Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Men visst fasiken är menyerna i en hembiostärkare rätt krångliga.
Om man skulle jämföra med enkelheten i t.ex en smartphone, så är det bedrövligt uselt. Mina åsikter.
Alexi skrev:Ingen förutom jag klarar av att få ljud ur min Denon surroundreciver, för att inte tala om hur svårt det är att byta ljudkälla det bävar tom jag inför varje gång. För flera år sedan lyckades jag koppla ur de digitala ingångarna och trotts att jag läst igenom manualen flera gånger har jag aldrig fått igång dem igen.
Alexi skrev:Jag offrar gärna ljudkvalité och en hel hög pengar bara nästa är lätt att använda!
Alexi skrev:Ingen förutom jag klarar av att få ljud ur min Denon surroundreciver, för att inte tala om hur svårt det är att byta ljudkälla det bävar tom jag inför varje gång. För flera år sedan lyckades jag koppla ur de digitala ingångarna och trotts att jag läst igenom manualen flera gånger har jag aldrig fått igång dem igen.
Jag offrar gärna ljudkvalité och en hel hög pengar bara nästa är lätt att använda!
Jag är sugen på att låna hem en Marantz AV7005 för att prova, den har nästan inga knappar, bara två vred, ett för volym och ett för ljudkälla, så vill jag ha det
KarlXII skrev:Det finns SKITMÅNGA knappar under luckan och på fjärren...
Vinylcalle skrev:God natt
MagnusÖstberg skrev:Vinylcalle skrev:God natt
Du är ju full!!!
Grattis!!
phloam skrev:Ok vem är med och tar fram en riktigt användbar hemmabioanläggning?Jag har användarcentrerad design av IT (bl.a.) i bagaget, men fixar det inte själv. Uppenbarligen finns en marknad.....
Jag offrar gärna ljudkvalité och en hel hög pengar bara nästa är lätt att använda!
Jag är sugen på att låna hem en Marantz AV7005 för att prova, den har nästan inga knappar, bara två vred, ett för volym och ett för ljudkälla, så vill jag ha det
Nattlorden skrev:phloam skrev:Ok vem är med och tar fram en riktigt användbar hemmabioanläggning?Jag har användarcentrerad design av IT (bl.a.) i bagaget, men fixar det inte själv. Uppenbarligen finns en marknad.....
Jag agerar gärna bollplank.
Harryup skrev:Svårast kanske är att inte det inte finns en strikt koppling mellan en viss ingång och ett visst namn och alla namn finns 3 ggr på baksidan vid olika ingångar, eller? HDMI hela vägen om möjligt gör att läppsynk och annat elände plötsligt är löst direkt. Att dela på bilden digitalt och ljudet analogt ger bara krångel i vart fall till att börja med.
Mvh/Harryup
1 TV med HDMI-anslutning;
För bästa bildkvalitet ska du ansluta produkten och TV:n med en HDMI-kabel.
2 TV med DVI-anslutning;
För mycket hög bildkvalitet ansluter du produkten och TV:n med en HDMI-kabel och en HDMI-till-DVIkonverterare
för video samt en RCA-kabel (Audio L/R) för ljud.
3 TV med SCART-anslutning;
För bästa bildkvalitet ska du ansluta produkten och TV:n med en SCART-kabel.
Obs!: När du använder det digitala ljudsystemet ska du ansluta produkten och det digitala ljudsystemet
med en S-/PDIF-kabel för ljud.
phon skrev:Jag kör en NAD hembioreceiver, otroligt enkel i sitt handhavande.
Man behöver bara slå på, välja signalkälla, ingång för bild och ljud, typ av högtalare, ljudsystem och kodning, nåt filter, var utgångarna skall kopplas och lite annat smått och gott.
Skitenkelt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster