Moderator: Redaktörer
DanNorman skrev:RogerGustavsson: Hur brett isär var mickarna? Låter väldigt brett tycker jag. Eftersom du körde med riktade mickar kanske nån form av ORTF-konfiguration av mickarna hade varit bra.
RogerGustavsson skrev:Jo, det är krut i kärran. 210 hästar och god för 234 km/h, har testat...
När det gäller bruset så är det nog så att mickar och förstärkare går bra ihop. Vågade aldrig sjösätta ditt förslag, den där Mullard-kretsen. Mikrofonerna är rätt populära för de som kräver lågt brus, naturinspelningar och liknande.
RogerGustavsson skrev:"Kalibreringen" är i varje fall gjord med en rundtagande kapsel.
conny_a skrev:Den där grunkan som kommer innan dörrgnisslet var rätt så lågbasig precis som bilturen. Lågbasen låg som ett djupt träsk i rummet ... men annars funkade det fint.
Svante skrev:Så, nu har jag lyssnat också, jag kunde inte det igår.
Roligt är det med "riktiga" ljud som inte har processats (frånsett riktverkan/proximity då). De låter så annorlunda när de är lyfta ur sitt sammanhang, och öppnar öronen på en liksom. Nästa gång man hör ljudet i verkligheten så låter det som det gjorde på inspelningen i stället...
RogerGustavsson skrev:Det var nog vinden om blåste in i garaget, jag bor väldigt utsatt 150 m över Vätterns yta... Det är mitt garage nere till höger på denna bild, http://static.panoramio.com/photos/original/6920035.jpg
Basigheten känns lite överdriven vid bilturen som jag nämnt tidigare. Har aldrig sett baskonerna fladdra så tidigare.
conny_a skrev:Det är där alltså ... inte långt från utsikten ...
http://conny.nu/wp/wp-content/uploads/2 ... hk_web.jpg
Ingen bostad i Hakarp hade ett skönare läge än Fagerslätts soldattorp. Hela södra den av Vättern låg i blickfånget. Från sin bostad uppe på hakarpshöjderna kunde soldatfamiljen, vid klart väder, tydligt utskilja de olika byggnaderna inne i staden Jönköping. Gårdar, ängar, bördiga åkrar och grönskande skogar gav variation åt utsiktsbilden och solnedgångarna över Vättern var fantastiska.
Flint skrev:Här en dokumenterande liknande inspelning som RogerGustavssons men i rummet och i mono. Micken en WM61 uppställd ca. två meter från mig och den akustiska gitarr jag spelade in. Ref.nivå vet jag inte. Inget efterabete gjort. Det vore kul med lite kommentarer om rummets akustik.
Flint skrev:Här en dokumenterande liknande inspelning som RogerGustavssons men i rummet och i mono. Micken en WM61 uppställd ca. två meter från mig och den akustiska gitarr jag spelade in. Ref.nivå vet jag inte. Inget efterabete gjort. Det vore kul med lite kommentarer om rummets akustik.
Länk
//
Svante skrev:Flint skrev:Här en dokumenterande liknande inspelning som RogerGustavssons men i rummet och i mono. Micken en WM61 uppställd ca. två meter från mig och den akustiska gitarr jag spelade in. Ref.nivå vet jag inte. Inget efterabete gjort. Det vore kul med lite kommentarer om rummets akustik.
Länk
//
Jag kan inte, du spelar ju som en gud, Flint. Och så är det omosat. Hur 17 ska man då kunna kommentera rummet? När man kommer dit i tanken är man ju redan hög.
Användare som besöker denna kategori: HenrikTornquist och 73 gäster