Vilka är sugna på Holographic slutsteg?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Sugen på Holographic's slutsteg?

Ja dom verkar intressanta
179
59%
Vet inte
38
12%
Nej det är jag inte
88
29%

Antal röster : 305

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-06-23 08:14

Acoustic Illusion AB kanske tror att de skapar intresse att gå händelserna i förväg genom att smygpysa lite innan nånting verkar klart över huvud taget. Rekationen blir istället den motsatta. Det ger ett billigt och amatörmässigt intryck att inte kunna presentera ett färdigt och genomarbetat koncept. Det här verkar gälla de flesta av faktisktmedlemmarnas flygförsök i den kommersiella världen. Skärpning!

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-06-23 08:18

jag vill i alla fall se lite data och spec innan det kan bli ens lite intressant... :)

så jag kan inte påstå att jag är intresserad av steget idags läget.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-06-23 08:45

Flint skrev:Acoustic Illusion AB kanske tror att de skapar intresse att gå händelserna i förväg genom att smygpysa lite innan nånting verkar klart över huvud taget. Rekationen blir istället den motsatta. Det ger ett billigt och amatörmässigt intryck att inte kunna presentera ett färdigt och genomarbetat koncept. Det här verkar gälla de flesta av faktisktmedlemmarnas flygförsök i den kommersiella världen. Skärpning!

Tvärtom!!

De är numera kommersiella aktörer och SKALL ange detta eftersom vi skall ha möjlighet att ifrågasätta deras inlägg utefter det. Det är en bra policy som forumet har.

De har inte pratat om företaget i något sammanhang utan enbart kommenterat mina och andras synunkter på den verksamhetsförklaring andra tagit fram. Tvärtom har de vänligen men bestämt bett att få återkomma när de stakat ut sin väg.

Jag tycker ditt inlägg har lite märkliga slutsatser.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-06-23 08:50

MagnusÖstberg skrev:Jag tycker ditt inlägg har lite märkliga slutsatser.

Jag grundar min uppfattnig på att ha sålt stereo i 10 år. Det gäller som säljare att kunna leverera en vara innan kundens köplust har försvunnit. Taffliga hemsidor, uteblivna mailsvar, hemliga prislistor, uteblivna leveranstidsuppgifter osv... Görtaffligt!

Användarvisningsbild
single_malt
aka patrikf

Inläggav single_malt » 2011-06-23 08:56

Flint skrev:

Jag grundar min uppfattnig på att ha sålt stereo i 10 år. Det gäller som säljare att kunna leverera en vara innan kundens köplust har försvunnit. Taffliga hemsidor, uteblivna mailsvar, hemliga prislistor, uteblivna leveranstidsuppgifter osv... Görtaffligt!

Det är kanske skillnad på Faktiskt läsekrets och en vanlig kundkrets? Här tror jag tex att renommé och "vem som känner vem" spelar in i trovärdighetsskapandet på ett annat sätt. En social komponent alltså.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-06-23 08:57

Jo, men nu finns det inte ens en endaste skruv att bli intresserad av ;)

Om nu inte Jonas och Anders planerar att sälja in sig som kastratsångare 8O

I övrigt håller jag med och det företag som den här tråden handlar om (jag känner ägaren till det med) har lite större anledning att lyssna på Flints råd!
Senast redigerad av MagnusÖstberg 2011-06-23 08:58, redigerad totalt 1 gång.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-06-23 08:58

single_malt skrev:
Flint skrev:

Det är kanske skillnad på Faktiskt läsekrets och en vanlig kundkrets? Här tror jag tex att renommé och "vem som känner vem" spelar in i trovärdighetsskapandet på ett annat sätt. En social komponent alltså.

Ja det är väl så pysarna tänker men dom blir nog inte feta av att sälja enbart till faktisktmedlemmar.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-06-23 09:05

Fan vad svårt en del verkar ha att inse att de kanske tänker fel när de börjat tänka.

Är det prestige?

Skitsamma, jag tycker det är rätt att vi andra kan bedömma deras inlägg utifrån att de ämnar bli en aktör och redan har ett företag. Flint tycker att det ur ett företagsperspektiv är fel på forumets policy.

Till skillnad från Flint anser jag att policyn är rätt och att man som företagare - om man anser att det Flint skriver är något att fundera över - får välja att avstå från att vara aktiv. I det här fallet kan jag inte se en annan reaktion än att man skall grattulera dem istället till att ha tagit steget. De riskerar inte att tappa intresse för det finns ingen information om vad de tänker sig framöver.

Jag vill iallafall veta att inlägg som medlemmar gör inte är gjorda för att bereda väg för en företagsidé som är på antågande. Jag vill kunna bedömma inlägg utifrån att de eventuellt är konkurrenter till det som de kommenterar!

Det har allt annat än svågerpolitik som grund.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-06-23 09:13

Jag tror att de Herrar jag kritiserar har mycket hög teknisk kompetens (tänker inte i första hand på Acoustic Illusion AB nu utan rent allmänt) men det ursäktar inte den sociala funktionen runt det hela. Det räcker inte med att prylarna är på topp. Hela kedjan måste funka från tillverkning till att kunden står med prylarna hemma i stereohyllan/rummet. Och även att ev. rep.service funkar utan gnissel den dagen den behövs.

Användarvisningsbild
single_malt
aka patrikf

Inläggav single_malt » 2011-06-23 09:16

@MagnusÖstberg, tolkar du inte in något som inte finns i Flints inlägg nu?
Att Flint kritiserar policyn är väl din egen slutsats och att spinna vidare och argumentera mot den som om det vore Flints åsikt blir väl lite fel :?: .

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-06-23 09:25

Den som tolkar är du Patrik, du till och med insinuerar helt felaktiga saker. Hur du kom fram till att min ståndpunkt skulle vara svågerrelaterad övergår mitt förstånd. Du kan gärna utveckla dig i en annan tråd.

Ja, jag är kompis med Anders och ja, jag tycker Jonas verkar vara en hyvens kille (har bara träffat honom flyktigt) - men vilka dom än är vill jag att på det här forumet så skall alla kunna bedömma deras inlägg med utgångspunkt att de kan vara konkurrenter.

Räcker det så? Är det oklart att jag faktiskt skiter i att jag är polare med dem - oavsett om de har ett produktsortiment eller inte så skall det framgå så länge de är aktiva på forumet att de har ett företag i branchen. Precis som alla andra.

Kan vi låta tråden handla om HA nu?
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-06-23 09:33

MagnusÖstberg
Du får förstås tycka vad du vill om min kritik men jag anser fortfarande att gubbarna/grabbarna (stryk det som passar sämst) borde ha haft åtminstone en någorlunda färdig produkt att presentera innan företagsnamnet hamnade i signaturen.

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2011-06-23 10:08

Lugn och fin nu, pojkar.

Jag har inte angripit någons signatur över huvud taget, jag gillar policyn och det är kanon att den efterföljs.

Det jag tycker är taffligt är att ett företags representant kritiserar ett annat företags hemsida, när hans eget företags hemsida är i princip obefintlig.

Och dessutom: företag som kritiserar andra företag ger mig sur bismak. Gör det ni ska och gör det bäst, så behöver ni inte angripa andra företag i framtiden.
Ta allt jag skriver med en nypa salt, även detta!

Användarvisningsbild
single_malt
aka patrikf

Inläggav single_malt » 2011-06-23 12:13

MagnusÖstberg skrev:Den som tolkar är du Patrik, du till och med insinuerar helt felaktiga saker. Hur du kom fram till att min ståndpunkt skulle vara svågerrelaterad övergår mitt förstånd. Du kan gärna utveckla dig i en annan tråd.

Svågerrelaterad? Det är varken mina ord eller tankar. Jag förstår faktiskt väldigt lite av dina senaste inlägg i den här tråden. Jag ville faktiskt bara hjälpa dig eftersom jag tyckte att du verkade missförstå Flint...

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-06-23 12:59

bomellberg skrev:Det jag tycker är taffligt är att ett företags representant kritiserar ett annat företags hemsida, när hans eget företags hemsida är i princip obefintlig.

Hallå där, kolla datumarna! Acoustic Illusion fanns inte när han gjorde kritiken!
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2011-06-23 15:04

Nattlorden skrev:
bomellberg skrev:Det jag tycker är taffligt är att ett företags representant kritiserar ett annat företags hemsida, när hans eget företags hemsida är i princip obefintlig.

Hallå där, kolla datumarna! Acoustic Illusion fanns inte när han gjorde kritiken!

Ännu värre. Han klagar på en hemsida, DÄREFTER bygger han den där!?
Ta allt jag skriver med en nypa salt, även detta!

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2011-06-23 15:08

MagnusÖstberg skrev:Jo, men nu finns det inte ens en endaste skruv att bli intresserad av ;)

Hur kan man vara kommersiell då då? 8O
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2011-06-23 15:13

Det finns ju massor av folk på Faktiskt.se som är/känner ägare och/eller medarbetare.

Skulle man kunna få en liten update från någon av dessa, kanske?
Eller är i själva verket slut på HA som tillverkare?

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-06-23 15:14

KarlXII skrev:
MagnusÖstberg skrev:Jo, men nu finns det inte ens en endaste skruv att bli intresserad av ;)

:D

Jag ser dem inte som kommersiella i nuläget, men en aktör i branchen med en uttalad målsättning att bli kommersiell.
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2011-06-23 15:28

MagnusÖstberg skrev:
KarlXII skrev:

:D

Jag ser dem inte som kommersiella i nuläget, men en aktör i branchen med en uttalad målsättning att bli kommersiell.

Det gör jag också.

Men jag håller med Flint till en viss, generell del.
Teaserstuket är kul när det gäller hembyggen, men det är betydligt mer imponerande om ett företag dyker upp med produkter. Färdiga produkter.

BAM!

Från ingenstans. Klara att leverera. Sånt imponerar.

Men jag håller också med dig. A&J har ju inte sagt ett skit om vad som är på G - det som finns är ju bara spekulationer. Vilket gör att Flints kritik mot Acoustic Illusion faller. Ingen kan ju ens veta om det är högtalare, förstärkare, kabellyftare eller skånska schaktstenar som ska fram. :D

Fram med lite info om HA istället!

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-06-23 15:33

Min kritik gällde generellt de oftast mycket duktiga tekniker här som har startat någon form av affärsverksamhet.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2011-06-23 15:40

Flint skrev:Min kritik gällde generellt de oftast mycket duktiga tekniker här som har startat någon form av affärsverksamhet.

Problemet - eller möjligheten - med generell kritik, är att den inte riktar sig mot någon men träffar alla. Men nu har vi ju rett ut det. :)

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2011-06-24 01:15

KarlXII skrev:Men jag håller också med dig. A&J har ju inte sagt ett skit om vad som är på G - det som finns är ju bara spekulationer. Vilket gör att Flints kritik mot Acoustic Illusion faller. Ingen kan ju ens veta om det är högtalare, förstärkare, kabellyftare eller skånska schaktstenar som ska fram. :D

Fram med lite info om HA istället!

Österlensk skiffer lär ha ypperliga egenskaper för att dämpa elektromagnetiska vågor i audiobandet (tips på gruppnamn kanske? :D)! Tack för produktuppslaget! :D

Anledningen till att det inte finns mer info om AI beror på att det inte finns några mer exakta bedömningar om hur produkterna ska se ut. Vi arbetar fortfarande helt förutsättningslöst för hur sakerna ska se ut. Först gör vi en analys av vad som ska åstadkommas psykoakustiskt och sedan utifrån det så gör vi en produkt. Att göra en produkt och sedan i efterhand försöka anpassa beskrivningen av psykoakustiken så att den motiverar produkten får andra syssla med. I o f s så dristade jag mig till att skissa på något som såg ut som en fågelholk när vi var vid vår externa sekundära forskningsanläggning tidigare idag (d v s igår). Men att släppa den skissen som en produktbeskrivning kanske är lite magstarkt. ;)

Ang HA så är det följande produkter som är aktuella:
Pre-25 (remote)
Ear-One
Amp-17

Lasse har problem med inloggningen på hemsidan så det är därför den inte har uppdaterats. Däremot så finns HA numera på fejjan för att kunna berätta snabbare om vad som händer och sker.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Kulturkonservativ

Vänlig hälsning

Inläggav Kulturkonservativ » 2011-06-24 05:26

Naqref skrev:Lasse har problem med inloggningen på hemsidan så det är därför den inte har uppdaterats. Däremot så finns HA numera på fejjan för att kunna berätta snabbare om vad som händer och sker.

Om "fejjan" är detsamma som facebook, undrar jag vad adressen till denna fb-sida är?

För övrigt önskar jag dig, Lasse m fl all lycka med ert arbete inom Acoustic Illusion AB, resp Holographic Audio!

Mvh

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2011-06-24 09:23

Flint skrev:Acoustic Illusion AB kanske tror att de skapar intresse att gå händelserna i förväg genom att smygpysa lite innan nånting verkar klart över huvud taget. Rekationen blir istället den motsatta. Det ger ett billigt och amatörmässigt intryck att inte kunna presentera ett färdigt och genomarbetat koncept. Det här verkar gälla de flesta av faktisktmedlemmarnas flygförsök i den kommersiella världen. Skärpning!

Det här kan jag inte ta på allvar. Jag anger branschtillhörighet för att faktiskts policy dikterar det. Hade det inte stått så i policyn hade ni inte hört ett endaste pip om AI. För övrigt vet du ingenting alls om konceptets status. Vi presenterar ett koncept när det passar bolaget, inte när det passar dig.
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-06-24 09:29

jonasp skrev:

Det här kan jag inte ta på allvar. Jag anger branschtillhörighet för att faktiskts policy dikterar det. Hade det inte stått så i policyn hade ni inte hört ett endaste pip om AI. För övrigt vet du ingenting alls om konceptets status. Vi presenterar ett koncept när det passar bolaget, inte när det passar dig.

Javisst. Synpunkten och rådet var förstås bara i all välmening. Lycka till!

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2011-06-24 09:33

bomellberg skrev:Lugn och fin nu, pojkar.
Det jag tycker är taffligt är att ett företags representant kritiserar ett annat företags hemsida, när hans eget företags hemsida är i princip obefintlig.

Och dessutom: företag som kritiserar andra företag ger mig sur bismak. Gör det ni ska och gör det bäst, så behöver ni inte angripa andra företag i framtiden.

Bäste bomell berg, jag tror du läser in lite väl mycket i vad jag skrivit nu!

Jag vill att de ska uppdatera hemsidan för att de har produkter på gång som jag vill köpa!!! Det har ingen koppling till AI. Det är jag som person som tycker det. Det måste jag få tycka även om jag kör en egen låda.

Bortsett från bristen på uppdatering angående produkter som finns att köpa men inte finns på hemsidan tycker jag nämligen att hemsidan är bra. Den har dessutom en väldigt trevlig slogan. 8)

Att AIs hemsida suger kan man däremot egentligen inte påstå. Den finns ju inte. Jag slängde bara upp något för att kolla att domänköp och webbhotell fungerade.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2011-06-24 09:35

Flint skrev:Min kritik gällde generellt de oftast mycket duktiga tekniker här som har startat någon form av affärsverksamhet.

Men för att kunna kritisera en verksamhet måste man ju veta något om den, inte bara komma med en massa ogrundade spekulationer. Det kallar iallafall inte jag kritik, utan snarare åsikter. Du är dock för min del ytterst välkommen att ha vilka åsikter du vill! :)

Och jag tackar och bugar för lyckönskningen.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2011-06-24 09:38

Bara för att spamma tråden lite till är jag alltså väldigt intresserad av det stora 400W-steget från HA.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-06-24 09:41

Jag kritiserade inte verksamheten. Jag kritiserade ert ansikte utåt. Att duktiga tekniker ofta felbedömer hur kunder, säljkontakt och kunders intryck fungerar. Det är därför tekniker behöver marknadsförare för att få ut sina produkter så att de (teknikerna) kan koncentrera sig på det dom är bra på.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi