Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:Placebo.
Placebo är vår vän!
KarlXII skrev:Skaffa en Touch, Stranne, så bygger du ju bara ut SB-systemet.
Richard skrev:En airport är bra om du vill köra optiskt digitalt ut till extern dac.
Då måste du dock använda spdif- överföring.
Vet inte om det är så lyckat.
Den iPad jag använder är v.1.
Båda versionerna mäter extremt bra via hörlursutgången, men v. 2 är något bättre mätmässigt.
Squeezepad klarar konvertering av FLAC, waw mm.... Kostar 75 spänn att köpa programmet till iPad.
Båda ipadversionerna mäter bättre via hörlursutgången än analogt ut från SB 3.
Stranne skrev:KarlXII skrev:Skaffa en Touch, Stranne, så bygger du ju bara ut SB-systemet.
Gärna det, men det hjälper mig inte med Spotify-problemet tyvärr. Jag
använder nämligen en Bubba3 som server, och den har ingen Intel-
processor varför Spotify-pluginet inte funkar.
sprudel skrev:KarlXII skrev:Placebo.
Placebo är vår vän!
Nä! Det blir på samma nivå som när man skrutinerar den naturvetenskapliga teorin om evolutionen och finner att den har vissa passager som är svårare att acceptera för att var fullkomlig och genast bemöts av argumentet:
-Ja, där ser du, det är Gud som skapat världen, det måste det ju vara då.
sprudel skrev:KarlXII skrev:Placebo.
Placebo är vår vän!
Nä! Det blir på samma nivå som när man skrutinerar den naturvetenskapliga teorin om evolutionen och finner att den har vissa passager som är svårare att acceptera för att var fullkomlig och genast bemöts av argumentet:
-Ja, där ser du, det är Gud som skapat världen, det måste det ju vara då.
KarlXII skrev:Stranne skrev:KarlXII skrev:Skaffa en Touch, Stranne, så bygger du ju bara ut SB-systemet.
Joo. Touch har sin egen Spotify,
Magnuz skrev:sprudel skrev:Är det ingen som har någon idé varför SB Touch skulle låta bättre via digatalutgången än SB Duet? Kopplade på samma sätt gvetvis, via trådlöst nätverk och optiskt till separat dac.
Jitter? Störningar från den enas nätdel?
Hulbar skrev:
Det är precis det som kreationisterna gör. Påstår saker untan vetenskaplig grund.
Dessutom går det att tro att Gud skapat världen utan att vara negativt inställd till vetenskap. Det trodde Einstein också.
sprudel skrev:Magnuz skrev:sprudel skrev:Är det ingen som har någon idé varför SB Touch skulle låta bättre via digatalutgången än SB Duet? Kopplade på samma sätt gvetvis, via trådlöst nätverk och optiskt till separat dac.
Jitter? Störningar från den enas nätdel?
Det skulle man ju lätt kunna pröva genom att växla dessa mellan Duet och Touch. Gjorde ni det K12?
meanmachine skrev:kris10an skrev:KarlXII skrev:Först är det folk säger irrelevant, sen är de smålöjliga.
Det där med social kompetens och kommunikativ empati är inte allas starka sida.![]()
Nej nu missförstår du mig med flit. Det är de starka reaktioner på ordet "irrelevant", från andra individer än de vars påståenden är irrelevanta, som är smålöjliga.![]()
Är du på riktigt? Är det så svårt att acceptera ett samtalsklimat som innehåller empirisk kunskap? Är det svårt att accetera att jag upplever detta och anser detta. Skall vi bara snacka med varandra om vi har talmetern i handen? Menar du på allvar att det är det enda som är relevant? Jag blir så trött.
meanmachine skrev:Vidare påtalade varken jag eller Richard att det var si eller så utan att det var vår erfarenhet av en produkt. Skulle mitt omdöme vara irrelevant?
meanmachine skrev:Du är farligt ute på svagisen om det är vad du anser och jag lovar dig för din skull att jag hoppas du är tyst framledes för om du inte bygger upp alla dina poster med mattens värld kommer jag att vara på dig.
meanmachine skrev:kris10an skrev:Harryup skrev:kris10an skrev:Harryup skrev:För att få irrelevant att verka trevligare, vilket kan vara svårt, bör man i så fall lägga till "för mig".
mvh/Harryup
Ok, men för vem är isåfall ett så lösryckt påstående om att en viss högtalare spelar djupare och mer potent än en annan tvärtom relevant?
Av det vi fått läsa här vet vi ingenting om under vilka omständigheter högtalarna testats. Vi vet inte ens vilken av dem som de facto (dvs inte bara "jag tycker det låter så") levererar högst ljudtryck vid 20 Hz. Vi har bara subjektiva tyckanden. För vem är detta relevant menar du? Knappast för den som vill köpa ett par högtalare som levererar djup och potent bas iallafall, för det kan ju bli en rätt tråkig erfarenhet om det visar sig att i just hans rum så var basen vare sig speciellt djup eller särskilt potent.
Jag tycker du reagerar alldeles för starkt. Richard berättar ju om sina upplevelser. Han får väl ha vilka upplevelser han vill. Inklusive fel upplevelser enligt andra. Och jag tror ingen kommer låta bli att köpa pi-60 för att Richard tyckte att Keltik lät som dom gjorde. Å andra sidan så har jag inte sett några mätningar på några olika Ino-rum mig veterligen och ändå så tycker väldigt många att det låter så otroligt bra och många tycker att det låter väldigt neutralt. Finns mig veterligen ingen som fört i bevis att det är ett neutralt ljud som återges, i synnerhet som olika rum definitivt låter olika. Är väl bra om folk är nöjda. MEn om folk bara får uttala sig efter att dom med mätningar skall bevisa att dom tycker "rätt" så kommer inget återstå av faktiskt. Eller starta gärna en tråd som alla kan jämföra sig med då det gäller hur olika högtalare mäter i olika rum.
Om en högtalare är specad till +-1,5dB så lär toleransen ha blivit större i vilket normalt rum som helst.
mvh/Harryup
Det blev en "upplevelse" först efter att jag ifrågasatt det som i mina ögon mer såg ut som ett direkt påstående. Men nu vet vi alla att det bara var en åsikt. Vissa kanske ser ngn relevans i den, jag gör det inte.
Notera gärna att jag inte ngn stans försvarar ngt högtalarmärke utan bara generellt vänder mig emot denna typ av påståenden.
Du är inte läskunnig du va? eller saknar du fattningförmåga? Vara en fråga i all vänlighet..
Detta är min första post i ämnet!!!
"Linn Keltik hörde jag mycket under en period och jag tycker den var mycket lik Pi60
Medveten om att jag är lite ensam på detta forum att ha den åsiken."
Hur i H tolkar du detta??
KarlXII skrev:Stranne skrev:KarlXII skrev:Skaffa en Touch, Stranne, så bygger du ju bara ut SB-systemet.
meanmachine skrev:Själv tycker jag Kris10ian är totalt irrelevant eftersom han saknar tydligt social kompetens samt saknar möjlighet att förstå skriven text.
IngOehman skrev:meanmachine skrev:Själv tycker jag Kris10ian är totalt irrelevant eftersom han saknar tydligt social kompetens samt saknar möjlighet att förstå skriven text.
Efter ordet eftersom, går du till person angrepp. Det gjorde inte kris10an.
Vh, iö
sprudel skrev:Nyfikenhet kanske. Det finns ju en möjlighet att den uppfattning man tidigare haft kanske inte var helt korrekt, att man förbisett någonting.
Det är så nya framsteg görs, man tar höjd för att man kan ha fel, och uttrycker sig aldrig i form av tvärsäkra sanningar. Kallas vetenskapligt förhållningssätt.
sprudel skrev:Det spelar ingen roll för dig, men du är imponerad av att de testar och diskuterar på diskussionsforum. Är det korrekt uppfattat?
Stranne skrev:KarlXII skrev:Stranne skrev:KarlXII skrev:Skaffa en Touch, Stranne, så bygger du ju bara ut SB-systemet.
Jahapp, där ser man. Det låter ju rätt bra.
subjektivisten skrev:Jag är imponerad att man ena sekunden inser att folk som upplever hifi möss som en klar förbättring, är en inbillning. För att nästa själv sätta sig i den sitsen.
sprudel skrev:Är det ingen som har någon idé varför SB Touch skulle låta bättre via digatalutgången än SB Duet? Kopplade på samma sätt gvetvis, via trådlöst nätverk och optiskt till separat dac.
meanmachine skrev:IngOehman skrev:Problemet är inte att någon anmäler att de uppgifter de har fått inte
säger dem något.
Det är att andra går i taket över det, och går till personangrepp. Och
extra problematiskt är det om moderatorer beter sig på det viset.
Vh, iö
Ingvar. Även om jag i mycket respekterar dig så anser jag detta fel. OM någon häver ur sig skit och felaktigheter så anser jag det är fel..
Krist10an ljuger och sprider negatioer sen försöker skyla det med lögner.. Jag anser inte att det är mitt fel om jag svara tillbaka.
Harryup skrev:kris10an skrev:Nu tror jag bara det var en olycklig formulering från både min och Richards sida, så jag tycker vi slutar bråka om detta nu.
Jaha, och vad skall alla träta om resetn av kvällen då?
Snöpligt slut att alla blev överrens.
mvh/Harryup
KarlXII skrev:Hulbar skrev:
Det är precis det som kreationisterna gör. Påstår saker untan vetenskaplig grund.
Dessutom går det att tro att Gud skapat världen utan att vara negativt inställd till vetenskap. Det trodde Einstein också.
Jag skulle vilja påstå att frugans crêpes igår var de godaste hon gjort hittills. Om detta, på toppen av allt annat jag påstått utan vetenskaplig grund, gör mig till någon form av kreationist så får jag ödmjukt finna mig i detta epitet.
Det om detta, var gärna skeptisk till mig men inget mer religiöst....forumreglerna vet du.
Harryup skrev:Javisst vore det skönt om man kunde överlåta sitt eget tyckande och smak till en referensgrupp så att man är helt säker på att man inte gillar fel saker.
mvh/Harryup
Flint skrev:subjektivisten skrev:Jag är imponerad att man ena sekunden inser att folk som upplever hifi möss som en klar förbättring, är en inbillning. För att nästa själv sätta sig i den sitsen.
Det vittnar om flexibilitet och dynamiskt tänkande.
//
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster