KarlXII skrev:Vilken SB har du?
Jag har 4 st Squeezebox 3:or och en Duet.
mvh/Harryup
Moderator: Redaktörer
Sicken tur att jag la in ett bindestreckHarryup skrev:MagnusÖstberg skrev:Harry-up vet hur man gör
Tackar,
Kommer sparas som referens oavsett vad det gäller.
mvh/Harryup
Harryup skrev:KarlXII skrev:Vilken SB har du?
Jag har 4 st Squeezebox 3:or och en Duet.
mvh/Harryup
MagnusÖstberg skrev:Det känns lite konstigt med tanke på vad en liten WD TV Live kan göra..
schmutziger skrev:MagnusÖstberg skrev:Det känns lite konstigt med tanke på vad en liten WD TV Live kan göra..
Utan att ha kollat vad det är för något så känns det som om TV:n måste vara igång för att den ska gå att använda för att hitta låtar![]()
Är det ingen mer än jag som tycker SB3 är skitlångsam o buffrar hela tiden när man scrollar i sitt musikbibliotek?
den är tom trådad till routern...
GUI:t suger
att moose är mycket snabbare är ju en liten tröst när man sitter vid datorn iaf.
schmutziger skrev:
Är det ingen mer än jag som tycker SB3 är skitlångsam o buffrar hela tiden
schmutziger skrev:MagnusÖstberg skrev:Det känns lite konstigt med tanke på vad en liten WD TV Live kan göra..
Utan att ha kollat vad det är för något så känns det som om TV:n måste vara igång för att den ska gå att använda för att hitta låtar![]()
MagnusÖstberg skrev:schmutziger skrev:MagnusÖstberg skrev:Det känns lite konstigt med tanke på vad en liten WD TV Live kan göra..
Det var bara ett exempel på en liten pryl som avkodar fullupplöst flerkanalsljud och bild. Ja, den kan väl användas för streaming av musik med, men nä.. inte vill man ha en bildskärm igång då.
Tror således inte det är processorbrist i en klämbox.
schmutziger skrev:Är det ingen mer än jag som tycker SB3 är skitlångsam o buffrar hela tiden när man scrollar i sitt musikbibliotek?
Laila skrev:schmutziger skrev:Är det ingen mer än jag som tycker SB3 är skitlångsam o buffrar hela tiden när man scrollar i sitt musikbibliotek?
En annan, lite mer gammalmodig variant, är att spisa vinyl,
. . . så fort som du sänker/lägger ner puppen på skivan
så . . "händer det saker" . . .
KarlXII skrev:Laila skrev:schmutziger skrev:Är det ingen mer än jag som tycker SB3 är skitlångsam o buffrar hela tiden när man scrollar i sitt musikbibliotek?
En annan, lite mer gammalmodig variant, är att spisa vinyl,
. . . så fort som du sänker/lägger ner puppen på skivan
så . . "händer det saker" . . .
Det börjar knastra å brusa?
Harryup skrev:Finns det alltså ingen på faktiskt som verkligen lyssnat på bättre nätverksspelare men öppna ögon dvs i blindtest och funnit att lite kostsammare apparater låter bättre?
mvh/Harryup
Harryup skrev:Finns det alltså ingen på faktiskt som verkligen lyssnat på bättre nätverksspelare men öppna ögon dvs i blindtest och funnit att lite kostsammare apparater låter bättre?
mvh/Harryup
xeizo skrev:Harryup skrev:Finns det alltså ingen på faktiskt som verkligen lyssnat på bättre nätverksspelare men öppna ögon dvs i blindtest och funnit att lite kostsammare apparater låter bättre?
mvh/Harryup
....................
. Orkar man inte vänta kan man ju köra en Ipad som nätverksspelare, de senare varianterna av den verkar ju låta onormalt bra. Men en "svart" låda med all funktionalitet och inbyggd DAC som man istället bara styr från Iphone/Ipad vore onekligen bättre.
Det är nog bara en tidsfråga innan det kommer en HQ-DAC med trådlöst nätverk och en app. Eller finns det redan?
Jag kan redan nu styra min BDP-S570 med en app, och den har ju fullt fungerande DLNA bla. har fnv ca. 20.000 låtar att välja på via den, men gränsnittet har en hel del övrigt att önska och den har inte Spotify. Men den låter riktigt bra, klart mycket bättre via analoga utgången än om jag kör digitalt till receivern.
Om man gjort det meninte funnit någon reel skillnad är det ok?Harryup skrev:Finns det alltså ingen på faktiskt som verkligen lyssnat på bättre nätverksspelare men öppna ögon dvs i blindtest och funnit att lite kostsammare apparater låter bättre?
mvh/Harryup
MagnusÖstberg skrev:Om man gjort det meninte funnit någon reel skillnad är det ok?Harryup skrev:Finns det alltså ingen på faktiskt som verkligen lyssnat på bättre nätverksspelare men öppna ögon dvs i blindtest och funnit att lite kostsammare apparater låter bättre?
mvh/Harryup
Harryup skrev:MagnusÖstberg skrev:Om man gjort det meninte funnit någon reel skillnad är det ok?Harryup skrev:Finns det alltså ingen på faktiskt som verkligen lyssnat på bättre nätverksspelare men öppna ögon dvs i blindtest och funnit att lite kostsammare apparater låter bättre?
mvh/Harryup
Hmmm, får väl gå för den här gången men det vore kul att veta vilka som gjort några jämförelser mellan "Hifi-nätverksspelare" och "tangentbordsleverantörsnätverksspelare" och fått fram någon åsikt om vad som man funnit eller inte funnit.
mvh/Harryup
prolinn skrev:Harryup skrev:MagnusÖstberg skrev:Om man gjort det meninte funnit någon reel skillnad är det ok?Harryup skrev:Finns det alltså ingen på faktiskt som verkligen lyssnat på bättre nätverksspelare men öppna ögon dvs i blindtest och funnit att lite kostsammare apparater låter bättre?
mvh/Harryup
Hmmm, får väl gå för den här gången men det vore kul att veta vilka som gjort några jämförelser mellan "Hifi-nätverksspelare" och "tangentbordsleverantörsnätverksspelare" och fått fram någon åsikt om vad som man funnit eller inte funnit.
mvh/Harryup
Om man försökt jämföra och inte hört skillnad bör man nog överväga att skaffa bättre förstärkare/högtalare och flytta bort eller kanske till och med stänga av bilmaskinen som står på i vardagsrummet.
Vi jämförde Linn:s senaste Akurate DS och en SB3 häromdagen och skillnaden är pinsamt tydlig i en för övrigt tillräckligt bra anläggnig (i det här fallet gjordes jämförelsen via Arcam AVR250 och Linn Espek).
Harryup skrev:Man behöver ju inte ha en separat skärm igång, de går ju att knapphändigt se på apparaten eller i fjärren på en Duet. Det är t.o.m så att det inte ens går att ha en speparat skärm igång, Squeezebox stödjer inga skärmar.
2-ch skrev:Harryup skrev:Man behöver ju inte ha en separat skärm igång, de går ju att knapphändigt se på apparaten eller i fjärren på en Duet. Det är t.o.m så att det inte ens går att ha en speparat skärm igång, Squeezebox stödjer inga skärmar.
Hmm... och jag som ibland kör min Squeezebox via webbgränssnittet från datorn med dess skärm. Det fungerar utmärkt![]()
Men om du menar att man inte kan ansluta en extern skärm direkt på Squeezeboxen förstår jag hur du menar.
Användare som besöker denna kategori: matssvensson och 32 gäster