robert293 skrev:http://www.youtube.com/watch?v=JAnsJSurEQU&playnext=1&list=PL053A5D09F6CA20FF
på tal om vanlig svennson kärra vs ferrari.
Ännu en
http://www.youtube.com/watch?v=gkV1bBtHuBo
Moderator: Redaktörer
robert293 skrev:http://www.youtube.com/watch?v=JAnsJSurEQU&playnext=1&list=PL053A5D09F6CA20FF
på tal om vanlig svennson kärra vs ferrari.
CODY skrev:Sen får man väl ge Linn en eloge för att de håller på med Research och gör Reference-prylar.
MagnusÖstberg skrev:Tråkigt drev min kommentar om prissättningen hade.
Alltid lika trist när sarkasm och ironi sker i flock![]()
Håller med om att det finns en hel del märkliga påståenden i "produktinformationen" men det har inte ett skit med priset att göra. Priset är rätt.
Kimpost skrev:Priset är alltid fel. Alla priser, jämt.
Bill50x skrev:Kimpost skrev:Priset är alltid fel. Alla priser, jämt.
Så klart, priserna kan alltid vara lägre
Egentligen finns det bara ett "rätt" pris. Det är när både köpare och säljare är överens och det sker en transaktion.
/ B
mx skrev:Bill50x skrev:Kimpost skrev:Priset är alltid fel. Alla priser, jämt.
Egentligen finns det bara ett "rätt" pris. Det är när både köpare och säljare är överens och det sker en transaktion.
Det vill säga priset är alltid rätt. Priset är alltid försäljningspriset.
Bill50x skrev:mx skrev:Bill50x skrev:Kimpost skrev:Priset är alltid fel. Alla priser, jämt.
Det vill säga priset är alltid rätt. Priset är alltid försäljningspriset.
Nix. Eller ja. Beror på hur man ser på saken. Priset är rätt när säljaren kan tänka sig släppa produkten för det pris som köparen är villig att betala.
/ B
Tengil skrev:Jag tror inte att denna apparat drabbar någon som inte har råd med den, de flesta människor inser nog vad de ger sig in på(except children and morons)och köper den kanske för sin coola färg eller för att den passar in i övrig linnelektronik, att audiofiler på allvar tror att den gör ett jättelyft återgivningmässigt är nog inte så troligt.
Vh Christer
Bongo skrev:Läste igenom produktinformationen lite snabbt på linns hemsida, och det som står om klimaxen där tycker jag var synnerligen luddigt och svävande med termer som:
"ultimate digital music player",
"uncompromising in every conceivable way" och
"you can also enjoy recording studio quality in your own home.".
Den sista är lite lustig, låter det som man spelar upp musiken genom ett par Yamaha NS10 då eller?![]()
Hela marknadsföringen känns alltför subjektiv för att jag skulle anse att någon blir lurad, känns lite som whiskyförsäljning (det är dom ju bra på skottarna) där man slänger sig med "worlds finest" hej vilt, vilket inte är fel då det är en subjektiv egenskap.
Vill någon lägga 146K på en apparat som är snygg och har råd så varsågod, och om någon mot förmodan skulle belåna sig över öronen för att kunna köpa en apparat dom egentligen inte har råd med så är inte Linns marknadsföring det största problemet personen har. Lite eftertanke tycker jag man kan förvänta sig av konsumenter.
Sen om Linnhandlare far med osanningar när dom säljer apparaten i fråga är ju en annan sak och något som jag tycker är fel, men apparaten som sådan och företagets reklam på hemsidan är inget jag har något emot.
För övrigt så är min mobiltelefon en mycket bättre världens bästa mediaspelare för den har "Clear Bass" i equalisern, det slår jag vad om att inte Linn Klimax har
Imidor skrev:KarlXII skrev:Kimpost skrev:Det vore otroligt befriande av att se en marknadsföring som ärligt säger att "den här produkten är för er som vill ha samma högkvalitativa ljud som ni kan få via vår 15 000 kronorsspelare, men som vill betala väldigt mycket extra för den."
Tycker inte jag. Jag vet inte varför men tanken gör mig lite illamående.
Kanske för att världen då nått en präktighetsnivå som övergått det absurda.![]()
Jag tycker att det måste finnas lite guldkant på tillvaron utan att den hela tiden måste motiveras och ursäktas med förståndiga argument.
Låt tillverkare och agenter vara stolta och glada över sina prylar, så väljer jag själv om det är något för mig.
Visst är priset på den där grunkan oerhört perverst och jag skulle aldrig själv komma på tanken att köpa den, men jag uppskattar ändå att den finns därute, på samma sätt som jag gillar att det finns exempelvis en Koenigsegg. Vad har den att hämta mot en VW Golf - om man är förståndig?
Kloka ord![]()
Gällande Klimax DS så, den låter riktigt bra (bara lyssnat på den förra modellen) men den är också sjukt dyr och har man råd så har man råd, lyckostar är väl det spontana jag kan säga åt dom som har råd för har man råd med en premiumprodukt som Klimax så har man så mycket pengar som jag skulle vilja haDock så, jag idiotförklarar dom inte för att dom har mer pengar än mig, alla hittar sin egen lycka på sitt eget sätt.
Däremot kan det vara nära till att idiotförklara folk som rakt av dissar andra och prylar bara för att man själv inte har råd med dom, eller ens provlyssnat det man dissar.
Akurate DS (Majik DS tycker jag inte riktigt om, den låter.. konstigt iaf med dom firmwareversioner jag hört den, sneakyn låter bättre i mina öron) kopplat till t.ex Akurate 2200 som driver på ett par rätt uppställda passiva Majik 140's är faktiskt en riktigt trevlig upplevelse utan att det kostar galet med pengar. Hur många i tråden har ens provlyssnat ett liknande system innan man börjar spy galla över Linn? Är det ens 10%? 5%?
Jansson skrev:Du skriver som jag uppfattar det att man idiotförklarar personer som har råd att köpa den här klimaxen bara för att man har pengar.
Jag hänger inte riktigt med här.
Jansson skrev:Bara för att man har medel att köpa en Klimax DS behöver inte betyda att man är idiot.
Det kan dock betyda att man är rik, välbeställd, förmögen eller hyggligt välavlönad så att man kan ha råd med en sådan sak.
Jansson skrev:Om man sedan mot förmodan skulle ifrågasätta trådens rubrik om att "den bästa som faktiskt har blivit ännu bättre än den tidigare som var bättre än alla andra" så kan det också bero på att man ifrågasätter just sanningen i det och om den är värd sitt pris.
Det är en välgrundad fråga tycker jag.
Jansson skrev:Det kan ju faktiskt vara så att Klimax DS är bättre än "den som var bättre än alla andra i hela världen" och då kanske någon eller flera eller många tycker att den är värd sitt pris.
Jansson skrev:Nu är ju 150 000 mycket pengar för en stor majoritet i Sverige och då behövs kanske ett objektivt faktum innan man påstår att "den som var allra, allra bäst är inte lika bra nu därför att den nya faktiskt är så mycket bättre att den gamla inte riktigt duger längre, fast den var faktiskt bäst i hela världen innan den nya kom".
Jag tycker det är dumt att idiotförklara människor.
Jansson skrev:Bara för att man har medel att köpa en Klimax DS behöver inte betyda att man är idiot.
Supernollan skrev:Jansson skrev:Bara för att man har medel att köpa en Klimax DS behöver inte betyda att man är idiot.
Bara för att man har medel att köpa en Klimax DS så betyder det inte
att man gör det.
Imidor skrev:Det är nog ingen som riktigt påstår det heller. Eller?
Supernollan skrev:Det verkade som att ha råd likställdes med att köpa Linnprodukter, men jag kanske har fel.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster