Kronkan skrev:
Denna sweetspot byggde jag förra sommaren.
Mysigt !
Det e en riktigt fin sweetspot det, Till räckligt stor för va 3 personer så förhållandevis bred också
Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Men e det bara jag som tycker det är direkt jobbigt att tänka på uppgraderingar och förändring, Som tycker att det är en pina att fundera på uppgraderingar ?
Är ni nöjda med den tid och den energi som ni lägger på HiFi nördande, Alltså inte musiklyssning utan enbart allt runt ikring som har med utrustningen att göra. Skulle ni vilja lägga mindre eller mer tid och energi, eller är det ganska precis "lagomt" känner ni ?
DVD-ai skrev:Kronkan skrev:
Denna sweetspot byggde jag förra sommaren.
Mysigt !
Det e en riktigt fin sweetspot det, Till räckligt stor för va 3 personer så förhållandevis bred också
Bill50x skrev:KarlXII skrev:Takes one to know oneBill50x skrev:mapem skrev:Jag har insett att jag aldrig kommer att bli nöjd så nu jagar jag inte längre. Bara om något går sönder byter jag ut det.
Ja, den nivån når alla gamla gubbar förr eller senare
Yepp!
/ B
DVD-ai skrev:Är ni nöjda med den tid och den energi som ni lägger på HiFi nördande, Alltså inte musiklyssning utan enbart allt runt ikring som har med utrustningen att göra. Skulle ni vilja lägga mindre eller mer tid och energi, eller är det ganska precis "lagomt" känner ni ?
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Men e det bara jag som tycker det är direkt jobbigt att tänka på uppgraderingar och förändring, Som tycker att det är en pina att fundera på uppgraderingar ?
Nej, det tror jag nog du är ganska ensam om. Tror många snarare ser brist på uppgradering som stagnation.
Goldfinger skrev:Det är nog en hel del som våndas över den ekonomiska biten iaf.
Ragnwald skrev:Goldfinger skrev:Precis, det där lilla sista som ofta kostar mycket men som ger ganska lite, är just för njutningens skull inte särskilt viktigt.
Men det beror ju på hur långt du redan gått i ditt sökande.
Det lite dyrare paketet som du valde bort trots den trvlige försäljarens rekommendation, kanske hade gjort susen.
Nattlorden skrev:Goldfinger skrev:Det är nog en hel del som våndas över den ekonomiska biten iaf.
Finns fina uppgraderingar där man får pengar över i bytet också...
DVD-ai skrev:
Många av er som har, eller känner någon som har "gått in i HiFi väggen" och tagit en paus, helt enkelt inte brytt sig under en längre period ?
För i sådant fall så är jag ju kanske inte ensam om detta
Goldfinger skrev:Jag skulle säkert kunna trivas med ett par i14/i16 som toppar, men de kostar också.
DVD-ai skrev:10år !![]()
Coolers !
vad fick dig att göra det, hur såg omständigheterna ut om man får fråga ?
subjektivisten skrev:Efter ha precis kört Depeche mode - Enjoy the silence, Personal jesus, Leave in silence och My secret garden med peakar på över 100 dB vid lyssningsplatsen och det låter extremt rent och bra, så vet iaf jag vad som driver mig.
Nattlorden skrev:subjektivisten skrev:Efter ha precis kört Depeche mode - Enjoy the silence, Personal jesus, Leave in silence och My secret garden med peakar på över 100 dB vid lyssningsplatsen och det låter extremt rent och bra, så vet iaf jag vad som driver mig.
![]()
![]()
Tyvärr lite för mycket folk här på jobb för att kunna göra dig sällskap just nu.
KarlXII skrev:DVD-ai skrev:10år !![]()
Coolers !
vad fick dig att göra det, hur såg omständigheterna ut om man får fråga ?
Hur många år sa du?![]()
Räkna igen...
I princip gick det till så här:
Jag flyttade ihop med en tjej som märkligt nog inte ville ha in min gigantiska Nikkoreceiver och mina 600 liters bashorn med dubbla femtontummare. Jag fick bjuda dem adieu.
Sen flyttade jag utomlands några år, och när jag kom tillbaka skaffade jag en liten stereo men den lät så illa att det inte var kul att lyssna. musik kändes ointressant. På den vägen var det.
Vete sjutton vad det var som väckte det hela men jag tror det var hembiogrejerna. Skaffade en av de första bioreceivrarna i Sverige, en Pioneer, och sen påbörjades uppstigningen..
Nattlorden skrev:![]()
![]()
Tyvärr lite för mycket folk här på jobb för att kunna göra dig sällskap just nu.
subjektivisten skrev:Nattlorden skrev:![]()
![]()
Jag mötte nyss grannen (den närmast systemet mitt) ute och jag fråga om jag störde dom nyligen. Hon sa att hon inte hört något.
Harryup skrev:subjektivisten skrev:Nattlorden skrev:![]()
![]()
Jag mötte nyss grannen (den närmast systemet mitt) ute och jag fråga om jag störde dom nyligen. Hon sa att hon inte hört något.
Tappat hörseln kanske?
mvh/Harryup
DVD-ai skrev:Haha, ja det va det värsta...![]()
Hon måste vara döv, och helt untan kännsel så hon inte kände att hela lägenheten vibrerar...
Grattis Mattias !
Till den perfekta grannen
.…..........................................................................
Det där med att jag helt enkelt bara inte ska bry mig och låta i16 stå där dom gör och ha kvar XPA-2 an tills jag flyttat.
Undrar om det kommer gå... Jag misstänker att jag inte kommer att få sinnesro för en något har gjorts.
Typ sålt i16 eller hittat någon användning för dom, Men jag ska ge det en chans!
Bli dock inte förvånade om jag gör på något helt annat sätt, man e ju helt tossig...![]()
![]()
Jag vill göra det som käns bäst för mig själv, och jag ska testa, fungerar inte detta så blir det till att sälja !
KarlXII skrev:Jag tog en liten paus mellan 1986 till 2006 nånting.
Kändes fint. Testa det du med.
phloam skrev:KarlXII skrev:Jag tog en liten paus mellan 1986 till 2006 nånting.
Kändes fint. Testa det du med.
Hade också en lååång pausI tonåren hade jag ett stort apparatintresse och kollade mycket på all den fina 80talshifi som fanns då eftersom det fanns planer på att skaffa en anläggning. Men sen tog skivköpande och konserter oxh datorspel överhanden och annat prioriterades.
Först på senare år insåg jag att vi hade lite fin (vintage)hifi och sen reggade man sig på faktiskt....En stor del av det som driver idag är nostalgi och möjligheten att kunna skaffa det man en gång dreglade över
Hade det inte varit för det så hade nog hifi varit synonymt med datorer/multimedia. Portabel hifi har iofs alltid lockat, av praktiska skäl inte minst. Är nog bara där som det levt kvar ambitioner om bra ljud (dock aldrig "det perfekta" ljudet).
DVD-ai skrev:Haha, ja det va det värsta...![]()
Hon måste vara döv, och helt untan kännsel så hon inte kände att hela lägenheten vibrerar...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster