Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Acoustic Illusion AB kanske tror att de skapar intresse att gå händelserna i förväg genom att smygpysa lite innan nånting verkar klart över huvud taget. Rekationen blir istället den motsatta. Det ger ett billigt och amatörmässigt intryck att inte kunna presentera ett färdigt och genomarbetat koncept. Det här verkar gälla de flesta av faktisktmedlemmarnas flygförsök i den kommersiella världen. Skärpning!
MagnusÖstberg skrev:Jag tycker ditt inlägg har lite märkliga slutsatser.
Flint skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag tycker ditt inlägg har lite märkliga slutsatser.
Jag grundar min uppfattnig på att ha sålt stereo i 10 år. Det gäller som säljare att kunna leverera en vara innan kundens köplust har försvunnit. Taffliga hemsidor, uteblivna mailsvar, hemliga prislistor, uteblivna leveranstidsuppgifter osv... Görtaffligt!
single_malt skrev:Flint skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag tycker ditt inlägg har lite märkliga slutsatser.
Jag grundar min uppfattnig på att ha sålt stereo i 10 år. Det gäller som säljare att kunna leverera en vara innan kundens köplust har försvunnit. Taffliga hemsidor, uteblivna mailsvar, hemliga prislistor, uteblivna leveranstidsuppgifter osv... Görtaffligt!
Det är kanske skillnad på Faktiskt läsekrets och en vanlig kundkrets? Här tror jag tex att renommé och "vem som känner vem" spelar in i trovärdighetsskapandet på ett annat sätt. En social komponent alltså.
MagnusÖstberg skrev:Den som tolkar är du Patrik, du till och med insinuerar helt felaktiga saker. Hur du kom fram till att min ståndpunkt skulle vara svågerrelaterad övergår mitt förstånd. Du kan gärna utveckla dig i en annan tråd.
bomellberg skrev:Det jag tycker är taffligt är att ett företags representant kritiserar ett annat företags hemsida, när hans eget företags hemsida är i princip obefintlig.
Nattlorden skrev:bomellberg skrev:Det jag tycker är taffligt är att ett företags representant kritiserar ett annat företags hemsida, när hans eget företags hemsida är i princip obefintlig.
Hallå där, kolla datumarna! Acoustic Illusion fanns inte när han gjorde kritiken!
KarlXII skrev:MagnusÖstberg skrev:Jo, men nu finns det inte ens en endaste skruv att bli intresserad av
Hur kan man vara kommersiell då då?
MagnusÖstberg skrev:KarlXII skrev:MagnusÖstberg skrev:Jo, men nu finns det inte ens en endaste skruv att bli intresserad av
Hur kan man vara kommersiell då då?![]()
Jag ser dem inte som kommersiella i nuläget, men en aktör i branchen med en uttalad målsättning att bli kommersiell.
Flint skrev:Min kritik gällde generellt de oftast mycket duktiga tekniker här som har startat någon form av affärsverksamhet.
KarlXII skrev:Men jag håller också med dig. A&J har ju inte sagt ett skit om vad som är på G - det som finns är ju bara spekulationer. Vilket gör att Flints kritik mot Acoustic Illusion faller. Ingen kan ju ens veta om det är högtalare, förstärkare, kabellyftare eller skånska schaktstenar som ska fram.
Fram med lite info om HA istället!
Naqref skrev:Lasse har problem med inloggningen på hemsidan så det är därför den inte har uppdaterats. Däremot så finns HA numera på fejjan för att kunna berätta snabbare om vad som händer och sker.
Flint skrev:Acoustic Illusion AB kanske tror att de skapar intresse att gå händelserna i förväg genom att smygpysa lite innan nånting verkar klart över huvud taget. Rekationen blir istället den motsatta. Det ger ett billigt och amatörmässigt intryck att inte kunna presentera ett färdigt och genomarbetat koncept. Det här verkar gälla de flesta av faktisktmedlemmarnas flygförsök i den kommersiella världen. Skärpning!
jonasp skrev:Flint skrev:Acoustic Illusion AB kanske tror att de skapar intresse att gå händelserna i förväg genom att smygpysa lite innan nånting verkar klart över huvud taget. Rekationen blir istället den motsatta. Det ger ett billigt och amatörmässigt intryck att inte kunna presentera ett färdigt och genomarbetat koncept. Det här verkar gälla de flesta av faktisktmedlemmarnas flygförsök i den kommersiella världen. Skärpning!
Det här kan jag inte ta på allvar. Jag anger branschtillhörighet för att faktiskts policy dikterar det. Hade det inte stått så i policyn hade ni inte hört ett endaste pip om AI. För övrigt vet du ingenting alls om konceptets status. Vi presenterar ett koncept när det passar bolaget, inte när det passar dig.
bomellberg skrev:Lugn och fin nu, pojkar.
Det jag tycker är taffligt är att ett företags representant kritiserar ett annat företags hemsida, när hans eget företags hemsida är i princip obefintlig.
Och dessutom: företag som kritiserar andra företag ger mig sur bismak. Gör det ni ska och gör det bäst, så behöver ni inte angripa andra företag i framtiden.
Flint skrev:Min kritik gällde generellt de oftast mycket duktiga tekniker här som har startat någon form av affärsverksamhet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster