Tengil skrev:Richard skrev:Tengil skrev:doze84 skrev:Så vida du inte hör till den lill procenten av hifi folket som aldrig kommer att förstå.
Hej, jag råkar ha en 668 bland andra som kan spela cd´s, om du råkar vara i närheten av jönköping, så får du gärna komma förbi och lyssna, du får gärna ta med dig egen cd-apparat om du vill poängtera något.
Mitt rum är anpassat för musik och film, så eventuella skillnader torde vara extra lätt att höra.
Framförallt om din apparat är extra musikalisk.
Vh Christer
Jag tror inte doze 84 är intresserad alls av att göra något blindtest.

Jag tänkte snarare i termerna, jag har ett akustikreglerat rum och en väldigt låg störnivå, jag tror att de sakerna har större utslag på totalintrycket än olika cd-spelare, jag fick själv en smärre chock första gången som jag lyssnade i ett akustikreglerat rum. Därmed inte sagt att doze84 inte har haft den möjligheten.
Vh Christer
Hej Christer!
Jag hoppas inte du tycker jag är fräck men jag är mycket intresserad av ett sånt test.
Jag körde min Naim CDS2 mot likaledes min 668a både i en Naim-anläggning, försteg och slutsteg men även i en Denon 2106 och NAD 208.
Högtalarna var Ino Pi60 och samma rum användes.
Rummet ej akustikfixat.
Alla pryttlarna är mina. Rubbet.
Det var inte blint ( jag vet, jag vet) men föresatsen var att jag kanske hade hittat en CD-spelare som var bättre än Naim CDS2.
Nämligen 668an.
Kunde då sälja CDS2an och få en hel del cash över....
CDS2an upplevde jag som den bästa av de två.
Jag har inte sålt nåt, och pryttlarna de bor på olika bo-ställen.
Mitt framtida projekt som jag räknar med att kunna landa i den närmaste framtid är just ett akustikfixat och dedikerat rum och det skulle vara kul att höra vad ett rum som ditt gör.
Jag har ju varit i Ingvars källare och sen dess är jag helt övertygad om rummets påverkan.
Vore kul att testköra CDS2an mot just 668an hemma hos dig.
Jag har på min frus sida släkt i Jönköping och vi är där på besök ibland.
Hoppas inte du tycker jag är framfusig och det är mer än ok om du tackar nej.
Men jag tog chansen.
Det här kanske skulle ha varit i form av PM.
I så fall ber jag om ursäkt.
med vänliga hälsningar
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2