Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Om målet är i32s så tycker jag det är det man bör sikta in sig på. Visst, du kanske ligger på -10 dB @20hz men det duger tills man får råd med basmoduler.
Så helt klart i32s.
Kraniet skrev:specen säger ju 49Hz +/- 1dB vilken borde ge användbar output till 30Hz iaf. Det är vad de flesta sk "high end" system brukar vara specade till /klara av.
subjektivisten skrev:Kraniet skrev:specen säger ju 49Hz +/- 1dB vilken borde ge användbar output till 30Hz iaf. Det är vad de flesta sk "high end" system brukar vara specade till /klara av.
Nja, jag tolkar specen som -6 dB @ 49hz och högre upp som +/-1dB.
"Tonkurva –6 / typ.linj: 49 - 22 000 Hz / ±1 dB"
Alexi skrev:pi60s räcker extremt långt och ett beg. ex kommer inte tappa mycket i värde om ens något. pi60s räcker för 90% av alla ino köpare (min uppskattning) och jag är övertygad över att många av de som köper större system senare byter ner sig (känner många som gjort det) eller i princip aldrig nyttjar den extra potentialen som skiljer pi60s från sina större bröder.
Alexi skrev:Jag skulle gärna vilja höra Bamsefars syn på pi60s Vs. i32s (eller es) eftersom han har så stor erfarenhet av båda och min uppfattning är att han inte är som mig och vissa andra här som gillar att lyssna på musik med 100dB i medelnivå vid lyssningsplats.
Sanjuro skrev:i56 har jag äntligen fått höra under "rätt" förhållanden och den var då fantastisk tillsammans med profundus Y4 - innan dess var jag inte riktigt säker på om jag alls tyckte om den.
Alexi skrev:Jag skulle gärna vilja höra Bamsefars syn på pi60s Vs. i32s (eller es) eftersom han har så stor erfarenhet av båda och min uppfattning är att han inte är som mig och vissa andra här som gillar att lyssna på musik med 100dB i medelnivå vid lyssningsplats.
Sanjuro skrev:har endast hört i34es på småputtrandes nivå
subjektivisten skrev:Funderar man på i32s med basmoduler så tror jag att pi60s blir ett onödigt mellansteg. Men det är väl för jag ogillar mellansteg, går hellre på det slutliga steget direkt.
subjektivisten skrev:Låg dist rules![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster