:Inte helt ensam i universum.
mx skrev:Hehe, kanske var ett dåligt exempel. Jag lyssnar också på Chris Jones i bilen,
men det jag ville komma till var mer om det finns någon musik som ni bara
lyssnar på hemma på huvudanläggningen och aldrig i bilen etc.?
Panelguy skrev:mx skrev:Hehe, kanske var ett dåligt exempel. Jag lyssnar också på Chris Jones i bilen,
men det jag ville komma till var mer om det finns någon musik som ni bara
lyssnar på hemma på huvudanläggningen och aldrig i bilen etc.?
Viss musik kräver helt enkelt bättre ljud än en bilstereo klarar av - mer krävande klassiskt tex. Jag hörde vid ett tillfälle Zappa´s "The Yellow Shark" i bilstereon, denna skiva låter otroligt bra hemma men kom inte alls till sin rätt i bilen. Radiopop, som Fleetwood Mac, låter däremot helt okey i bilen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster