Hej igen ledsen att jag inte kunnat delta i min tråd, spontan minisemester.
Jo jag har lite svårt att få nåt grepp över alla synpunkter, kontentan verkar nästan vara att det blir fel hur fan man än gör.
Anledningen till förfrågan är att jag vill tweaka mitt filter i mina magnepan 1,6qr, inte för att det är dåligt utan av ren nyfikenhet, kan det bli bättre?
Svaret på den frågfan verkar vara -JA!
Skit i varför mm Jag vill. Men jag vill samtidigt göra det bästa möjliga av projektet. Har läst massor av kondensatortest, både subjektiva, AB-testade med blinda öron och seende.
Hur som helst är det stor subjektiv skillnad på hur olika kondensatorer "låter".
I orginalfiltret sitter alltså följande:
Det sitter ursprungligen Solen Fastcap när jag snittade mina fann jag Erse Pulse-X
Den lilla Bypassen var bortrationaliserad och den billiga elektrolyten som satt paralellt med baselementet var nu en budget-fin-kondensator den med.
Jag bestälde en PIO cu från Jensen på 0.1µf och lödde dit på det sätt som den lilla 0.1an satt i de ursprungliga filtren. Jag hade inte förväntat mig att höra nåt men skilnaden var påtaglig, till det bättre.
Så nu ska jag byta till PIO hela vägen, ja jag vet att en del tycker det/jag är helt vansinnig, kanske stämmer också men jag är nyfiken på´t.
På det här forumet finns mycket kunskap därför frågade jag även här, för då kan man få hjälp att göra det som är minst fel iaf.