Vee-Eight skrev:I slutändan är det ju moderatorerna som drar i bromsen. Liksom idén med modratorer.
Håller inte med!
(Eller egentligen gör jag ju det men vi kan väl inte sluta bråka i den här tråden nu när alla andra inte tillåts att göra det?

Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:I slutändan är det ju moderatorerna som drar i bromsen. Liksom idén med modratorer.
Jax skrev:Jo om du kan lyssna på dem hos IÖ så rekommenderar jag det.
IngOehman skrev:rhenriks skrev:Jag reagerar således inte på min egen ordalydelse, som du citerat korrekt, utan på din felaktiga omformulering av vad jag sagt!
Jag har inte omformulerat någon fråga du ställt.
Jag har skrivit en alldeles egen mening där jag dragit slutsatsen att du inte känner till hur ett rum påverkar tonkurvan från en högtalar som man ställer i den. Det framgår rätt tydligt av det jag skrev. Det var dessutom lämpligt att skriva detta, eftersom det var grunden till den förklaring som kom därefter.
Ge dig!
Eller ännu hellre - kommentera gärna sakfrågan (istället för att tjafsa): Har du förstått någonting av det jag skrev om hur rummet påverkar ljudet från högtalaren?
Om du inte kommenterar sakfrågan alls är det ju omöjligt att veta om du fattat, eller om du fortfarande inte förstår.
Vh, iö
IngOehman skrev:kommentera gärna sakfrågan (istället för att tjafsa): Har du förstått någonting av det jag skrev om hur rummet påverkar ljudet från högtalaren?
IngOehman skrev:Nagref!
Jag håller med till 100%. Har absolut ingenting emot att bli ifrågasatt. Få saker bereder mig större glädje än att förklara.
Vh, iö
rhenrics skrev:Vilken var sakfrågan? Min fråga om basförstärkningars ursprung, eller ditt påstående om min redogörelse av dito?
rhenrics skrev:IngOehman skrev:rhenriks skrev:Jag reagerar således inte på min egen ordalydelse, som du citerat korrekt, utan på din felaktiga omformulering av vad jag sagt!
Jag har inte omformulerat någon fråga du ställt.
Jag har skrivit en alldeles egen mening där jag dragit slutsatsen att du inte känner till hur ett rum påverkar tonkurvan från en högtalar som man ställer i den. Det framgår rätt tydligt av det jag skrev. Det var dessutom lämpligt att skriva detta, eftersom det var grunden till den förklaring som kom därefter.
Ge dig!
Eller ännu hellre - kommentera gärna sakfrågan (istället för att tjafsa): Har du förstått någonting av det jag skrev om hur rummet påverkar ljudet från högtalaren?
Om du inte kommenterar sakfrågan alls är det ju omöjligt att veta om du fattat, eller om du fortfarande inte förstår.
Vh, iö
Få se om jag förstått dig rätt nu: du har alltså skrivit en mening som du menar sammanfattar en redogörelse gjord av mig och beskriver min åsikt i frågan? Sedan ställer du mig till svars för denna redogörelse/åsikt, trots att det är uppenbart att din mening gravt förvanskat innebörden av vad jag skrivit?
rhenriks skrev:IngOehman skrev:kommentera gärna sakfrågan (istället för att tjafsa): Har du förstått någonting av det jag skrev om hur rummet påverkar ljudet från högtalaren?
Vilken var sakfrågan? Min fråga om basförstärkningars ursprung, eller ditt påstående om min redogörelse av dito?
IngOehman skrev:Plattan är jag sugen på att få veta vilken det var
'Rythm divine' tror jag det var. Yello.
hevi skrev:IngOehman skrev:Plattan är jag sugen på att få veta vilken det var
Lustigt, när du nämnde"bas" och att Morello nog varit med så började jag av någon outgrundlig anledning omedelbart nynna på "Rythm Divine"...
kirneH
Morello skrev:hevi skrev:IngOehman skrev:Plattan är jag sugen på att få veta vilken det var
Lustigt, när du nämnde"bas" och att Morello nog varit med så började jag av någon outgrundlig anledning omedelbart nynna på "Rythm Divine"...
kirneH
Hihi, det var ju en trevlig mätafton med gott vin.
IngOehman skrev:...
Ännu lustigare är att de har i snitt bedömts vara något snyggare i två tidsåldrar, i övergången mellan 70-och 80-talets, och nu! Går sådana här saker i 25-årsperioder?![]()
Vh, iö
Hetsporren skrev:On topic, någon?
Piotr skrev:Men rhenrics för f-n sluta pladdra, tro, tycka m.m. å tänk lite mer (på riktigt) och ta en tur ut å lyssna på burkarna i fråga... blir ju en helt löjlig diskussion annars. Helt obegripligt hur du orkar tjafsa som du gör.
Kan tillägga att jag lyssnat på mycket och Ino´s större burkar är på nivå med det bästa som finns.
/Peter
Piotr skrev:Men rhenrics för f-n sluta pladdra, tro, tycka m.m. å tänk lite mer (på riktigt) och ta en tur ut å lyssna på burkarna i fråga... blir ju en helt löjlig diskussion annars. Helt obegripligt hur du orkar tjafsa som du gör.
Kan tillägga att jag lyssnat på mycket och Ino´s större burkar är på nivå med det bästa som finns.
Nattlorden skrev:
Piotr - rhenrics efterlyser lyssningtester i undermåliga hifitidningar av subjektivisttyckare som inte har tio procents kompetens av medelchattaren på denna sajten. Tro inte att ditt tyckande skulle ha någon som helst påverkan...
rhenrics skrev:Vore trevligt att t ex få referenser till test/kommentarer o dyl från internationellt håll också kanske, typ diskussionsforum eller liknande?
Naqref™ skrev:rhenrics skrev:Vore trevligt att t ex få referenser till test/kommentarer o dyl från internationellt håll också kanske, typ diskussionsforum eller liknande?
Hmm, egentligen rhenrics så kan man fundera på hur stor sannolikhet det är att någon skulle diskutera en högtalare internationellt som bara går att köpa på ett ställe i hela världen och om man väljer att köpa bara kan göra det om man själv hämtar den på plats? Vad gissar du att den sannolikheten är?
Vee-Eight skrev:Rådet är som tidigare: lyssna och döm själv.
Vee-Eight skrev:Rhenrics:
Det är sant... man kommer ju långt med att det de facto är bra högtalare, men mkt sällan hela vägen. Trender, hypar, rätta försäljningsställena etc etc spelar ju in också mycket. Rätt fascinerande att Ino-burkarna har nått ut öht trots att de inte funnits på mässor i så värst stor utsträckning, ens i Sverige.
Användare som besöker denna kategori: Byron och 29 gäster