Sålede är de i denna tråd förbjudet att picka med mätkurvor!!!!!!!
Jag har fyra häftiga upplevelse som varit på sitt sätt magiska.
Väl medveten om alla gropar av faror så var dessa i varje slag speciella.
1. Oskulden. Krell på Martin Logan modell svindyr. Perfekt uppställt och att komma dit, lyssna och njuta endast tidigare van Audio Pro och Prosonliknande maskiner var haksläpp. Hur mycket mumbojumo det än kan tyckas gav det ett print i livet som aldrig kommer att lämna mig. Än när jag tänker tillbaka och känner blir jag lite varm. Martin Logan och Krell har därför en speciell plats i hjärtat. Ingen av dem har jag tilltrotts än ägt. Vet inte heller om jag vill eftersom det skulle kunna skada magin i det hela.
2. Linn komplett rigg med Ikemi i toppen och Keltik i slutet. Chockande. Än i dag möjligen bästa basen jag hört. kanske i okunskap, kanske i naivitet. Måhända påverkad etc etc men flera gånger och lätt en högtalare jag skulle kunna haft livet ut. Rent och snyggt. Detaljerat och storslaget alla sätt. Men basen mmmm än idag trotts allt man hört är det referensen i ryggmärgen som allt mäts emot.
3. Wilson Audio wp8 med stora Mscintosh pryttlar. Perfekt rum och allt magiskt runt skapade en session som inte lämnar en någonsin. Fortfarande känner jag mig öm i hjärtat av Wilson och det oavsett vad någon säger. Men det kan vara just den stunden som var perfekt vilketsom var det precis så som jag skulle vara rätt nöjd med.
4. Dynaudio C2 med Burmesterelektronik. Så rent och snyggt att jag bara ryste rakt igenom. Detta test gav även upphop till direkt jämförelse mot några andra ansedda högtalare såsom Quad 989, Magnepan ?? 80kkr samt ML a 100kkr.. dessutom Peak Consult nån modell dyr. Min syn var att C2 var klart bäst. Ren som en fjällbäck och grandios ljudet. Då kännde jag att ja detta är precis så som jag vill ha det
Många andra tillfällen har givits och många andra bra sessioner har avnjutits. Jag känner dock att dessa högtalare drabbat mig speciellt.
Dina är?