Bara så att ni vet, det kan komma en riktigt schysst utförsäljning inom kort
Moderator: Redaktörer
JTarnstrom skrev:Nu känner jag att mitt sökande har nått vägs ände. Har gått igenom rätt mycket på marknaden och landar alltid i Carlsson- piP-land. Lite förstärkarbyten som har gett subtila skillnader men det mesta har låtit bra. Kör Sonos, i mitt tycke den mest lättanvända lösningen för att lyssna via hårddisk, men jag tycker ändå att det är rätt kryckigt att hålla på med. Jättenöjd med ljudet men inte fan lyssnar jag mer för det. Eller, jo det gör jag, men inte på min stereo utan i min iPod, lossless förstås. Sitter allvarligt och överväger att sälja rubbet och satsa på något lättanvänt, som en rCube eller något sånt. Funkar bättre rent socialt i hemmet. På kvällarna blir det iPod och lurar. Enkelt att använda. Synka med iTunes och sedan har jag allt jag behöver i fickan. Ger mer magi på något sätt att ligga innesluten i musiken på kvällen.
Bara så att ni vet, det kan komma en riktigt schysst utförsäljning inom kort
mx skrev:Vad har jag missat?
Strmbrg skrev:Tänk att ett köp av ett par rörslutsteg kan bli det slutliga steget mot avveckling av hela "hobbyn".
+1JTarnstrom skrev:Har ingen tid över. Kanske därför jag inte lyssnar så mycket. Trött på alla kablar och annan skit som klottrar ner kåken. Trött på att stereon styr möbleringen. Dessutom är jag trött på att lyssna efter fel. Slår jag på radion och hör något bra tänker jag inte på ljudet men så fort jag lyssnar på stereon far tankarna iväg på att något fattas (fast det förmodligen inte gör det). Märkligt det där, men ju bättre återgivning, desto känsligare blir jag för brister i den.
Ton skrev:Det kanske är ny musik du behöver? För mig gör det hela skillnaden.
Ragnwald skrev:Det är ditt lyssningsrum som är odugligt.
Felet många gör, är att ha datorn i ett annat rum. Vi som ägnar mycket tid vid datorn, ska naturligtvis lyssna på anläggningen medan vi jobbar, annars blir den ju stående där och mesta musiken strömmar genom Logitechen eller lurar.
phloam skrev:Asså det är ju detta jag tjatat om så oftaEn iPhone med shyssta lurar låter ju faktiskt jäkligt bra egentligen. Plus att det är det närmaste vi kommit att ha musiken inplanterad i oss, så att vi verklighen kan ägna oss åt att lyssna när och var vi känner för det. It's a beautiful thing!
Strmbrg skrev:phloam skrev:Asså det är ju detta jag tjatat om så oftaEn iPhone med shyssta lurar låter ju faktiskt jäkligt bra egentligen. Plus att det är det närmaste vi kommit att ha musiken inplanterad i oss, så att vi verklighen kan ägna oss åt att lyssna när och var vi känner för det. It's a beautiful thing!
Ja, vad är huvudsyftet med investeringarna och engagementet?
För just mig, alltså?
Eller just för JTarnis?
Är det verkligen att lyssna på musik?
Eller är det att glädjas åt fina saker med fina prestanda?
Och, hur blir resultatet med "metoden fina grunkor mot perfektion"?
Hur blir resultatet med "metoden enkel manick i fickan"?
phloam skrev:Kunde inte låta bli att dra lite paralleller till hifi när jag såg spelreklam på tv - ju bättre grafik, desto mer sitter man och kollar på den istället för spelet i sig. Eller, trots bättre grafik så är det ändå uppenbart vilka begränsningar den har. Sen tänker man tillbaks på Police Quest och Raptor och hur man köpte det rakt av. Vad gör vi för fel? När kommer magin? Är der förväntningarna som behöver skruvas ner...?
phloam skrev:Kunde inte låta bli att dra lite paralleller till hifi när jag såg spelreklam på tv - ju bättre grafik, desto mer sitter man och kollar på den istället för spelet i sig. Eller, trots bättre grafik så är det ändå uppenbart vilka begränsningar den har. Sen tänker man tillbaks på Police Quest och Raptor och hur man köpte det rakt av. Vad gör vi för fel? När kommer magin? Är der förväntningarna som behöver skruvas ner...?
Användare som besöker denna kategori: matssvensson och 30 gäster