Moderator: Redaktörer
mx skrev:roggaro skrev:Strmbrg skrev:Men, det går ju faktiskt att bli mer tillfreds (om man nu vill det, och alltså inte nöjer sig med att man redan är tillfreds...) genom att bättre uppskatta det man redan har också.
först så går det upp så går det ner.. så går de upp![]()
inget elakt menat för allt i världen
Fast Strmbrg verkar ha varit rätt nöjd med tillvaron länge nu. Det kanske är
på riktigt?
Strmbrg skrev:mx skrev:roggaro skrev:Strmbrg skrev:Men, det går ju faktiskt att bli mer tillfreds (om man nu vill det, och alltså inte nöjer sig med att man redan är tillfreds...) genom att bättre uppskatta det man redan har också.
på riktigt?
Kan ju bero på nåtslax automatisk och omedveten självbevarelsedrift:
Jag vill ju inte vara missnöjd.
Då är det ju lämpligt att se till att vara nöjd!
Min erfarenhet säger mig dessutom att bytesfrekvensen står i direkt proportion till missnöjdhetsgraden.
Med andra ord så investerade jag i många år en massa flis i ökat missnöje och ökad frustration.
Strmbrg skrev:mx skrev:roggaro skrev:Strmbrg skrev:Men, det går ju faktiskt att bli mer tillfreds (om man nu vill det, och alltså inte nöjer sig med att man redan är tillfreds...) genom att bättre uppskatta det man redan har också.
på riktigt?
Kan ju bero på nåtslax automatisk och omedveten självbevarelsedrift:
Jag vill ju inte vara missnöjd.
Då är det ju lämpligt att se till att vara nöjd!
Min erfarenhet säger mig dessutom att bytesfrekvensen står i direkt proportion till missnöjdhetsgraden.
Med andra ord så investerade jag i många år en massa flis i ökat missnöje och ökad frustration.
Ragnwald skrev:Effektförstärkare ska vara stora, tunga och med rackhandtag.
De är navet i anläggningen och behöver aldrig bytas.
De klipper aldrig och är bevisligen tillräckligt ofärgande.
Allt annat är utbytbart, inte minst för att passa ev ändrade boförhållanden.
Sen är ju även favodirigenter utbytbara.
MichaelG skrev:Med risk för att dra HarryUps vrede över mig eftersom jag byter på fel sätt; Jag sitter inte på INO/LTS-grejer (bortsett från EKK) men funderar på allvar att byta ut min förförstärkare mot en bättre begagnad surroundreceiver. Syftet är att det ska bli enklare att lyssna på flerkanal. Idag har jag separata förstärkare med högtalarapar kopplat till ljudkortets analogutgångar, vilket innebär massa rattande och bök för att kunna se (=höra) en film i surround.
Hälsn. Michael
KarlXII skrev:Jag uppgraderar för att det är kul för det mesta, och för att det känns nödvändigt ibland.
MichaelG skrev:subjektivisten skrev:= större rum utan grannar.
Min anläggning har kostat flera miljoner. Den enskilt och överlägset dyraste komponenten var huset.![]()
Hälsn. Michael
meanmachine skrev:mx skrev:steveo1234 skrev:meanmachine skrev:Vad är det man söker så frenetiskt. Se detta som en filosofisk fråga. Jag ser mest jämt på begmarknaden och i mitt eget liv. Inte är det alltid för att jag tror att saker skall bli så mycket bättre som jag söker nya lösningar. Det mesta är ju steg åt sidan i stället för uppåt. En del verkar ändå drivas av hysteri. man säljer en sak köper en annan säljer den ytterligare nya saker.
För att det är kul! Det är en hobby i sig att leka runt med apparater och prylar.
Jag tror att det ligger närmast sanningen.
+1 och även om Invgas svar är det bästa så sällan det mest rådande just på grund av ovan som strider lite.
Hulbar skrev:Ragnwald skrev:Effektförstärkare ska vara stora, tunga och med rackhandtag.
Ja, tillslut upptäcker man att Krell är det förnuftigaste alternativet.
IngOehman skrev:Hulbar skrev:Ragnwald skrev:Effektförstärkare ska vara stora, tunga och med rackhandtag.
Ja, tillslut upptäcker man att Krell är det förnuftigaste alternativet.
Jag känner faktiskt till en anläggning där Krell till sist verkade vara det enda
alternativet. Det vill säga ingenting annat som provades fungerade, fast då
provades självklart inte allting som existerar i förstärkarväg, men ändå.
Krells slutsteg är ofta klart dugliga pryttlar.
Vh, iö
Harryup skrev:Finns 2 olika sätt att uppgradera på som är olika fina att göra.
Fel sätt;
Man sitter med vad som helst utom INO/LTS-grejor och byter för att bli nöjdare, eller kanske mindre missnöjd eller för att man vill testa något annat.
Eller att man byter ifrån INO/LTS-grejor.
Dom: Man måste hjälpas ur bytarträsket och räddas över till den "goda" sidan för då sitter man bara absolut nöjd och spelar sina skivor och njuter.
Annars torskar man bara giganstiska summor till de utsugande och okunniga HiFi-krämarna.
Rätt sätt: Man sitter med Ino/LTS-grejor och är skitnöjd.
Bifall: Kul att du skall köpa större INO och kul att du skall köpa större HA och kul att du skall köpa/köpa större Bryston. Det kommer låta otroligt bra hos dig.
Mina egna åsikter som jag inte rubbar en mm på.
mvh/Harryup
KarlXII skrev:Inga jävla mobiltelefonsempetrelyssnande mjölkpaket här tack
steveo1234 skrev:mx skrev:steveo1234 skrev:meanmachine skrev:Vad är det man söker så frenetiskt. Se detta som en filosofisk fråga. Jag ser mest jämt på begmarknaden och i mitt eget liv. Inte är det alltid för att jag tror att saker skall bli så mycket bättre som jag söker nya lösningar. Det mesta är ju steg åt sidan i stället för uppåt. En del verkar ändå drivas av hysteri. man säljer en sak köper en annan säljer den ytterligare nya saker.
För att det är kul! Det är en hobby i sig att leka runt med apparater och prylar.
Jag tror att det ligger närmast sanningen.
Konstigt är att det ses som "fult" att tycka att apparater är kul.
steveo1234 skrev:Varför försöker forumiterna att snacka bort det faktum när de spenderar timtal på ett forum som faktiskt.se där praktiskt taget alla delforum handlar om teknik, apparater och prylar.
steveo1234 skrev:Skumt det där.
Tag ett steg framåt, erkänn för er själv och andra att ni gillar båda musik/film och teknik. Jag är föst:
"Hej, mitt namn är Steveo och jag gillar prylar!"
Gruppen: "Hej Steveo!"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster