philip skrev:Jag vet inte riktigt vad du menar, jag är bara arg för att LTS inte kör med öppna kort och lägger ut klipp som belyser diskussionen så att den kan föras av alla under samma förutsättningar. Det är inte mycket begärt. Skapar man en sådan här tråd har man också ansvar för den. Skapar man den i LTS namn som har tydliga stadgar om hur man arbetar så har man ett stort ansvar.
Men vad är "diskussionen"? Flint har hittat klipp på nätet och tycker att LTS utgåva låter mer mastrad än "originalet". Inget har en aning vad han snackar om, men det är hans "klara uppfattning". Han tror att "det kan ha skett av misstag". Inga ljudfiler läggs upp, utan bara MasVis-bilder.
Gott så, men när folk tar det på allvar blir det ju fånigt. Mästermanipulatören Flint myser.
Genom att inte publicera filerna, alltså indirekt mörka, så skapar man osäkerhet och spekulation istället för diskussion.
LTS (och Adolphson & Falk, och Dagge Lundquist) har kört med helt öppna kort. Man har ju till och med bjudit in till lyssning där man jämfört de olika utgåvorna!
Eftersom några medlemmar här skriver att LTS utgåvan låter sämre och eftersom gemene man inte har tillgång till båda utgåvor så kommer några att leva i villfarelsen att det är något fel på LTS utgåvan vilket ytterligare sänker förtroendet för föreningen.
För det första vet jag inte vilka LTS-medlemmar du tänker på som tycker att LTS-utgåvan låter sämre. För det andra: det får man tycka, men det är en annan diskussion.
Och i det här fallet är det inte LTS förtroende det handlar om utan Dagge Lundquists. Sätter man större tilltro till Flints spekulationer än hans uppgifter så får man ha rejält på fötterna.
Till exempel kan man ju ringa Dagge och reda ut saken, om man nu är intresserad av det på riktigt. Eller anordna ett nytt lyssningstest med korrekta utgåvor (och inte nätfiler av osäker kvalitet).
Du själv verkar övertygad om LTS-utgåvans "omastrade" karaktär, jag ser inte hur du kan tycka att detta är ett problem. Jag hoppas verkligen att LTS aktiva har annat att göra än att dansa efter en icke-medlems pipa.