paa skrev:petersteindl skrev:... kinesiska ett tredje. ...MvH
Peter
Gick det bra i Hong Kong sist?
I Hong Kong var det varmt och skönt d v s en sisådär 22 - 33 grader och i Kina var det ännu varmare med ungefär 26 -35 grader

Det var makalöst skönt att vara i kortärmat och att sitta ute och äta. Jag besökte en distributör, som är intresserad av att distribuera Bremen, samt några av deras butiker. Jag har lite bilder
De var jättetrevliga och tog väl hand om mig. Jag träffade även journalister från den största hifitidningen i Hong-Kong. Där ser tidskrifterna mera ut som böcker. Jag tycker resan var lyckad och nu är det efterarbetet som skall göras.
Så här såg det ut i distributörens stora demorum. De har tre demorum varav ett är för hembio. De plockade ut en massa andra högtalare så det ser lite ödsligt ut på bild. Där kunde jag prova och labba med olika högtalarplaceringar och det ljudande resultatet blev väldigt bra.
Vi åkte dagen därpå till distributörens lilla

sommarhus i Kina. Det är ett hus belägen i en golfklubb som heter
Mission Hills Shenzhen Golf Clup. Det är världens största Golfklubb och troligtvis världens dyraste. De har 12 st 18-hålsbanor. Annika Sörenstam har utformat en av dessa. Området är gigantiskt och inhägnat och med vakthus med uniformerade vakter på infarterna. Det är grönt och fint här. Helt rätt som sommarresidens. Det är bra att det finns 51 tennisbanor runt hörnet samt sjöar med restaurangområden runt omkring och ett litet klubbhus på 63 ooo kvadratmeter. Skare va så skare ta-me-fan va.
Det här är hans ena lyssningsrum i sommarhuset

Högtalarna är German Physics Gaudi. Små, nätta och behändiga, som gjorda för sommarstugan. Rummet är byggt efter principen LE/MLE

Visst ser högtalarna små ut. Han tillhör de typiskt fattiga tiggarstudenterna

Undrar hur de rika har det?
Här är det man kallar för front-end i avspelningsutrustningen. Det måste vara apparater för minst 700 spänn. Han har svenska steriobänkar. Bra val.
Här ser vi även taket också. Diffusion är populärt. Visst ser högtalarna små ut
Här har vi den bakre väggen och hans förra högtalare. Jag gillar trämöbeln. Lagom höjd

som gjort för att ha slutsteg i.
Här syns front-end lite bättre. En liten Cello Palette kan vara bra att ha.
Här syns slutstegen i möbeln. D e nå Düskt. Vackert trägolv förresten.
Här är sommarstugans lilla trädgård. Marmor är populärt. Man kanske skulle ringa Vatikanen för att höra om de saknar nått (från filmen Analyze this)
Här är lite mer. Tomten är inte så stor, men trevlig.
Här har vi tjocke jag och missjö himself. Han är oerhört trevlig och vänlig. Han har bott i LA i tre år och har släkt där. Hifi är hans hobby. Han var i printing business och printade kartongerna åt bl.a. Philips och Black & Decker.
Den här bilden är bättre. Här kan jag gömma min ståtliga mage

Jag diggar den här lampan. Man kan sitta här och dricka kaffe också.
Här är en av de anställda framför en mindre modell av högtalarna. Det här är på 2a våningsplanet.
Här finns även en bastu. Bra val. Fast i Juli och Augusti är det tillräckligt med bastu i Kina.
Nu är vi tillbaks i lyssningsrum 1 där de små Gaudi finns. Visst är de små, eller?
Jag var tvungen att ta en bild efter de hade plockat bort stegen.
Så här ser huset ut från trädgården. Till höger finns en plats mellan husen där man kan träna sin swing. Förresten så är gräsmattan som syns på tidigare bilder en liten green där han tränar putt. Bra att ha.
Här är en närbild på fontänen. Jag tycker den är jättefin. Skulle passa utmärkt hemma i min trädgård.
Nu har vi förflyttat oss till början på ett rekreationsområde med massor med restauranger och dessa ligger vid en sjö. Det var väldigt fint där och maten var utsökt.
Här är två anställda på företaget. Båda är jättetrevliga. Nu ser jag att jag är längre. Det var som… Fast egentligen är jag för kort i förhållande till min mage.
Nu har vi förflyttat oss till hans bostad i Hong Kong. Det huset ligger vid vattnet. Huset är på 4 eller 5 våningar och från vardagsrummet går man ut på hans brygga där det ligger en 40 fots motorbåt. Mycket behändigt. Det borde alla ha. Varför bygger man inte alla bostäder så? Nu börjar dagen med en utflykt på vattnet i hans båt. Vi skall åka och käka frukost på
The Clearwater Bay Golf & Country Club något utanför Hong Kong.
Så här ser det ut runt hörnet. Rätt trevligt område faktiskt.
I själva området så är det en småbåtshamn.
För att komma ut på öppet vatten så kör man genom kanaler. Det skyddar bra vid storm och monsun.
Nu har vi kommit ut lite, men inte helt ut. Han i vit T-shirt är anställd för att sköta båten. Han är jättetrevlig.
Så här ser det ut mot land. Området ligger i Hong Kongs förorter österut.
Det här är framför och landsidan. Alla hus som syns i förgrunden och stort som en stad är Hong Kongs Universitet och Polytechnique d v s tekniska högskolan. Det är också Campus precis som i Paris.
Nu är vi lite längre ut. Det är faktiskt varmt och jag tänkte inte på solskyddsfaktor. Jag brände mig lite på höger arm.
Nu har vi kommit dit vi skulle för att käka frukost. Här är också en småbåtshamn. Det finns en och annan fin båt här och även från Europa d v s från Cannes, Nice, Monte Carlo och några Channel Islands och någon Italienare.
Den här båten är inte så liten.
Här är golfklubbens lilla klubbhus. Det är rätt fint här. Jag hade i alla fall råd att köpa en T-shirt här.
Så här ser utsikten ut från frukostbordet. Ganska najs. Det får duga.
Nu har vi inmundigat en jättegod frukost och promenerar ner mot marinan där båten ligger och väntar.
Nu syns det tydligt att jag egentligen är för kort
Nu har vi kommit ner till marinan.
Här ligger båten och väntar. Ganska praktiskt med en båt som väntar. Det har jag lagt till på min amazon.com wishlist
Lucky-Go-Happy heter hans båt. Det är ungefär samma sak som “Det är bara att gilla läget”.
Här får man en bättre känsla för proportionerna på den andra båten i marinan.
Kolla in kapten. En bra bild på mitt uppdaterade CV.
Åter till ordningen. En sådan där båt måste man ju bara ha. Det borde skrivas in i lagen över de mänskliga rättigheterna.
Nu är vi på väg tillbaks. Det är varmare…
… och blåser lite mer.
Jag vet inte varför dessa inte seglar. Det är rätt fint i Hong Kong faktiskt. Påminner lite om Stockholms Skärgård.
Nu närmar vi oss där han bor.
Så här kan ett typiskt hus se ut. Det är alltså en bostad med trappa mellan våningarna. Längst ner är bl.a. vardagsrum och på våning ett ligger bl.a. kök och matsalsrum och på de övre våningarna finns sovrum och balkong.
Här är hans hus. Det är tre fönster i sidled och 4-5 våningar. Man kommer rakt ner mot bryggan från vardagsrummet.
Här åker en annan båt förbi. Husen på andra sidan får man äka runt för att nå landvägen.
Här är en bild inifrån huset. Jag diggar statyn.
Den här bilden är tagen från 1a våningen.
Det är en ganska behaglig tillvaro. På kvällarna var det drygt 20 grader. Det känns som semester hela tiden.
Det ser rätt gyttrigt ut, men det är ganska fint i husen och rätt rymligt.
Här kommer motorbåten tillbaks.
Här syns marinan tillhörande området där han bor.
Nu är det slutförhandlingar som gäller och distributionsavtal. Det kan bli affärer och någon form av joint venture. Jag hoppas på det bästa. Det har varit en underbar resa och mycket trevligt att få träffa dessa kineser och ta del av deras vardagsliv. De har tagit väl hand om mig. Nu måste jag gå ner i vikt
Jag får tillönska ett gott slut på Skärtorsdagen och en lång och härlig Långfredag.
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.