Moderator: Redaktörer
adzer skrev:lennart:
från 70w till över 600w hehe det är skillnad det.
lennartj skrev:adzer skrev:lennart:
från 70w till över 600w hehe det är skillnad det.
Ja, helt enkelt cirka 10 dB, som jag nämnde att omkopplaren var märkt med.
Att effektförbrukningen inte steg från 70 till 700 W beror på att verkningsgraden i klass-D slutsteget ökar med ökande effektuttag upp till cirka 90%
adzer skrev:Drar man på lite säg 85dBA @ 1m så gick den upp till ca 30w i medel.
Drog upp volymen till 100dBA vilket är ungefär vad piPs förmår då drog förstärkaren runt 70w medel men sin högsta peak på 76w.
Iom att förstärkaren är speccad till 2x50w och den måste dra mer än det från väggen så känns det som att förstärkaren räcker för dessa högtalarna.

Svante skrev:Jag skulle gissa att du drev slutsteget i klippning, faktiskt.
adzer skrev:edit: jag har ingen dator med windows. Ingen som kan lägga upp en sådan sinusfil med -20dB åt mig?
Vore väldigt uppskattat isf
Lust skrev:Svante skrev:Jag skulle gissa att du drev slutsteget i klippning, faktiskt.
Ser ut som att någon gjort desamma med låten...
adzer skrev:Nej om jag har räknat rätt och jag endast använda 16,2w av de 50 tillgängliga så gjorde jag väl inte det. Kanske på några toppar eller så.
RogerGustavsson skrev:adzer skrev:Nej om jag har räknat rätt och jag endast använda 16,2w av de 50 tillgängliga så gjorde jag väl inte det. Kanske på några toppar eller så.
Nja, toppvärdet blir väl dubbelt mot sinusvärdet. 16.2 W av tillgängliga 50 W borde innebära ungefär 10 dB headroom.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster