mrGaskill skrev:Johan_L, det där om att volymerna ej är synkade. Är det något man missat? Såg zone-2-lösningen vara lik som att ungefär använda en integrerad förstärkare tilll basmoduler där man leder sub-pre out till t.ex. cd-in och sedan separat ställer basnivån med den integrerade förstärkarens volymratt. Men nåväl, detta är en tillfällig lösning. Vet bara inte var jag ska ställa ännu ett slutsteg till basar eftersom jag byggde en hylla utan plats för flera slutsteg.

Men integrerade förstärkare har sällan någon Subwoofer pre-out, ej heller någon annan "zon". Tänker du på hembioförstärkare men råkade skriva integrerad förstärkare?
Signal ut från en förstärkare är vanligtvis den som man valt som ingång. Det finns ofta tape-utgångar, men dessa har ingen volymreglering.
Har du provat detta i praktiken?
Alltså, det du skriver verkar jätterörigt förklarat. Jag tror inte på det, eller så har jag missuppfattat (kan jag ju skylla på!).
Kanske det skulle kunna gå om det går att få ut annan zon samtidigt som "main" är påslaget på
hembioförstärkare, om det är så du menar, eller? Jag har själv aldrig experimenterat med detta.