DanNorman skrev:Måla baksidan i svart och skruva dit den. Jobbigt att sabba faneret när man kom på att man gjort nåt fel

Jo, egentligen så...men jag gillar inte det och vill inte ha det så...envis j_vel vettu

Men då måste jag ju hitta på ett sätt att kunna montera alla elementen bakifrån och då via botten endast. Bara det blir ju en "häftig" byggutmaning...hehe...
Men, kan man bygga skepp i flaska så måste det väl gå att få dit några element i lite trång låda. Den blir i.a.f. 25cm djup invändigt i botten och sedan 20-22,5 längre upp för att sedan endast vara 15-20 högst upp där diskanten skall sitta och det är väl där som utmaningen blir.
Fast den kommer jag trots allt att ha full materialtjocklek till, så det kanske går att dra fast den med skruv bakifrån och då med en knubbmejsel.
Bas/mellan-elementen kommer endast att ha 7mm materialtjocklek kvar när jag fräst ur baksidorna där dessa skall sitta om gummikanterna skall komma i liv med baffeln.
Det här blir mitt hittils livs högtalarbygge, bara hoppas att detta kommer att låta bra också...