Moderator: Redaktörer
Purre skrev:Det där stämmer väl inte? Iaf inte nypriset då det ser ut att vara för diskanten.
Ersättningselementen kräver dessutom att man returnerar de trasiga.
Nytt:
Ino-B59p 5 ohm 960:- piP, iP (1999-2001)
Ino-B59 5 ohm 960:- piP, iP (efter 1/1 -02)
Ersättning:
piP 1 200:- (för 2)
piP-crt 1 600:- (för 2)
piPs 2 200:-*(för 2)
piP-ulemr 1 600:- (för 2)
Ragnwald skrev:Vad har hänt med dina B-59:or?
moOd skrev:Ragnwald skrev:Vad har hänt med dina B-59:or?
Ena baselementet har fått sprickor runt membranet efter att min lilla son krämade på förstärkaren "lite för hårt". Spelar man i högre volymer nu (inte jätte högt alltså) så ploppar det mycket elakt från den högtalaren..
En ganska trist historia helt enkelt.Men sonen lärde sig nog att passa sig för den där elaka ratten.
Nattlorden skrev:Tyvärr är där en bug hos kids som medför att när det blir för högt så släpper de ratten och håller för öronen istället för att vrida tillbaka...
Michael08 skrev:Hej,
Köpte ett par Ino Audio Pip två år gamla för några veckor sedan - var en ren impuls affär efter att varit uppe i Uppsala på Esoterisk Hifi för att lyssna på ett par SA Ranger som jag hade bestämt mig för att köpa men efter ett snabbt lyssnande så tyckte jag inte att dom var så bra ( kan även berott på att kag suttit i våran infarts parkerings bil renaul megane som gjorde sin längsta resa och lyssnat på vägbullret i en timma med avdomnade öron -hemma hade dom kanske låtit bättre).
Kör mina nyinköpta Pip med en Primare I30 där jag även via pre utångarna har kopplat en Antimode 8033S som korrigerar basen som jag kör med min gamla Rel Q150mk2 subwoofer. Kör mest spotify via en Musical Fidelity DAC M men ibland även gamla CDs via en Primare DVD26 kopplat via DACen
Ser att man kan uppgradera sina Pip för en modest penning av 2000:- till Pips vad blir det för skillnad efter denna uppgradering.
Annars får jag säga att jag är väldigt nöjd med min nya setup och var välidgt förvånad hur bra Pip högtalarna spelar - innan dom så hade jag ett par Neat Motive 2 som även dom var väldigt bra men inte alls i klass med PIP - tidigare har jag haft en mängd högtalare genom åren mest stativare t.ex Compact ZX1, Gamut L3, QLN classic signature från Radiolagret och Dynaudio 1.3se och får nog säga att Pip är nog dom som är bäst utav dom även om jag gillad QLNen väldigt bra såsom jag kommer ihåg dom nu var det några år sedan.
Var väldigt skeptisk till Ino Audio, finns så mycket hifinördar som blir nästan religösa i vissa märken t.ex Linn folket m.fl som köper en massa dyra hifi apparater som kräver tillyssning för att vänja sig vid ljudet och ständiga uppgradering vilket i mitt tycke är väldigt konstigt - låter det bra så är det bra man skall inte behöva vänja sig vid ett viss setup då är det fel på grejorna från början och betala dyra pengar genom att uppradera för att få det att låta lite bättre är en dålig affär, Iallafall Ino Audio Pip för mig lät väldigt bra direkt.
Kan även starkt rekommendera Antimode 8033s med en bra matchande musiksubb till Ino Audio Pip som jag kör i ett större rum på 50m2 - Antimoden är även den en av mina bätrre invisteringar genom åren.
Nog om vad jag har för utrustning och vad jag tycker är nästan off topic i denna tråd.
Min kringutrusting får väl ses som ganska så bra till Pip högtalarna och frågan är alltså är det värt att uppgradera till PIPs för 2000:-?
DVD-ai skrev:...
Förr kunde jag inte lyssna på rock över en viss volym för då va det snarast plågsamt, men med 2010 modell så går det alldeles utmärkt
nu går det att spela det mesta tills att slaglängden sätter stop, vilket inte gick innan, om man inte ville blöda ur öronen![]()
Ragnwald skrev:DVD-ai skrev:...
Förr kunde jag inte lyssna på rock över en viss volym för då va det snarast plågsamt, men med 2010 modell så går det alldeles utmärkt
nu går det att spela det mesta tills att slaglängden sätter stop, vilket inte gick innan, om man inte ville blöda ur öronen![]()
Vad satte stopp för dig tidigare då?![]()
Gammla s-basen har inte jag lyckats bottna ännu.
Men då spelar jag sådan typ av musik, där kompression blir tydlig innan bottning och då är det ju bara att sänka ljudnivån något, för att återställa rätt headroom för aktuellt fonogram. Ljudstyrkan räcker gott och väl ändå för mitt vidkommande.
De lyssnare jag haft på besök, tycker att jag spelar starkt.![]()
Fö har jag uppfattningen att både bas- och diskantelement börjar komprimera ungefär samtidigt. Kanske inget problem om man bara lyssnar på elektropopp.
TDS skrev:Ny bas nr 2 för piPs, men vad är det som skilljer sig mellan den gamla tvådelade porten och den nya som är ett helt rör?
DVD-ai skrev:den gamla porten är lite konisk från mitten och ut, den nya verkar helt rak dessutom.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster