Den bästa har just blivit bättre

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2011-05-16 10:44

Hehe, en Sondek LP12 hade varit kul att äga. Lite som skivspelarnas Rolls-
Royce. Eller något i den stilen. :)
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2011-05-16 11:06

Linn har ungefär 400 handlare worldwide. Det är nog betydligt mindre än vad de tidigare haft då de var som störst. Om 300 av dessa handlare köper ett exemplar till butiken, så blir det snudd på en container. Det blir en omsättning på dryga 20 miljoner kr på ett bräde. Köper butikerna ett exemplar till för att kunna sälja så blir det dryga 40 miljoner i omsättning.

Sedan kan man plussa på det som inredningsarkitekter och designers och annan offentlig miljö köper förutom slutkund d v s i konsumentled.

Har Linn överhuvudtaget någon burk som kan spela en CD-skiva? I annat fall så har konsument endast att välja på Klimax, Akurate, Majik och sneaky för att få en Linn digital Front End. Vad kostar dessa?

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2011-05-16 11:07

petersteindl skrev:Linn har ungefär 400 handlare worldwide. Det är nog betydligt mindre än vad de tidigare haft då de var som störst. Om 300 av dessa handlare köper ett exemplar till butiken, så blir det snudd på en container. Det blir en omsättning på dryga 20 miljoner kr på ett bräde. Köper butikerna ett exemplar till för att kunna sälja så blir det dryga 40 miljoner i omsättning.

Sedan kan man plussa på det som inredningsarkitekter och designers och annan offentlig miljö köper förutom slutkund d v s i konsumentled.

Har Linn överhuvudtaget någon burk som kan spela en CD-skiva? I annat fall så har konsument endast att välja på Klimax, Akurate, Majik och sneaky för att få en Linn digital Front End. Vad kostar dessa?

MvH
Peter

Sneaky kostar 12 000 kronor, Majik kostar 23 000 kronor, Akurate runt 40
000 kronor och Klimax 146 000 kronor.

Med reservation för att inget av det jag skrev stämmer.
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2011-05-16 11:10

mx skrev: ...
Med reservation för att inget av det jag skrev stämmer.

8O 8) :D
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Kimpost

Inläggav Kimpost » 2011-05-16 11:18

Harryup skrev:Dessutom så kanske meningen med den mest kostsamma att vara den man får upp ögonen för och sedan köper man en 15', 25' eller 50' spelar istället.
Om man har aversioner mot hur Linns har sålts eller säljs i Sverige så fungerade det inte så i Japan. Stod i hyllorna bland alla andra grejor och betraktades som ett bra utländskt märke.

mvh/Harryup

146 500 kr för en nätverksspelare. Om priset låg på 10% av det skulle det ändå innebära 14 650 kr. Fortfarande en otrolig summa för något så enkelt, enligt mig. Man får exempelvis en mycket kompetent dator för de pengarna.

14 650 kan ändå motiveras möjligtvis. Om hantverket är gott, och kvaliteten är god, och om designen är exklusiv. Vad innehåller apparaten för 146 500 för komponenter, och hur är den byggd, som kan motivera prislappen?

Oaktat fabrikat så tycker jag att det är sunt att ställa den typen av frågor.
Senast redigerad av Kimpost 2011-05-16 11:41, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2011-05-16 11:38

Nu kan det ju vara så också att det finns ett större antal kunder som aldrig skulle komma på idéen att köpa apparaten om den kostade under 100.000 sek. Dessutom så ingår den säkert i ett marknadsföringskoncept. Visar man upp en apparat för 146.000 blir den för 25.000 billig. Däremot är jag mycket tveksam till att något skulle vara särskilt enkelt för då skulle alla leverantörer ha spelare för dessa pengar som redan låter helt perfekt. Och det är få som vill släppa in en dator i stereon. Just därför väljer man ju en nätverksspelare så man slipper allt skit som måste till med en dator med uppgraderingar, störningsljud etc och dessutom så får man möjligheten att spela upp musik i flera rum.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
Kimpost

Inläggav Kimpost » 2011-05-16 11:45

Det vore otroligt befriande av att se en marknadsföring som ärligt säger att "den här produkten är för er som vill ha samma högkvalitativa ljud som ni kan få via vår 15 000 kronorsspelare, men som vill betala väldigt mycket extra för den."

:)

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2011-05-16 11:52

Harryup skrev:Nu kan det ju vara så också att det finns ett större antal kunder som aldrig skulle komma på idéen att köpa apparaten om den kostade under 100.000 sek. Dessutom så ingår den säkert i ett marknadsföringskoncept.

....................

mvh/Harryup

Det kallas för " Hajend". :)
Odogmatisk sekt- granskare

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2011-05-16 11:56

petersteindl skrev:Linn har ungefär 400 handlare worldwide. Det är nog betydligt mindre än vad de tidigare haft då de var som störst. Om 300 av dessa handlare köper ett exemplar till butiken, så blir det snudd på en container. Det blir en omsättning på dryga 20 miljoner kr på ett bräde. Köper butikerna ett exemplar till för att kunna sälja så blir det dryga 40 miljoner i omsättning.

MvH
Peter

Företaget höll på att gå omkull för några år sedan bl.a. beroende på Hemmabiosatsningen där man sålde allt mindre, samt retorik-problemen som då kom beroende på att single speaker dem. Inte längre kunde användas överallt pga skogen av alla högtalare.

Tror man avskedade över hälften av all personal.

Och man har slutat med hemmabiogrejorna ( inga nya utvecklas ).

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2011-05-16 11:58

Kimpost skrev:Det vore otroligt befriande av att se en marknadsföring som ärligt säger att "den här produkten är för er som vill ha samma högkvalitativa ljud som ni kan få via vår 15 000 kronorsspelare, men som vill betala väldigt mycket extra för den."

Tycker inte jag. Jag vet inte varför men tanken gör mig lite illamående.
Kanske för att världen då nått en präktighetsnivå som övergått det absurda. :)

Jag tycker att det måste finnas lite guldkant på tillvaron utan att den hela tiden måste motiveras och ursäktas med förståndiga argument.
Låt tillverkare och agenter vara stolta och glada över sina prylar, så väljer jag själv om det är något för mig.

Visst är priset på den där grunkan oerhört perverst och jag skulle aldrig själv komma på tanken att köpa den, men jag uppskattar ändå att den finns därute, på samma sätt som jag gillar att det finns exempelvis en Koenigsegg. Vad har den att hämta mot en VW Golf - om man är förståndig?
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Stranne

Inläggav Stranne » 2011-05-16 12:07

KarlXII skrev:
Kimpost skrev:Det vore otroligt befriande av att se en marknadsföring som ärligt säger att "den här produkten är för er som vill ha samma högkvalitativa ljud som ni kan få via vår 15 000 kronorsspelare, men som vill betala väldigt mycket extra för den."

Jag tycker att det måste finnas lite guldkant på tillvaron utan att den hela tiden måste motiveras och ursäktas med förståndiga argument.
Låt tillverkare och agenter vara stolta och glada över sina prylar, så väljer jag själv om det är något för mig.

Visst är priset på den där grunkan oerhört perverst och jag skulle aldrig själv komma på tanken att köpa den, men jag uppskattar ändå att den finns därute, på samma sätt som jag gillar att det finns exempelvis en Koenigsegg. Vad har den att hämta mot en VW Golf - om man är förståndig?

Väl talat!
+1

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2011-05-16 12:13

jag håller oxå med
Bikinitider

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2011-05-16 12:15

Japp, håller med. Klart att alla firmor skall tillverka vad dom vill och dessutom så kanske det är en ljudmässigt skillnad om än liten för vissa men som ändå värdesätts för av andra.
OM allt som man tycker personligen är för dyrt inte "skulle få finnas" så blir det ju väldigt trist. Väldigt mycket Östtyskland över det.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2011-05-16 12:21

Richard skrev:

MvH
Peter

Företaget höll på att gå omkull för några år sedan bl.a. beroende på Hemmabiosatsningen där man sålde allt mindre, samt retorik-problemen som då kom beroende på att single speaker dem. Inte längre kunde användas överallt pga skogen av alla högtalare.

Richard, jag är inte säker på att detta som du skriver var skälet eller åtminstone inte det huvudsakliga skälet. Linn hade agenturen för Loewes TV-apparater i Storbritanien. Då krävdes en stor försäljningsorganisation och Linn hade ett stort antal butiker och ett gigantiskt varulager med TV. Loewes omsättning hos Linn var mer än dubbelt av vad linnprodukterna omsatte och jag har för mig att det var uppemot 3 ggr så mycket, om jag inte minns fel. Då skall man tänka på att detta gällde Loewe i Storbritanien kontra linnprodukterna Worldwide.

Då Loewe valde att starta egen distribution i Storbritanien och avsluta samarbetet med Linn så var det ett gigantiskt bakslag för Linn. Linns omsättningen sjönk till en fjärdedel d v s -75 % på ett år på grund av Linns missade omsättning på TV.

Så beskrevs situationen i Branschorganisationstidningar. Då jag hörde om detta att Linn förlorat Loewe så trodde jag inte att Linn skulle klara sig undan konkurs. Vad jag förstod fick Linn regionalt stöd och kunde med nöd och näppe reda ut situationen.

En sak jag undrar över är hur överför man sina CD-skivor till Linns hårddisksystem, eller DVD eller SACD eller blu-ray?
Gör man det via datorn?

MvH
Peter

-Martin-

Inläggav -Martin- » 2011-05-16 12:22

Stranne skrev:
KarlXII skrev:

Väl talat!
+1

Talade du Kalle när du skrev ovanstående? :? :wink:

Användarvisningsbild
Kimpost

Inläggav Kimpost » 2011-05-16 13:06

KarlXII skrev:

Det som (jag anser) vore befriande vore alltså den avklädda cynismen i en sådan marknadsföring. Jag skiter i det präktiga, men retar mig på ren rappakalja. En Koenigsegg går åtminstone fort och har ett antal manuella arbetstimmar nedlagda per enhet. Jag tvivlar på att den går tillräckligt fort, och att mantimmarna är tillräckligt många för att motivera priset, men ändå.

Jag förutsätter att Linn mycket väl vet att deras 150-tusenkronors nätverksmojäng inte låter bättre än deras dito för 15-tusen. Så varför påstå det? Säg istället att den är exklusivare. Säg att den är unik, och producerad i endast ett fåtal ex. Säg att den har handsignerade komponenter. Säg att Ingemar Stenmark älskat med den. Men säg inte att den låter bättre.

Jag skulle uppskatta Linns mojäng mer om de åtminstone kunde redovisa mätdata som gör den bättre. Det vore ju t ex inte helt otänkbart att Linn (eller vilken tillverkare som helst) överdimensionerade an apparat så att priset kunde motiveras. T ex genom komponenter och lödningar som håller i hundratals år. Eller genom att göra en apparat liten som en tändsticksask, lätt som en fjäder och hållbar nog för att motstå direktträffar av missiler. Eller genom att sikta på att ta ned distorsion till triljondelar av en promille. Det vore ju åtminstone prestandaförbättringar.

-Martin-

Inläggav -Martin- » 2011-05-16 13:12

Kimpost skrev:Jag skulle uppskatta Linns mojäng mer om de åtminstone kunde redovisa mätdata som gör den bättre.

Jag tror inte att presumtiva Linn-köpare kan tolka mätdata. Så ha inga illusioner...

Användarvisningsbild
Kimpost

Inläggav Kimpost » 2011-05-16 13:18

-Martin- skrev:
Kimpost skrev:Jag skulle uppskatta Linns mojäng mer om de åtminstone kunde redovisa mätdata som gör den bättre.

Jag tror inte att presumtiva Linn-köpare kan tolka mätdata. Så ha inga illusioner...

Är de redan Linnfrälsta så är de ju. Jag tänker mer på alla stackars oljeshejker, på nyrika finansvalpar, på arvsrika brats och på Hollywood-miljonärer, som kan råka köpa dylikt för att de ärligt tror att de köper det bästa som finns.

Finns det intresseorganisationer som skyddar de stackarna? ;)
Senast redigerad av Kimpost 2011-05-16 13:25, redigerad totalt 1 gång.

-Martin-

Inläggav -Martin- » 2011-05-16 13:23

Kimpost skrev:
-Martin- skrev:

Är de redan Linnfrälsta så är de ju. Jag tänker mer på alla stackars oljeshejker, på nyrika finansvalpar, på arvsrika brats och på Hollywood miljonärer, som kan råka köpa dylikt för att de ärligt tror att de köper det bästa som finns.

Fast iofs, deras "mätdata" är ju det som försäljarna prackar på dem, plattityder klurigt paketerade i humanistiska termer...

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2011-05-16 13:28

Kimpost skrev:Är de redan Linnfrälsta så är de ju. Jag tänker mer på alla stackars oljeshejker, på nyrika finansvalpar, på arvsrika brats och på Hollywood miljonärer, som kan råka köpa dylikt för att de ärligt tror att de köper det bästa som finns.

:mrgreen:

Men på sätt o vis får de kanske något av det bästa dom finns, om man räknar med övriga subjektiva kvaliéer som finns hos ett visst märke. Att bara räkna ljudmässiga prestanda är för fattiglappar :)

Såg ni den där diamantbeströdda mobiltelefonen på The Gadget Show förresten? To each his own, alltid nån som blir lycklig av att det konsumeras och spenderas, så länge det inte går ut över miljön är det inte fel.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2011-05-16 13:37

Richard skrev:
Harryup skrev:Nu kan det ju vara så också att det finns ett större antal kunder som aldrig skulle komma på idéen att köpa apparaten om den kostade under 100.000 sek. Dessutom så ingår den säkert i ett marknadsföringskoncept.

....................

mvh/Harryup

Det kallas för " Hajend". :)

Njae, det kallas för luxury goods :) D v s man prissätter en produkt för att produkten skall nå kundsegmentet lyxartiklar. Ett sådant pris är konsumentanpassat och är således anpassat till kundsegment.

Den här diskussionen har jag fört tidigare i trådarna. High End sträcker sig igenom kundsegmentet Premium och även in i kundsegmentet Mainstream. Jag vågar nog påstå att även kundsegmentet Smart buy kan ha en och annan High End produkt. I så fall brukar dessa produkter ta en stor marknadsandel. Tivoli som radioapparat är ett exempel. Apple har flera sådana produkter.

High End är snarast ett produktsegment och inte ett kundsegment. I produktsortimentet High End finns Teknik, pris och image där formgiven design sedan kanske 15 år utgör en allt viktigare del i förhållande till funktionell design.

I kundsegmentet som kallas Mass Market finns ingen High End produkt och detta kundsegment är heller inte varumärkesberoende. Där är det konsumentpriset som styr d v s tillräckligt lågt så att priset och funktionen bestämmer inköp och inte varumärket eller tekniken bakom. Priset indikerar segmentet, precis som i konsumentsegmentet luxury goods fast där måste priset överstiga en viss nivå.

En produkt i Mass Market kan vara en potatisskalare eller en osthyvel av okänt varumärke för 10 - 15 kr. En annan mer sofistikerad potatisskalare eller osthyvel, som iof kan vara sämre men designad av Porsche Design och som t.ex. säljs för 445 kr under varumärket WMF tillhör produktsegmentet High End och konsumentsegmentet Premium, medans om samma potatisskalare eller osthyvel hade kostat 3995:- och hetat Dom Pérignon så tillhör samma High End produkt snarast konsumentsegmentet lyx. Fast nu är det så att om Dom Pérignon produkten inte fanns för 3995:- så skulle WMF för 445:- te sig dyr, men inte tillräckligt dyr att det blev lyx eftersom de flesta har råd att köpa en sådan. Men, skulle det hänga en Dom Pérignon potatisskalare eller osthyvel bredvid för 3995:- så skulle WMF sälja massvis eftersom den i o m Dom Pérignon ter sig prisvärd. För att produkter i kundsegmentet premium skall kunna säljas i större mängd så behöver de en skjuts av liknande produkter i lyxsegmentet. En lyxartikel skall i princip alltid vara onåbar för gemene man och upplevas som onödig eller överflödig, men den skall ovillkorligen utstråla status. Man behöver inte lyxartikeln – men man kan ha nytta av premiumartikeln.

MvH
Peter

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2011-05-16 13:52

petersteindl skrev:
Richard skrev:

MvH
Peter

Företaget höll på att gå omkull för några år sedan bl.a. beroende på Hemmabiosatsningen där man sålde allt mindre, samt retorik-problemen
som då kom beroende på att single speaker dem. Inte längre kunde användas överallt pga skogen av alla högtalare.

Richard, jag är inte säker på att detta som du skriver var skälet eller åtminstone inte det huvudsakliga skälet. Linn hade agenturen för Loewes TV-apparater i Storbritanien. Då krävdes en stor försäljningsorganisation och Linn hade ett stort antal butiker och ett gigantiskt varulager med TV.
Loewes omsättning hos Linn var mer än dubbelt av vad linnprodukterna omsatte och jag har för mig att det var uppemot 3 ggr så mycket, om jag inte minns fel. Då skall man tänka på att detta gällde Loewe i Storbritanien kontra linnprodukterna Worldwide.

Då Loewe valde att starta egen distribution i Storbritanien och avsluta samarbetet med Linn så var det ett gigantiskt bakslag för Linn. Linns omsättningen sjönk till en fjärdedel d v s -75 % på ett år på grund av Linns missade omsättning på TV.
Så beskrevs situationen i Branschorganisationstidningar. Då jag hörde om detta att Linn förlorat Loewe så trodde jag inte att Linn skulle klara sig undan konkurs. Vad jag förstod fick Linn regionalt stöd och kunde med nöd och näppe reda ut situationen.

En sak jag undrar över är hur överför man sina CD-skivor till Linns hårddisksystem, eller DVD eller SACD eller blu-ray?
Gör man det via datorn?

MvH
Peter

Tack för infon om Löewe- kände inte till turerna i England.

Jo, man använder den billiga Dvd- plastdriven* som sitter inbyggd i alla datorer och så rippar man med exakt audio och konverterar till FLAC, så att det ryms mera på hårdisken.

Enligt Linn så blir ljudet bättre än från en konventionell cd- spelare, även om en billig plastdrive i datorn från samsung som kostar 200 spänn används vid rippningen.

Detta är motsatt det man förr påstod, under Karik/ numerik tiden.
Här var det endast driven av gjutgods, inte dacen, som gjorde det
överlägsna ljudet. Detsamma sades under Ikemi och cd- 12 eran.
Fr.o.m. Unidisc där man började med plastdrivers slutade man påstå att driven hade störst betydelse.

Io.m. Streamingspelarna så tog man helt bort driven. Dessa kopplas via ethernetkabel till datorn då man ska spela upp musiken. Linn använder inte trådlös överföring, vilket logitech gör ( klarar även trådat).

*Rippningen går alltså till på samma sätt som då man använder en vanlig SB Duet eller 3.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2011-05-16 14:19

Kimpost skrev:Jag förutsätter att Linn mycket väl vet att deras 150-tusenkronors nätverksmojäng inte låter bättre än deras dito för 15-tusen. Så varför påstå det? Säg istället att den är exklusivare. Säg att den är unik, och producerad i endast ett fåtal ex. Säg att den har handsignerade komponenter. Säg att Ingemar Stenmark älskat med den. Men säg inte att den låter bättre.

Det vet vi ju inget om. Dels har vi ju inte hört den, och dels kan vi omöjligt veta vad Linn definierar som "bättre".
"Bättre" kan ju vara mer åt det transparenta hållet, men det kan också vara fråga om en omsorgsfullt designad färgning som tagit skotska ingenjörer tusentals manår att lyssna fram för att den ska låta....bättre. ;)
Det KAN ju vara så att den låter märkbart annorlunda än företagets andra produkter.

Och låter den annorlunda kan man ju faktiskt hävda att det är "bättre".
Finns det täckning då, tycker du? :D
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2011-05-16 14:35

-Martin- skrev:

Kanske dom hellre lyssnar på musik?

/ B

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2011-05-16 14:36

Bill50x skrev:
-Martin- skrev:

Kanske dom hellre lyssnar på musik?

/ B

Som alltid: det är inte två motsatser!
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2011-05-16 14:37

Richard skrev:Detta är motsatt det man förr påstod, under Karik/ numerik tiden.
Fr.o.m. Unidisc där man började med plastdrivers slutade man påstå att driven hade störst betydelse.

Så passande. :lol:
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
lennartj

Inläggav lennartj » 2011-05-16 14:38

Richard skrev:Tack för infon om Löewe- kände inte till turerna i England.

Jo, man använder den billiga Dvd- plastdriven* som sitter inbyggd i alla datorer och så rippar man med exakt audio och konverterar till FLAC, så att det ryms mera på hårdisken.

Enligt Linn så blir ljudet bättre än från en konventionell cd- spelare, även om en billig plastdrive i datorn från samsung som kostar 200 spänn används vid rippningen.

Io.m. Streamingspelarna så tog man helt bort driven. Dessa kopplas via ethernetkabel till datorn då man ska spela upp musiken. Linn använder inte trådlös överföring, vilket logitech gör ( klarar även trådat).

*Rippningen går alltså till på samma sätt som då man använder en vanlig SB Duet eller 3.

Här är ju Linn för en gångs skull ingenjörsmässiga gentemot kund.
Om checksummen stämmer efter rippning med EAC spelar det ingen roll om rippningen gjorts i en plastig DVD-brännare eller en i tungt gjugods.
Möjligen har den spinkigare driven fått göra några fler omläsningar innan rippningen är klar, men det är oväsentligt.

När det gällde Karik/ Numerik skedde uppspelningen i realtid och då finns inte tid för omläsning, utan endast mer eller mindre lyckad felkorrigering.
Senast redigerad av lennartj 2011-05-16 14:41, redigerad totalt 1 gång.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2011-05-16 14:39

lennartj skrev:
Richard skrev:Tack för infon om Löewe- kände inte till turerna i England.

Här är ju Linn för en gångs skull ingenjörsmässiga gentemot kund.
Om checksummen stämmer efter rippning med EAC spelar det ingen roll om rippningen gjorts i en plastig DVD-brännare eller en i tungt gjugods.
Möjligen har den spinkigare driven fått göra några fler omläsningar innan rippningen är klar, men det är oväsentligt.

Tror du missande poängen i inlägget. :)
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
lennartj

Inläggav lennartj » 2011-05-16 14:42

Du högg så snabbt att jag inte hann få in sista raden .
Se uppdatering i mittt förrra inlägg.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2011-05-16 14:44

lennartj skrev:Du högg så snabbt att jag inte hann få in sista raden .
Se uppdatering i mittt förrra inlägg.

Varför skulle det ske i realtid? Andra CD-spelare klarade ju av att ha en liten
buffer och omläsning?
Alea iacta est.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi