PekkaJohansson skrev:Jaha, då har jag lyssnat - en gång på normal volym och en gång rejält högt. Visst låter det ganska bra och jag kunde ha vridit upp ytterligare något utan att öronen hade kroknat. Dock hör jag en del orenheter här och där, exempelvis på Ryans sång som jag också misstänker har fått en liten höjning i presensområdet. Inspelningstekniskt verkar det vara de vanliga närmickade panorerade ljuden utan akustisk förankring. Någon påtaglig rumsklang hör i alla fall inte jag. Trummorna är breda som en ladugårdsdörr, med en cymbal i vardera vänster och höger högtalare. Bas och bastrumma har vridits upp kanske lite onödigt mycket. Dynamiken verkar inte heller helt bevarad, vilket bekräftas av den körning i MasVis som jag gjorde efter att ha lyssnat. Sista halvan av låten har många toppar som är klippta, även om det är ganska försiktigt gjort vilket gör att det ändå låter relativt rent. Dock hade det varit roligt att höra en dynamiskt oförvanskad version. Intressant, men inte alls störande, är den ovanligt höga brusnivån för en så ny inspelning. Det finns ett konstigt plinkande ljud alldeles vid låtens start som antyder att man kunde ha redigerat introt annorlunda.
Sist men absolut inte minst: bra låt! Jag ska se till att lyssna på hela albumet. Tack till alla som har tipsat!
Med vänlig hälsning
Pekka
Nu blir det ett onödigt lång citat men jag bara måste. Kan inte annat än instämma med dina upplevelser Pekka, o det gäller alla parametrar. Trotts detta är det en väldigt lättsam och trevlig platta att lyssna till. Ryan kan verka lite väl påtaglig imellan åt och frånvarande övrig klang i ljudet men ändå trevlig....hmmm... ( presensområdet ) !?
Att dynamiken inte är bevarad är det väl ingen som tvivlar om, men detta med olika kanaler gällande Emmylou verkar tokigt????
Kul att ni gillar plattan och att ni engagerar i tråden. Mer input gällande inspelningsteknik och om det är speciellt svårt eller bökigt att producera detta vore skojjsigt