Nåja.. Efter att länge sökt efter ett par ur Ingvars serier blev det tillslut Guru och QM-10 som lotten föll på. Ett par i Vitt och en bra just affär med en av medlemmarna i detta forum. Trevlig kille.
Paret är 2mån gammalt och med allt att säga som att köpa nytt. Alla originalhandlingar samt kartonger etc medföljde vilker gjorde att hela affären känndes som att köpa nytt.
Väl hemma öppnar jag en vacker låda med nedlagt omsorg. Upplevelsen höjs ett snäpp och känslan av lyx infinner sig. Mina arbetskamrater tittade nyfiket på emedan processen att ta sig in sakta skred mot sitt slut. En yppar vad är det fö någe?
Jo ett par mycket exlusiva högtalare från en svensk tillverkare som heter Guru.. Öhhhh har jag aldrig hört talas om. Visst är väl Genexxa svenskt kom en annan kommentar. hmm jo eller ja men jag räknar inte det som högtalare. hehe..
Väl inne l lådan och när väl påsarna är av ser jag den lilla sockerbiten tillslut som är rätt liten. De fysiska måtten är sannerligen inte generösa. Kommentarerna haglar om att så små och pluttiga, andra tycker är det bakhögtalare..
Synar dem och tycker i förståne att exlusiviteten är beundransvärd. De är verkligen fina att vända på och att ha dem i handen ger feelgood. Efter att noga noga synar ser jag att det finns lite defekter i finnishen som jag inte finner OK i en högtalare i detta segment av pris. Ser man in i basreflexhålet har färgen runnit lite underligt och inte så jämt som man kunde ha önskat. Känns lite b på en sådan dyr högtalare. Syns tydligt om man skådar inloppet i högtalaren. Klart minus.
Stativen är fina och helt ok, lite kul med formpassning och uttag för SDfötterna under. Men noterar att det medföljer och man avser att ha spikes under??
Stilla undrande kopplar jag upp dessa Swedens finest mot BOW elektronik i form av ZZ1 samt ZZ8, en setup på hemska 125lök. Torde väl vara respektabel till dessa små monster.
Vidare kopplas det med Tara labs singel end samt en harmony design högtalartråd av bästa sorti, en med 4solida kardeles i varje så den är rätt lik ekk. Omöjlig att bända.
To bee continued.