Jag undrar om meanmachine, och andra med liknande tankar, gjort behovsanalys innan de följt strömmen och byggt ett mer eller mindre dedikerat hembio/musiklyssningsrum trots att det egentligen inte passar deras vanor? Tengil, Strmbrg m.fl. verkar ju trivas i sina rum så man kan få för sig att man vill åstadkomma något liknande.
I stället för att plottra bort sina musik- (och video-)uppspelningsmöjligheter på små apparater i olika rum för att man vill kunna lyssna på musik medan man gör annat, som att stryka skjortor eller kommentera på Faktiskt, har jag valt att göra det bekvämt att utföra sidoaktiviterna vid ANLÄGGNINGEN.
Beroende på om/vem man delar bostad med kanske en lösning som min ändå inte får alla att jubla?
Den här bilden har jag visat i en annan tråd
Upp med persiennerna, oj - vad ljust det är! Utsikten och ljuset bidrar till mitt välbefinnande, och kolla längst till höger
Från andra hållet (ja, jag vet men nej, jag ids inte byta strumpor

)
En dockad Thinkpad, stor full-HD skärm på vinkelarm mm gör nätverksspelare överflödig. Endast USB-SPDIF omvandlare samt koaxkabel till befintlig DAC behövs samt DVI-kabel till TVn (jag håller tillgodo med lite äldre prylar). Det känns förhållandevis intuitivt att hantera uppspelning direkt via PC'n och slippa blanda in extra mellanled.
Med några grenlådor av master/slavetyp, hembyggd reläbox för omkonfigurering av högtalardrivning och lite jobb nerlagt på Logitech-fjärren är de vanligaste aktiviteterna mycket enkla att aktivera och manövrera.
Tyvärr blir det ganska många kablar runt en dockad laptop, men man kan rulla bort datorvagnen mot en vägg när den inte används.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]