Lät klart trevligt, tror Majik och kanelbullar funkar utmärkt. Vi får testa imorgon.
mvh/Harryup
Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Hörre - inga egna test nu
crion skrev:Det stämmer att det är en 2,5" hårddisk i MC200. Dock lägger den ihop all sammanlagd storage i alla enheter i huset. Så skulle man t.ex. ha två MC200 så lägger den ihop dessa och visar det som ett 1TB bibliotek.
Tidigare fanns en twinstore för 2*3,5" Diskar i raid1.
De accepterar dock backup till PC/NAS men inte som primärstorage i nuläget.
Harryup skrev:Spontant var det skillnad utan att jag jämförde A/B eftersom man inte får det.
Lät klart trevligt, tror Majik och kanelbullar funkar utmärkt. Vi får testa imorgon.
mvh/Harryup
Precis - komma där sedan med massa förutfattade meningar och sitta i ett hörn och smaska kanelbullar - det går minsann inte för sig!petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Hörre - inga egna test nu
+1Du får f-n inte lyssna på apparaten. Det skall ju vi andra göra åt dig.
![]()
MvH
Peter
prolinn skrev:Bara några tips (glöm inte) -
1.Koppla nätsladded med rätt fas (lyssnas fram, men det står nog även på kabelhonan vad som är rätt fas - mät!). 2.Jordat uttag förståss. 3.Även SB3 skall kopplas rätt. Låter stort och rörigt när den är felkopplad. 4.Även rätt fas till switchen gör skillnad. 5.MDS nätsladd kopplas med fördel före förstärkare/receiver på samma fördelare (som helst inte skall ha strömbrytare).
6.Cat6 kablage är bättre än Cat5. Har hört att det kan vara kritiskt med kablage med jord ansluten till olika ställen i installation (nätverkssida och DS sida). Värt att undersöka kanske.
7. Placering av MDS påverkar också. Ensam på stabil hylla är bäst. 8.Varken SB3:an eller MDS mår bra av att stå nära störaned konventionella nätdelar. Vibrationer och 50hz magnetfält... Nätdelen i MDS är switchad och stör väldigt lite internt (i audiobandet).
Om ni får koll på dessa förutsättningar innan ni börjar blir det lättare att jämföra och respektive apparat.
Lycka till!
prolinn skrev:Bara några tips (glöm inte) - . . . .
MDS nätsladd kopplas med fördel före förstärkare/receiver på samma fördelare
. . . .
prolinn skrev:Bara några tips (glöm inte) -
Koppla nätsladded med rätt fas (lyssnas fram, men det står nog även på kabelhonan vad som är rätt fas - mät!). Jordat uttag förståss. Även SB3 skall kopplas rätt. Låter stort och rörigt när den är felkopplad. Även rätt fas till switchen gör skillnad. MDS nätsladd kopplas med fördel före förstärkare/receiver på samma fördelare (som helst inte skall ha strömbrytare).
Cat6 kablage är bättre än Cat5. Har hört att det kan vara kritiskt med kablage med jord ansluten till olika ställen i installation (nätverkssida och DS sida). Värt att undersöka kanske.
Placering av MDS påverkar också. Ensam på stabil hylla är bäst. Varken SB3:an eller MDS mår bra av att stå nära störaned konventionella nätdelar. Vibrationer och 50hz magnetfält... Nätdelen i MDS är switchad och stör väldigt lite internt (i audiobandet).
Om ni får koll på dessa förutsättningar innan ni börjar blir det lättare att jämföra och respektive apparat.
Lycka till!
Richard skrev:Laila skrev:prolinn skrev:Bara några tips (glöm inte) - . . . .
. . . .
Den va go . . . !![]()
Klassisk linn- lära.
Richard skrev:Laila skrev:prolinn skrev:Bara några tips (glöm inte) - . . . .
. . . .
Den va go . . . !![]()
Klassisk linn- lära.
Richard skrev:Jag hoppas att Harryup och Karl XII är helt ärliga i sina utlåtanden om jämförelserna. Låter det bättre så är det bättre- åtminstone subjektivt.
Laila skrev:Richard skrev:Laila skrev:prolinn skrev:Bara några tips (glöm inte) - . . . .
. . . .
Den va go . . . !![]()
Klassisk linn- lära.
Referens tack . . .(låter mera som påhitt av någon "Linn-hangaround").
Richard skrev:Laila skrev:Richard skrev:Laila skrev:prolinn skrev:Bara några tips (glöm inte) - . . . .
. . . .
Den va go . . . !![]()
Klassisk linn- lära.
Referens tack . . .(låter mera som påhitt av någon "Linn-hangaround").
Ivor Tiefenbrun.
Lärs ut vid utbildningen av handlare.
Harryup skrev:Richard skrev:Jag hoppas att Harryup och Karl XII är helt ärliga i sina utlåtanden om jämförelserna. Låter det bättre så är det bättre- åtminstone subjektivt.
Ja, jag har ingen prestige i detta. Tycker det skulle vara märkligt om en tangentbordsleverantör bygger lika bra HiFi-grejor som en "riktigt" leverantör. Undrar om Logitech har några högtalare som kan konkurrera med pIP.Eller kanske någon liten förstärkare som lätt matchar en Bryston. Så jag tycker det skulle vara trevligt och rimligt att en Majik DS låter bättre. Sen får vi se om det är bättre på allt. I vart fall är original gränsnitt något Linn kan fila på. Eller om kanske dess fördelar inte uppmärksammas eller uppskattas av oss. Smaken är ju delad minst sagt.
Jag har i vart fall för säkerhets skull köpt ett par nya Timberland skor med en sula som inte lämnar märken ifall det skulle bli en massa stampande.
mvh/Harryup
Harryup skrev:Richard skrev:Jag hoppas att Harryup och Karl XII är helt ärliga i sina utlåtanden om jämförelserna. Låter det bättre så är det bättre- åtminstone subjektivt.
Ja, jag har ingen prestige i detta. Tycker det skulle vara märkligt om en tangentbordsleverantör bygger lika bra HiFi-grejor som en "riktigt" leverantör. Undrar om Logitech har några högtalare som kan konkurrera med pIP.Eller kanske någon liten förstärkare som lätt matchar en Bryston. Så jag tycker det skulle vara trevligt och rimligt att en Majik DS låter bättre. Sen får vi se om det är bättre på allt. I vart fall är original gränsnitt något Linn kan fila på. Eller om kanske dess fördelar inte uppmärksammas eller uppskattas av oss. Smaken är ju delad minst sagt.
Jag har i vart fall för säkerhets skull köpt ett par nya Timberland skor med en sula som inte lämnar märken ifall det skulle bli en massa stampande.
mvh/Harryup
Aerob skrev:Harryup skrev:Richard skrev:Jag hoppas att Harryup och Karl XII är helt ärliga i sina utlåtanden om jämförelserna. Låter det bättre så är det bättre- åtminstone subjektivt.
mvh/Harryup
Harryup, vad använder du för att styra DS'en? Jag fick i butik demonstrerat
några olika program för kontroll, Linns egna var utan tvekan dom sämsta
och minst sexiga av dom. Jag trivdes bra med ett program från PS Audio
som hette något med lyric, minns inte exakt men det hittar du säkert på appstore.
Detta var för iPad kanske jag borde tillägga. Ser fram emot lyssningsrapporter.
Dom flesta (dock inte alla) anser nog att Chorus DSHD är bästa iPad-appen, drygt 300 kr. Sen finns ju Plugplayer för iPad för 38 kr, jag tycker personligen inte den är lika bra som Chorus men det finns dom som föredrar den. Kanske kan vara ett alternativ för ert testande?Harryup skrev: Kinsky desktop eftersom det är gratis. Kanske finns något väldigt billigt och bra för en padda. Är inte sugen på att lägga 700:- kr på en programvara för en test.
mvh/Harryup
Harryup skrev:Majik DS skall med fördel spelas med den inbyggda DAC'en.
Så det är främst som så vi kommer testa den. Sen beror det ju på vad vi hinner mer och vad vi finner som kan påverka takten och exakt hur vi kopplar. Vad som skall förväntas teoretiskt är ju lite trist att begränsa sig av innan en test. Nej, vi testar praktiskt precis som kanelbullarna kommer vi smaka på och inte konstatera att det inte är någon skillnad på redan innan eftersom dom består av samma ingredienser.
Peter Steindel har ju tillverkat erkända Dac'ar och han har mig veterligen hört skillnad på drivverk. Det kanske han kan verifiera eller dementera om han har tid och ser detta.
mvh/Harryup
Harryup skrev:Aerob skrev:Harryup skrev:Richard skrev:Jag hoppas att Harryup och Karl XII är helt ärliga i sina utlåtanden om jämförelserna. Låter det bättre så är det bättre- åtminstone subjektivt.
mvh/Harryup
som hette något med lyric, minns inte exakt men det hittar du säkert på appstore.
Kinsky desktop eftersom det är gratis. Kanske finns något väldigt billigt och bra för en padda. Är inte sugen på att lägga 700:- kr på en programvara för en test.
mvh/Harryup
Aerob skrev:Harryup skrev:Aerob skrev:Harryup skrev:Richard skrev:Jag hoppas att Harryup och Karl XII är helt ärliga i sina utlåtanden om jämförelserna. Låter det bättre så är det bättre- åtminstone subjektivt.
mvh/Harryup
Kinsky desktop eftersom det är gratis. Kanske finns något väldigt billigt och bra för en padda. Är inte sugen på att lägga 700:- kr på en programvara för en test.
mvh/Harryup
Det där är Linns egna va? Inte särskilt kul att använda, fast å andra sidan så
handlar ju inte detta test om handhavande så det spelar ju mindre roll egentligen.
Hittade programmet som jag syftade på, eLyric heter det och kostar 55 NOK
på Appstore. Tror även jag testade Plugplayer vilket också fungerade bra.
När börjar förresten testandet?
mvh/Harryup
MagnusÖstberg skrev:Och jo, jag har inget intresse i vilken pryl jag föredrar och kommer vara brutalt ärlig i mina bedömningar.
Richard skrev:Det blir alltså Harryup, KarlXII samt du Magnus som medverkar vid lyssningen ?
Det är bra att ni är flera personer som testar, det ger litet mera trovärdighet i testutlåtandet då.
Användare som besöker denna kategori: nusihb och 26 gäster